søndag 22. mai 2011

BLOMSTERBED i fengselsgården...

Som nevnt tidligere begynner den nye gårdsplassen å nærme seg både stor og anstendig. Faktisk så stor og anstendig at jeg har signalisert til Husbonden at det minner pittelitt  om luftegården i et fengsel. (Det ble liksom så innmari mye stein på alle kanter..:)

Husbonden har en tendens til å røske alt opp med rota så fort jeg snur ryggen til, så denne gangen gjorde vi en ikke-rør-avtale  på forhånd, sånn for sikkerhetsskyld;) Jeg har byttet til meg en herlig patinert gammel pallekarm med teksten Trelleborg. Den er forholdsvis medtatt og ganske råtten, så den vil nok ikke være med oss i så mange år, men denne bare måtte jeg ha!


Jeg har skjært den ifra hverandre i det ene hjørnet og brettet den utover. Samtlige stauder er fra Svigermors hage. Hun har de vakreste steinbedene som vokser over sine bredder hvert eneste år. Mon tro om jeg får til det samme?! Jeg er ikke sikker på hva de forskjellige heter, annet de to store putene med timian. Min mangel på grønne fingre er en av mange sjarmerende produksjonfeil fra mamma og pappa sin side, men jeg prøver så godt jeg kan. Men asså - stauder!? DÉT må da selv jeg klare.


Dersom dere ikke hører og ser noe mer fra dette bedet er det fordi det har dødd ut, men jeg håper jeg kan glede dere (og meg selv) med det motsatte etterhvert. Dagen idag har bydd på vekslende vær, men arbeidslysten har det ikke vært noe å si på. Resultatet av dagens produktivitet skal dere få se i neste innlegg. Håper dere har en fin kveld

18 kommentarer :

KROnPRINSESSENE sa...

Så fint, gjennomført og ikke minst kreativt :)
Kan love deg at dette ser MYE finere ut enn i en luftegård!
Jeg er nemlig utdannet fengselsbetjent, og har aldri sett så koselig bedd i et fengsel før ;)
Lykke til med vanning osv ;)
Klem May Helen

Hulda sa...

De pallekarmene var skikkelig tøffe! Ga en fin rustikk ramme rundt det hele.

Nina sa...

Så flott blomsterbed!! Dem var tøffe dem pallekarmene.

Li/Småtingene sa...

Tøffe karmer rundt bedet!!
Og tro meg; stauder er genialt!
De bare vokser opp av seg selv etter vinteren ;-)

Blir artig å se bedet etter litt voksing :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempestilig bed!☺
Eg har trua på deg-du blir familiens nye staude jente ;)

Klem M♥

Fossestua sa...

Herlig den pallekarmen! Har fått sneket meg til noen jeg også, så i år skal jeg prøve meg på en liten kjøkkenhage :) Gleder meg til å forhåpentligvis kunne knaske både "hjemmelagde" gullerøtter og sukkerterter i løpet av sommeren :)
Ønsker deg en fin ukestart i morgen :)
Klem fra lise

Ellemell sa...

kjempeflott synes jeg det ble:)
lurt å brette den ut!
spenennde og se da... om du får det bedet du ønsker deg!

klem ellemell

Mine hverdager (Anne) sa...

Så fint det ble :) Var jo kjempelurt og lage kant på blomsterbedet med pallekarm. Får håpe du har litt mer grønne fingre enn meg...da hadde nok de fine plantene dødd!

Ha en finfin dag ♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

Heia heia! :)) Dette går nok skal du se. Planter som kommer av seg selv er GULL! ;)

Kjempelekkert med pallekanten!!!!

Monica sa...

Så fint det ble, blir spennende å se hvordan det går :)
Kos deg med pyntingen av fengselet :) God uke! Klemklem

ralfefarfars paradis sa...

Så fint det ble- jeg er sikker på at du klarer å holde liv i plantene;) Møblene er kjøpt på hødnebø i Asker- men jeg har sett dem til salgs inne på solfang.no -ta en titt inn der;)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Monica:)
u er jammen meg så kreativ, utrolig stilig blomsterbed. Prikken over "i" en var jo de plankene:)

Her er det alltid koselig og ta turen innom, mye spennende innlegg:)

Ha en fin kveld.
Klemmer!

Villasol sa...

Så flott! Har fått tak i to slike jeg også. Planer om urtehage på verandan. Skikkelig fint hos dere!
Og takk for koselig kommentar hos meg. Jeg fjernet burmateak beisen med lut (kaustisk soda) Blandet ut i vann og penslet på og spylte kjempegodt etterpå. Brukte ganske lang tid, men synes det virkelig var verdt jobben. Tror jeg spylte i 2 timer :)
Jeg prøvde og ha oljen rett på burmateak fargen, men det ble ikke pent! Det så malt ut og det brune trengte igjennom.

ha en fin kveld!
Klem Ingunn

Anitas interiør verden sa...

Flott blomsterbedd, likte godt den gamle planken du har brukt rundt, ikke som hos naboen :-)artig å gjøre det litt annerledes enn alle andre

ha en fin kveld
Klem Anita

Jennys fire vegger sa...

*dån* Jeg mister helt snakketøyet, jeg...

Utrolig flott det første bildet og bare HELT i min smak! Du er så kreativ og flink! :-D IIIIIIKKK! :-D

Ha en fin kveld.
Klem Jenny

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ser kjempefint ut- det blir nok et frodig og lekkert blomsterbed!

Godt Isolert/Victoria sa...

Så fint det ble med pallekarmen! Jeg krysser fingrene for at blomstene overlever. :)

Elizabeth sa...

Hehe.. Vittig innlegg... Bedet ble kjemoe flott! Utrolig stilig med palle-rammen rundt.. Får håpe den ikke råtner så fort og at du får beholde den en stund..

Klem fra Elizabeth