tirsdag 5. april 2011

NIB-UTFORDRING APRIL - Gjør det selv...

Det er ikke så lenge siden jeg skrev ett innlegg om spisestuebordet mitt, men jeg velger alikevel å bruke det som bidrag i NIB's april-utfordring. Jeg kan se at det har blitt litt mye spisestueinnlegg fra meg i det siste, men det er nok et resultat av at dette er det rommet i huset som har fått mest pleie og omsorg den siste tiden, og som jeg etterhvert har blitt veldig fornøyd med.

Men nå skal det altså dreie seg om bordet. Det er opprinnelig et Bombay/India bord fra Skeidar/Bohus som mange kjenner til. Bordet ble pusset ned for noen år siden, da jeg ble lei av den brune og sorte stilen jeg hadde den gangen. Inntil nå har det fungert helt greit som det var, men jeg trengte en forandring. Løsningen ble derfor å male understellet hvitt, og snekre en ny bordplate.

Til bordplate har jeg brukt hobbyplater i furu. I underkant har jeg festet en hulkil-list for å gi en illusjon om at bordplaten er tykkere enn den egentlig er. Den er gjerdet i hjørnene og festet med lim og pistoldykkert.
Til slutt har påført 3 strøk med Jotun Interiørbeis i fargen Shabby, og 2 strøk med silkematt vannbasert klarlakk.
Bordet ble som nytt og jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Ikke bare en rask og enkel make-over, men også en veldig rimelig løsning. Trykk HER for å se FØR-bilder av bordet og for mer info om fremgangsmåte og gjennomføring.
Minste-S og jeg nyter hennes siste feriedag, undertegnede har enda en feriedag igjen.
Nå skal vi ut i solen, her har det blitt VÅR mens vi har vært borte...♥ Ha en herlig og forhåpentligvis vårlig tirsdag

16 kommentarer :

Camillas romantiske hjem sa...

Hei! Bordet ble bare SÅ flott!! Jeg gav bort et sånt bord til Fretex, nå angrer jeg litt:( Flott bidrag til utfordringen!! Klem Camilla:)

Jennys fire vegger sa...

Pøs på, jeg blir aldri lei av spisestuen din! :-D Nydelige bilder!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Hilde♥ sa...

Så utrolig flott...
Har ei venninne som har sånt bord. Hun er rimelig lei bordet. Så dette skal jeg tipse om.
Ha en flott tirsdag videre.
Klem Hilde

Elisabeths idyll. sa...

Hei;o) Skikkelig fint!
Ett flott rom ;o))) Ser du har lagt tid og kjærlighet i det ;o)

Klem Elisabeth

ide-puffen sa...

Virkelig fint ble bordet og et flott bidrag. Forresten fint hele rommet rundt også :)
Kos deg
Randi

Bettum Villa sa...

KJEMPE stilig!! Flotte farger og genialt med den bordplata på toppen. Jeg har et slikt salongbord, og jeg tror min kjære vil drepe meg hvis jeg rører det dessverre ;).

Klem Madelén

Smykkas sa...

Så dyktig du har vært. Denne spisestuen er både lekker og innbydende.

Flott levert.

Klem

ragnhild sa...

Å fy søren så flott!!! For en god ide!! Elsket den listen under!! Kjempesmart!

God tirsdag til deg!

Klem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så flink du har vært! Bordet ble veldig flott! Smart løsning! Lykke til i konkurransen!
Klem fra Hjørdis

Har en drøm... sa...

Digger det bordet Monica!
Du er så flink ♥
Tror faktisk det er det fineste bordet jeg har sett!!!

Du har en nydelig spisestueplass, så fortsett med bilder derifra du;)
Fin jente jeg ser bak der og, hihi!

Ønsker deg VELDIG lykke til med dette bordet i utfordringen, jeg tipper du vinner heeele greia;)

Kos deg med siste feriedag ♥

Klem Line

LykkeLise sa...

uuuutrolig nydelig:)
Jeg elsker bildene dine, em klar favoritt i utfordringen:)

Lykke til!

Klem Lise

Mine hverdager (Anne) sa...

Hei :) Jeg har nettopp kommet over bloggen din og må si jeg blir superinspirert! Så utrolig fint du har det, og bildene dine er kjempebra!

Kommer til å følge bloggen din, den er så koselig.

Ha en strålende onsdag :)

Birte sa...

Så utrolig kuuult..

Håper du vinner..

Klem Birte

Haukaas lille hjem sa...

Så supert å kunne gjøre bruk av noe man har fra før, og ikke kjøpe nytt hver gang. Resultatet ble kjempefint.

Anonym sa...


Wow, dette var jo bare råstilig!
Her har jeg stua full av bombay/indiana og er skikkelig lei av det. Vet ikke helt om jeg skal prøve å selge og kjøpe nytt eller male.

Men fikk ihvertfall lyst å prøve å gjøre det samme med bordet som du har gjort.
Men er det bombay eller indiana bord du har? Jeg har indiana og det er med 2 tilleggsplater.. så lurer litt på hvordan jeg skal løse dette. De er jo kjekke å ha når vi blir mye folk!

Utrolig inspirerende blogg du har!

Anonym sa...

Hei! Likte veldig godt gulvet ditt! Hvilken type er dette og hvor har du kjøpt det? :)