mandag 23. mai 2011

PALL/KISTE - Gjør Det Selv...

For noen uker siden måtte jeg bite i det sure eplet og selge den nye ubrukte sofaen min. Vi har ikke plass til den, og Husbonden har blitt innvilget ETT lite ord med i laget når det gjelder interiør og møblering. Han er veldig glad i den gode "gamle" Ekornes sofaen. Det er forsåvidt jeg også, bare ikke fargen... Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å selge pallen som hørte til sofaen, da den passet fint i stuen. Men den søte damen som kjøpte sofaen ville så gjerne ha den med, og jeg lot meg overtale. Det ble brått litt tomt i stua (selvom den er liten og allerede på grensen til overmøblert).


Mens jeg småfurtet en halv kveld over den ufrivillige avskjeden med pallen, gjorde Husbonden sitt beste for å trøste meg:
"Du får snekre deg en ny en da, vettu!"   Om han sa det for å være morsom eller om det var for å gjenopprette husfreden vites ikke, men EUREKA!!! Forslaget falt i god jord, og jeg begynte umiddelbart planleggingen av ny, hjemmesnekret pall.
Materialer ble innkjøpt, men iveren forsvant. Igår kom den til rette igjen, og jeg fikk snekret, pusset, malt og plassert den.


Jeg hadde faktisk ikke planlagt at denne skulle bli hvit. Den ble først beiset med Drivved Interiørbeis, men det ble liksom ikke helt riktig. Etter en god del prøving, feiling og kladding så jeg ingen annen mulighet enn å male den hvit. Lokket lot jeg være i Drivvedfargen, og ble fornøyd med det. Lokket er "låst" med lekter på undersiden og har masse plass til oppbevaring av hva det enn måtte være. Det er alltids noe som skal stues bort, er det ikke?! Om den blir stående her er jeg heller usikker på. Den ville passet fint i den nye gangen vi er i ferd med å bygge også...Men jeg kan jo kanskje bare snekre meg en ny en?! ;)


I morgen blir det nytt Gavedryss og trekning av 4 valgfrie kort fra Salige Lavendel - heng deg på om du vil:)

ღHa en fin mandagskveldღ


20 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

HANDYWOMAN har fått eit nytt navn; Monica!!☺
Kjempetøff!!☺

Klem M♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Helt nydelig! Såååå fin den ble!! Virkelig flink du er!!!

Ha en fin kveld! :)
Klemmer

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du er et drivandes kvinnfolk! Rune har gjort et kupp! ;)

Og ja; Tur under midnattsola!!!!!! ♥ Gleder meg!!!!!!!

Monica sa...

Du er så flink! Den ble kjempefin :)

Godt Isolert/Victoria sa...

Kjempefin - som alt du lager! :)

Klem

Li/Småtingene sa...

Så flink du er!
Imponert!!
Den ble fin i hvitt med drivvedbeiset lokk!

Fru.Underberget sa...

Schtiiiilig! Denne ble skikkelig tøff og fin. Hadde jeg hatt større stue ville jeg latt meg inspirerer!! Håper på vinnerlykke hos deg i morgen;-) Holder nemlig på å lage en ekstra mini-mini-stue på ca 6 m2 og trenger litt pynt....

Frk Kastås sa...

Takk for koselige kommentarer Monica! Åh...jeg er så treg på bloggrundene om dagen, det er noe med å ha tiden der da - til å sette seg ned å nyte bilder og tekst! Og det er jeg glad for at jeg hadde i dag...så fine bilder! Herlige handlelapp(smelt), regnet med det ble både krokodiller og sjokolade klubber?!;), og mere til... Og så flink du er med hammer'n! ;) Blir så imponert...
Lyset i bildene dine er bare helt nydelig..

ha en super tirsdag!
Stor klem,
Rikke

bodil sa...

Hei.Den ble kjempe fin.Ta kan du.Kjempe flink er du.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

Karma sa...

Denne som alt annet du lager er jo kjempefin! Jeg får virkelig mange gode ideer fra deg. Noen av de skal nok få plass i det nye drømmehuset som forhåpentlig dukker opp for salg snart:)

Klem Kaja:)

"En Vintage Drøm" sa...

Den ble kjempefin!! Stilig at toppen var i drivved.. klem

Smykkas sa...

Du all verden hvor dyktig du er. Det ble virkelig flott.

Klem

Fossestua sa...

Lekkert! Så flink du er! Råfint med toppen i drivvedfarge og resten hvit :) Bøyer meg i støvet for kreativiteten din :)
Klem fra Lise

Home By Virginia sa...

Kreativ og handy du er...!!! :)

Kjempe flott og unikt... LIKER :D

Klemmer ♥

Malin sa...

Wow - så flott og lekkert!! Du er vel flink!!! :D

Hansen- Lind sa...

For et kvinnfolk du er!! Imponerer støtt og stadig :) Ble rålekkert :)

Selv om jenta di er 4,5 år, så syns jeg hun er VELDIG flink med bokstaver..:)

Ha ei flott uka videre.
KLEM

Elizabeth sa...

Så fantastisk flott den ble!!!! Kjempe flink du er! Helt uten hjelp av mannen eller? Hvordan og hva lager du den av?

Utrolig imponert over resultatet!

Klem fra Elizabeth

Guttemamma sa...

Knallfint ble det,Monica!!
Du, kjøkkenvasken din...den er fra Ikea mener jeg å huske? Er den lett å holde pen?? Og hva er den blanke saken det ser ut som du har på den høyre delen? Er den en slags ekstrakum du har satt oppi?? Har så lyst på hvit kum nemlig..men når jeg googler det,er det så mange som klager og sier den blir full av sprekker etc..
klem♥

Har en drøm... sa...

Du er superwoman du tror jeg;))
Jeg er faktisk overbevist om at det er deg som skjuler seg bak det pseudonymet, hihi;))
Fantastisk FLOTT var pallen ♥ Akkurat som de nydelige kistene du lager;) Så gøy og kunne snekre saker og ting selv...

Ha en finfin kveld;))

Klem Line

siren sa...

Så utrolig flink du er, bordet ble kjempetøft! Du imponerer meg seriøst med dine snekkerferdigheter! :)