mandag 30. mai 2011

LITT NYTT UTE...

Her i nord har vi enda ikke sett været fra den siden som forteller oss at juni er rett rundt hjørnet. Men det er visst et godt tegn... Som nevnt tidligere bærer gårdsplass og tomten forøvrig preg av utbygging, opprydning og maling. Jeg er endelig ferdig å male den ene veggen oppe på verandaen. Å gå fra blågått til hvitt hus krever minimum 3 strøk, og med ned i mot 2-3 grader om natten tar tørkeprosessen sin tid. Siden dette er den veggen jeg vil henge opp ting og tang på, har den selvfølgelig hatt første prioritet;)


Den stakkars Hortensian ble innkjøpt før helgen, men har først fått vann og jord idag...(!) Ikke så rart jeg ikke er nevneverdig flink til å få planter til å trives kanskje?! Jeg satser på at mammas gjødseltips gjør underverker - til og med for meg. Og skulle det slå ut i motsatt retning, håper jeg mamma kan redde dem når hun og pappa kommer hit på ferie i sommer. Gleder meg.....


Knaggrekken har jeg laget av en gammel plank jeg fant i søppelhaugen  på jobben. Den er perfekt værbitt, ganske nær plukk råtten - og jeg falt helt for teksten på den. Kroker og porselensskilt er fra Lobelia, det samme er emaljeskiltet over.


Selvom ikke været er helt som jeg er vant til på denne tiden av året, er det koselig å endelig få ting på plass utendørs. Vi har liksom aldri bodd på ett sted så lenge at vi har fått opparbeidet oss et skikkelig uterom. Men planer har det ikke manglet på:)
Det gjør det ikke nå heller, og jeg gleder meg veldig til alle årets planer begynner å falle på plass.


Her er det snart mørkt og kveld. Formen er ikke helt på topp etter dagens tannlegebesøk som gjorde meg et par store lapper og én tann fattigere... Men til gjengjeld en haug med smertestillende rikere, så lenge de varer;) 

Håper dere har hatt en flott ukestart!

23 kommentarer :

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjeempefint! Maler min røde husvegg selv for tiden! Kan fortelle at jeg gleder meg til å henge opp ting og tang og begynne en sommer med et lyst hus:D
Knaggrekken var kjempetøff! Der gav du meg et lite tips ja;)
Tannlegen er ikke å tulle med..huff. Synes synd på deg! Kos deg med tablettene da;) Og ha en fin kveld:)

Har en drøm... sa...

Hei Monica;)
Så fint på veggen din!
Er så lekkert med slike værbitte planker;) Jeg har nettopp funnet en jeg og, som har ligget på bodtaket vårt i flere år, temmelig råtten og FIIIN, hihi (vi er litt rare der, jeg innrømmer det...)
Fine kroker og emaljetallskilt du hadde, må nok inn på Lobelia og titte litt ja;))

Her er det heller ikke noe som minner om sol, sommer og juni!!!
Var på fotballkamp med ungene i kveld, med tykk jakke og skjerf (det liker jeg da, eeeelsker Becksøndergaardene mine, hihi)

Ha en finfin kveld, og en fin morgendag;)

Klem Line

Frøken H sa...

Så fint du pynter ute! :) Mange gode tips å ta med seg! ;) Vi skal også beise huset utvendig i år, så jeg har ikke fått hengt opp noe pynt ennå... Men den tid kommer så snart det blir litt vær til å beise i! ;) God bedring, håper du er i fin form igjen snart! ♥

klem Frøken H

Trine sa...

Så koselig det va ute :)
Likte knaggrekka di! Kjempetøff!
Må innrømme at det gjør godt å høre at det e flere me like grønna fingra som mæ :)Alltid godt å ha ei mor man kan spør om råd fra på ting vi ikke kan :D

Masse go bedring til dæ!
Misunne dæ at du hvertfall e ferdi hos tannlegen.. æ kvie mæ enda for å bestille time... :/ *pysat*

Klæm Trine

Tove `blogg verden sa...

Så fin uteplass ♥ Her ser det skikkelig kjipt ut, så må nok vente til neste år med å dille ute ja :) Sånn er det å få attpåklatt ;) Hun trenger jo soverom hun og:D
Ha en flott uke
klem Tove

Li/Småtingene sa...

Så stilig den knaggrekken ble!! Tøft med teksten på den; det gjelder virkelig å ha øynene med seg overalt altså... ;) Herlige Dymo-ord på telysestakene også; godt tips!

