onsdag 11. mai 2011

JEG HIVER MEG PÅ....

...pallesofabølgen som er så i vinden om dagen! Den er nettopp stablet på plass, og er langt ifra ferdig, men jeg kan si så mye som at det blir er real hjørnesofa. Den trenger en madrass og masse puter og pledd, og ikke minst trenger jeg en putekasse (eller to?) å ha alt dette i. Jeg har stående en kiste som jeg tenkte å bruke til dette formålet, at den blir utsatt for vær og vind og kommer til å bli litt preget av det gjør jo ingen verdens ting:)


Jeg har fått ta i fire gamle Postsekker som skal brukes til pute, de er kjempesvære så antakeligvis må jeg fylle dem med noen gamle dyner. Syferdigheten skal også testes igjen, da sekkene trenger en glidelås i enden. Bordet er et Bombay/India bord som ble pusset ned for noen år siden. Det har stått ute i hele vinter og er ganske så medtatt. Naglene er rustne og jeg liker bordet bedre og bedre:) Med tid og stunder blir nok pallene forhåpentligvis litt gråere og værbitte også.


Litt stille fra meg om dagen, kveldene blir brukt utendørs til husmaling, støttemurbygging og fiksing av gårdsplass. Her må man passe på å smi mens været er av det gode slaget. Litt kjølig på kvelden enda, men det er vi jo vant til her oppe:) Det blir ikke trekning av gavedrysset før tidligst i morgen kveld, så det er fortsatt mulig å ta lodd dersom du vil vinne 1-årsabonnement på Vakre Hjem & Interiør. Du kan melde deg på i innlegget under.

Nå skal jeg ut å male ferdig for idag, og kanskje jeg rekker å plante litt i krukkene mine også. 
Tudels!


16 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

FIIINT! :D Jeg skal også herme!! :D

Christine sa...

Tenk at europaller skulle bli så populære innen interiør;) Skal du ha det inne, eller blir det hagemøbler?

Syntes bordet ser flottere ut nå enn som nytt;) Lett måte å få et gammelt preg over bordet på!

Ha en koselig onsdagskveld, det lille som er igjen av den.

Klem fra Christine

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg skal også ha paller! :) Og kiste - ja, jeg kunne tatt med fra Blokken i dag! :)

Kjempefint iallefall. Du er såååååååååå flink!

linda sa...

hei hei
så tøff pallesofa:) Er på jakt etter paller selv, har lyst til å lage meg pallebord(i stua).. har tilogmed fått med samboeren på ideen:)
kjempe fin blogg forresten:) Er inne og titter hver dag:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Knalltøft☺
Kjempefint med bordet som har stått ute☺
Ei vanleg kiste? Vil ikkje den trekke vatn inn??
Eg sku og hatt meg nåke å hatt alle putene i-er ikkje særleg glad i desse plastputekassane.... ¤tenke tenke¤

Nyt været☺

Klem M♥

Har en drøm... sa...

Kult!
Er så stilig med alle disse pallemøblene altså, flinkiser!!
Og så tøfft det kommer til og bli med de postsekkene!
Gleder meg til og se det helt ferdig ♥
Nyt de fine dagene du, her skal det visst regne i morgen... bra det! Så får jeg vasket litt inne, det trengs;))

Ha en finfin morgendag!

Klem Line

Hulda sa...

Røft og stilig! Gode bilder du tar.

Li/Småtingene sa...

He he - morsomt å lese, da mannen nettopp i dag begynte å spyle pallene som skal bli sofa på verandaen vår ;-). Så det er visst i vinden, ja! Men så er det jo rimelig, ganske kjapt fikset og tøft - så det er jo ikke så rart! Kan jeg spørre deg hvor du fikk tak i postsekkene? De så jo glimrende ut... ;-)

:-)

ide-puffen sa...

Det blir RÅtøft. Gleder meg til å se. Kult med postsekkene. Herlig rustikk.

Ettersom du lodder ut abonnement på Vakre hjem og interiør så må jeg bare røpe litt av det STORE prosjektet mitt. Midt i bladet har en dame bygget noe i hagen. Jepp jeg skal tegne og bygge et lite lysthus . Må nok få litt hjelp, men jeg tror det blir så vakkert. Bare du som vet det ennå.(og de som leser kommentaren) wiiiii God natt

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så heldig du er som har fått tak i post-sekker!!
Herlige bilder!!
Ha en fin vårdag!
Klem:-)

Hilde♥ sa...

Vi har pallebord ute vi..
Ble veldig fin sofa.
Kanskje jeg skal lage det og.. Tihi
Ha en fin dag.
Klem Hilde

Smykkas sa...

Jeg henger nok ikke med når det gjelder paller, men jeg ser jo at det blir festlig.

Klem

Solveig sa...

Så tøft og flott det blir! Likte også veldig godt de røffe Norgessekkene. De gjør seg blandt det grove interiøret;o)
Ikke lett å få tid til alt mulig nå om dagen - "sliter" selv også med alt som skal gjøres, men jammen er det gøy å få litt forandring!
Ha en flott torsdag.
Klem fra Solveig

Sandra sa...

FANTASTISK!!!!!

Sandra sa...

Vil selvfølgelig prøve vinne abbonement jeg og:)) klem fra Sandra
sandra.tjorn@gmail.com

Frøken H sa...

Så stilig det blir! :) Jeg har masse paller nede i kjeller`n, så ikke umulig jeg hiver meg på bølgen selv også! :) Ha en fin helg! ♥

klem Frøken H