torsdag 21. april 2011

HVORDAN er det mulig???

...å blir så ivrig på gåsungejakt at man GLEMMER(!!!) at man har pollenallergi??? Ikke bare var selve JAKTEN særdeles strabasiøs, jeg hadde jo et svare strev med danderingen også. Det gikk ikke mange timene før jeg begynte å skjønne at snørr, nysing og såre øyne var en allergisk reaksjon på dette spetakkelet av et tre. Selvom jeg prøvde å fornekte min tilstand overfor Husbonden (og meg selv?) var det ikke annet å gjøre enn å hive ut hele greia.
Det var mye arbeid for ingenting, men jeg fikk meg da en fin(?) uværstur om ikke annet:) Nå har eggene fått plass i en eggekurv på kjøkkenbenken, det var liksom for galt å rydde dem helt vekk før påsken hadde begynt. Men så er det jo ekstra gledelig at sitronmelissen som jeg ikke trodde jeg skulle klare å holde i live, fortsatt står der glad og fornøyd i aller beste velgående. Den får en liten slump vann hver dag, noe den ser ut til å være tilfreds med.
Her er det kjølig idag, men oppholdsvær. Idag står det jeg har gruet meg for en stund på planen; det blå monsteret skal vekkes opp fra vinterens dvale!! Uunngåelig... MEEEN, det er jo moro for unga, så da får det bare være med estetikken;)

Ha en strålende Skjærtorsdag alle sammen!


17 kommentarer :

Hulda sa...

Så stilig det ble med alle eggene i kurven! Aldri så galt, at det ikke er godt for noe! :) Lykke til med "det blå monsteret". ;))

Monica sa...

Huffda, men du fikk nå noe fint å se på en liten stund i hvertfall :) Og det er jo pyntingen som er morsomst :)
Hvor stygg trampolinene enn er, så er de jammen et sikkert vårteng! Og det liker vi :) Fortsatt god påske! Klemklem

Godt Isolert/Victoria sa...

hihihihi! :)

Her krysser vi fingrene for at ingen er allergiske! Det er foreløpig ut til å gå bra iallefall!

Klem

Mie sa...

Er det ikke merkelig at ikke noen kan lage trampoliner med fine farger isteden for den kjipe blåfargen? Ja til GG eller Rice trampoline, hihi! *♥*

House of Dogs sa...

Ja denna pollen allergien er noe skit:P Men det ser da ut til at det ble en riktig så fin påske selv om buskeveksten måtte flytte ut;)

Ønsker deg en videre fin påske!

Klem

Hansen- Lind sa...

Hehehe :) unnskyld at jeg ler ;) men du altså :) jaja.. du er isåfall ei erfaring rikere!! Du vil nok huske denne påsken :)

Fortsatt god påske, så håper jeg det er blitt lettere nå når påsketreet er tatt ut.
KLEM

Randi sa...

Jammen det ble jo fint med eggene i en kurv...og du, det er jo der de hører hjemme...:-))


kos deg med påske og fri

klem

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

Eggene passet mye finere i en snørrfri kurv synes jeg. ;)
Selvom det var synd med puselabbene. Allergi er no' herk! Gjør som meg: allergivaksinasjon. F a n t a s t i s k ! =)

Her har det også kommet opp et stort, blått trampolinemonster...merkelig at alle trampoliner er blå.. Noen burde finne opp noe litt pent å skjule dem med. =)

Lotta sa...

Lekkert!!! Vi kjøpte greiner i år... Hoho... Første gang jeg har gjort. Latskapen lenge leve! klem til deg

ide-puffen sa...

Huff den allergien er ikke noe morsom nei. Datteren tok inn bjørkekvister som hun pyntet, men den spratt så fort og jeg begynte å nyse. Nå har vi tatt inn Syrinkvister. De reagerer jeg ikke på. Vår trampoline gikk i stykker i fjor. O lykke he he. Har sagt at vi ikke har råd til ny i år..... Ungene får hoppe til naboen. Sleip? Ja he he.
Kos deg videre i påsken. Her er bare sløve deilige dager.
Klem klem

Frøken Anker sa...

Allergi er ikke til at spøge med. Min søn og svigerdatter har allergi.
Men smukke æg, du har i kurven :-)

God påske til dig og familien

Ruths datter sa...

Hei Monika!
I dag har jeg endelig fått lagt ut den flotte premien jeg vant hos deg. Har vært syk lenge og derfor har alt stått på vent. Skal også legge ut bildet på siden min hvor jeg linker til din blogg. Takk igjen for den fine premie.
Klem

Jennys fire vegger sa...

Hihihi... Jeg syns jeg ser det for meg. :-) Jaja, det ble jo fint meg egg i kurven også! Nydelige bilder.

Ha en fin skjærtorsdag videre.
Klem Jenny

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahahaha, jeg dævver!! Du er ikke sann ;)

Kos deg med den fine eggkurven din, snuppis ♥

SAVNER DEG OGSÅ!!!!

Sommerhuset i bakken sa...

Kjenner igjen det med allergien, ja ;-) Uff, den passer dessverre ikke så godt sammen med alle de lekre gåsungekvistene. Synd, synd, synd! Men...eggene ble jo superfine i kurven også ;-) Og så flott at sitronmelissen din fortsatt lever ;-)

Håper du koser deg i påsken.

Klem

milla-andante sa...

Sååå fina bilder!!!

Ha en fin påskhelg!

hobbyvimsa sa...

Herlig blogg,jeg blir følger og kommer snart igjen:)

Klem Linda:)