:-)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe lekkert var det! Deilig med hvitt hus.. står på min ønskeliste å! Herlige detaljer der ute!
Har heller ikke grønne fingre!

Ha en fin Tirsdag i morgen!
Klemmer

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fint. Her skal jeg vine! :D

MASSE skilt på Porto Bello Road Market, jeg vil tilbake og ha armer av stål! ;)

*klemmepå*

Frk Kastås sa...

hei på deg Monica!

Så utrolig koselig det var på den nymalte veggen din!
Kjenner godt til iveren etter å dekorere når noe er nymalt! ; )
Kul planke! Helt perfekt med de søte små skilta og de robuste krokene! Lykke til med resten av uterommet...gleder meg til å se!

Får håpe sommeren kommer snart med søte jordbær, strålende sol og fønvind på kveldstid! Yes! ;)

Ha en god tirsdag!

Klem fra Rikke

Fossestua sa...

Herlige bilder, og masse flotte detaljer du viser :)

Lobelia-damen sa...

Hei hei, Så flott det ble :-)

Skiltet du spurte om finner du mer info på her: http://lobeliahjem.blogspot.com/2011/05/olivenreklame.html

Ha en herlig uke :-)

Klem W

Valeria sa...

Så utrolig koselig
Ha en flott uke
klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Nydelige bilder - som alltid!
Kjedelig med tanntrekking. Håper formen er oppadstigende. :)

På lørdag åpner 'På Ræk'. Er du klar?

Barbro sa...

Så flott knaggrekke! Nydelig pyntet :)
Utrolig imponert over fireåringen som er så flink til å skrive, forresten! Flink jente ja :)
Tusen takk for hyggelige hilsener fra deg!
Ha en strålende dag
Klem fra Barbro

Smykkas sa...

Så flott du har pyntet.

Det er ikke mye sommer her heller, og de stakkars plantene jeg har på altanen har det ikke særlig bra. Lurer på om de skal få komme inn til tørk.

Håper du ikke får noen plager etter tannlegebesøket.

Klem

Jannes lille sted sa...

Hei hei:)
Kjenner meg så utrolig igjen i det du sier. Her hjemme hos oss har det sett ut som en byggeplass i tre år! Og kanskje, KANSKJE til neste år kan vi begynne å prioritere uteområdet. Gleder meg masse masse! I år går det i inngangsparti, oppussing av gang og maling av hus. Litt av en jobb ja!
Så spennende og så hvordan dere får det også! Slike prosjekter er jo så gøy!

Planken du viser her var jo bare så fin! Lekkert
Du er så flink du!

Ha en fin uke
klemmer Janne Merethe

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei kjære du ! ♥

Nydelig knaggrekke du har laget, elsker slike værbitte planker. ♥
Har noen her selv som jeg skal lage knaggrekke til gangen av. Og hadde litt andre planer, men vet ikke om jeg får det til. Vakre bilder hos deg som alltid, veldig flink er du Monica ! :)

I Oslo regner det, og det er grått og trist. Men ryktene sier at go'været kommer fra i morgen av. ♥ Håper varmen kommer til dere i nord også. :)

God bedring vennen ! ♥

Klem Anette

Karna sa...

Så fint skilt du har laget, kjempe tøft...og utrolig flotte bilder du har tatt også...

Tusen takk for fine trøstende ord, snilt gjort av deg!

bodil sa...

Hei.Så mye fint.Nydelig.Ja nå vill vi ha sommer og sol.Surt på Nordvestlandet å.1 Juni i morgen så får håpe det blir noen dager i sommer med nydelig vær.Har en del ting som må gjøres ut i hagen.Får se senere i dag om det lystner regner nå.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

ide-puffen sa...

Heia. Så lekkert det ble. Inspirasjone til meg som holder på i gangen.(selv om du har ordnet ute. Passer inne i en rustik gang også :) Ikke nevneverdig sommervær her heller om det er noen trøst. Grrr. Håper du føler deg bedre nå.
Klem klem
Randi

Hegemors store, lille verden sa...

Bare en ting å si her - IRRITERENDE FINT!!!!!;) Du er rå!!
Stor klem:)

Hansen- Lind sa...

Kjempefint :)
Koster å gå til tannlege :(
Vi må male noen strøk til på huset vi å.. meen så var det da denne tiden! Men kanskje etter bryllupet :)

Ha ei fin uka :)
Klem

Monica sa...

Så mange fine detaljer :) Ser kjempekos ut! Flott den planken :)