fredag 20. mai 2011

4-ÅRINGENS STØRSTE FRYKT...

Vår lille Tuppe på 4 år er en meget  bestemt frøken, med ekstra trykk på meeeeget ... Siden hun skal være hos Farmor mens Husbonden og undertegnede er på jobb i morra ble  hun brått redd for at vi ikke ville klare å kjøpe riktig lørdagsgodt til henne. (Hun har åpenbart liten tro på opphavet sitt, siden hun har spist det samme hver eneste lørdag det siste året...)
Frøkna har derfor, i frykt for å få godteri hun ikke liker (en urealistisk problemstilling) skrevet handleliste til sin far:


Og siden hun later til å ha så lite tillit til de som oppfostrer henne, har hun adressert handlelappen med farens fulle navn. Det er greit å være på den sikre siden liksom;) Og vi skal selvfølgelig huske å ta med lappen på butikken i morra, for hun kommer nok til å be oss stille skolerette mens hun kontrollerer at innkjøpet er korrekt, samt krysse av på lista. Vi vil jo nødig havne i klammeri med en i overkant  veslevoksen 4-åring...;)


Det er rent lite som kan måle seg med den fredagsunderholdningen hun har gitt oss i kveld, og jeg kan jo ikke annet enn å ta godt vare på denne sjarmerende (men akk så strenge) handlelappen. Kanskje jeg rammer den inn etterhvert? Tenker hun blir kjempeglad for at en gråtende mamma dytter dette nedi vesken hennes når hun forlater redet om en 12-15 års tid...;P


Her har nok en gang været satt en stopper for effektivitet, produktivitet og arbeidslyst - men vi satser på bedre hell i morgen. Den nye gårdsplassen begynner å ta form, og godt er dét, etter å ha stampet i en jordhaug siden i fjor sommer!

Håper dere har en fin fredag!

P.S: Ikke glem å melde deg på Gavedrysset i innlegget under.

27 kommentarer :

Hilde♥ sa...

Herre min hatt for ei søt liten frøken..
Måtte le for meg selv...
Ha en herlig helg
Klem Hilde

Jatte sa...

Hahaha, så herlig frøken♥

Å så flink hun er til og skrive :)

Ha en fin helg,
Klem Jatte♥♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

HAHAHAHA! Jeg synes jeg ser henne. ♥

"Æ vil ha krokodilla!!" *fnise*


Bare å rydde på plassen, snart kommer jeg for å nyte ♥

Audhild sa...

Naaaw, så utrolig søtt!!
Og SÅÅ flink å skrive da!:)
Dette hadde jeg ville satt i glass og ramme ja ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Har ikke fått fri ennå da, men yyyyeeeeeiiiiii! ;P

Li/Småtingene sa...

Sååå herlig!!
De er så skjønne, da - også når de er strenge ;-)
Iallefall i den alderen...

Minner meg veeldig om prinsessa mi, det der ;-))

Ha en fin fredagskveld! Og husk handlelappen i morra!

:-)

Mine hverdager (Anne) sa...

Ingent tvil om at dette var gøy ♥ Helt klart noe som må rammes inn! Slike eksemplarer finnes det neppe maken til.

Håper vesla får det godteriet hun vil ha i mårra, slik at hun ikke får noe hun ikke liker ;)

Ha ei fin helg ♥

Hansen- Lind sa...

Må si jeg er mektig imponert over jenta deres!! 4 år?? utrolig flink å skrive!!
Ha ei herlig helg
Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Så fantastisk HERLIG! :D

God helg fra meg:)

Mona Christin sa...

Hei.

Hihi... Sjarmerende. Håper hun blir fornøyd.

Klem Mona C

Har en drøm... sa...

Hihi, for en herlig lapp ♥
Og det er ganske imponerende og skrive så riktig når hun bare er fire år!!

Riktig godis er det viktigste med hele lørdagen det, så jeg skjønner henne litt altså, hihi;))

Ha en fin helg kjære deg, og kos deg på jobb i morgen;)

Klem Line

Monica sa...

Hehe, bra hun passer på dere da! :) Så flink hun er til å skrive! Dere får ha lykke til med innkjøpene :)
God helg :) Klemklem

KROnPRINSESSENE sa...

Så herlig innlegg og så utrolig flink hun er til å skrive :)
Ja, med en så fin handleliste, er dere nødt for å innfri 100% ;)
GOD HELG!
Klem May Helen

Fru Jacobsen - Mitt herlige mammaliv sa...

Haha, så artig. Gleder meg til mine begynner med slike ting :)

Fru.Underberget sa...

Så herlig! Ingenting kan vel måle seg med våre små, på godt og vondt... Så FLINK hun er som kan skrive så mye som 4-åring:-) Ha en fin-fin helg!

Beate sa...

herlig!!! den må du ta vare på!

ønsker deg en herlig helg

klem beate

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Herlig! Konfirmasjonen er bare om 10 år:) Den må du ha med i talen eller i sangheftet. Det er så mange gullkorn man glemmer etterhvert. Ta godt vare på dem!
Ha en fln helg videre.
Klem:-)

Karma sa...

Hihi så fantastisk herlig. Hva skjer om de faktisk er utsolgt for dette i butikken? Blir det da tegnet et kart og veibeskrivelse til nærmeste alternativ?

Klem Kaja :)

I en Eske sa...

Så utrolig søtt! Det er sånt man bare må ta vare på=)

Anita S Home and Wine sa...

dette er jo bare heeeelt herlig
håper dere fikk med dere alt og at lørdagskvelden ble "reddet" he he..
så jeg håper og tror dere har hatt en fin kveld
en liten hilsen fra Anita S

Tonje sa...

Heheh så skjønn! Måtte jeg le godt her! Den lappen bør du ta vare på. Kan dere ha det gøy med når hun blir større ;)

Klem Tonje

MissMette sa...

Hehe... så søt ღ og så flink hun er
til å skrive - ja denne må dere bare
ta vare på ღ Meldte meg også på ditt
gavedryss under her, så flotte
premier du har her... Elsker kortene
til Ann-Helen ღ
Du, jeg lurte på hvilken tekst du
bruker her på bloggen, syns den er
veldig flott :)

Ønsker deg en kjempefin kveld videre,
og god helg til deg. Stor klem fra
Mette

Hegemors store, lille verden sa...

Ha ha!! SÅ fantastisk!!!:) De er herlige med alle sine fikse ideer og påfunn! Også de skjønne bokstavene!:) Supersøtt!
Men likte best pappans navn i bunn, altså skal det være, så skal det være!!;)
Stor klem

Belinda sa...

nå holder jeg på å le meg ihjel..... :o) Søte Sandrine..

Smykkas sa...

Dette er nok en særdeles oppegående dame. Hvorfor ikke lage noe gøyalt til konfirmasjonen med den listen?

De huslige aktiviteter har fått hvile her også, for jeg har hatt mine to yngste barnebarn her.

Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Søteste S! :)

Herman Grans ♥ sa...

Herlighet så søt :D
*Ler* God helg!