onsdag 27. april 2011

HAGEBENKEN ER PÅ PLASS.....innomhus(!)

Så var påsken over for denne gang, og hverdagen kaller nok en gang. Vi har hatt en herlig vårferie - og jeg stemmer for sen påske hvert år!  Tiden har for lengst kommet for å ta frem hagemøbelene, til og med her i nord. Jeg har tatt frem noe, solgt noe, og gitt bort litt. Og gått til anskaffelse av en hagebenk. Som jeg har plassert INNE... Du snakker meg om bakvendtland;)

Jeg har gitt opp jakten på gamle stoler og slagbenk. Det er dessverre langt imellom skattene med store bokstaver her oppe. Det ligger så mye fint på Finn.no, men det er ikke så lett å få det oppover hit uten å måtte selge seg fra hus og gård for å ha råd til frakten. Idag fikk vi inn hagebenker på jobb, og jeg tenkte kanskje en slik en ville gjøre seg i spisestuen. Og om den ikke skulle passe inn, var det jo liksom ikke verre enn å sette den ut - der den faktisk egentlig  hører hjemme;)

Men både jeg og Husbonden (til alt overmål!!) ble riktig så fornøyd, så benken blir nok stående innendørs. Siden jeg har kvittet meg med endel av fjorårets møbler og anordninger, har jeg lagt en ny plan for uteområdet i år. (Blir behørig dokumentert)
Som dere ser har jeg sneket med den mye omtalte sitronmelissen på bildene, jeg kan nesten ikke tro at den enda lever
- etter nesten to uker! HURRA for meg og melissen:) Nå går turen til Wisteria Lane!

  KOOOS dere med tirsdagen

15 kommentarer :

Bestefars Verksted. sa...

Ja,er det ikke utrolig kjiipt med denne hersens frakten,for oss i nord ? Vi som elsker finn.no,driver jo med selv-pining,når vi kommer over skatter,som befinner seg i "feil" landsdel !!!!! Langt mellom kuppene,her i strøket !!!! Jakter på slagbenk,og har lett i årevis.....så jeg skjønner innmari godt at du tar inn en hagebenk !!! Har tenkt samme tanken selv,skjønner du :) Sammen med det fine bordet ditt,ble det jo veldig bra !!!! Og gratulerer med levende melisse.......hihiii : )

Ellemell sa...

kjempefin benk da!
hvor jobber du, og hvor har du fått tak i den?
jeg drømmer om en hvit fin benk, men jeg skal ha den ute da... jeg har ikke plass inne;)

ønsker deg en god uke!
klem ellemell

Mona Christin sa...

Hei.

En sånn flott benk ønsker jeg meg og. Så klart den kan stå inne. Ser helt supert ut.

Klem Mona C

MissMette sa...

Hei Monica ღ
Enig med deg her, ikke alltid lett å få tak i ting her i nord!!! – mye fint på finn.no men alt for langt å ta seg en svipptur å hente ting. Da gjelder det å være kreativ :)) og syns det var en fin ide å ha en slik benk inne, så koselig med slike benker ღ NYDELIG pledd du har på benken, dette likte jeg veldig godt! Må alltid få med meg frustrerte fruer – en av ukens høydare :)) liker slike avslappende serier innimellom alt det seriøse og fryktelige som skjer i verden – en liten stund med humor, avslapping og litt til ettertanke :) Ønsker deg en fortsatt flott uke, stor klem fra Mette

Godt Isolert/Victoria sa...

Det ble kjeeeeeeeempefint, Monica! :)

Har en drøm... sa...

Knallfin;)
Jeg ønsker meg og en slik slagbenk inne;))
Elsker pleddet ♥ Det var kjempefiiiint...
Syns det er så dyrt med frakt ja, ser ofte ting og tang jeg har lyst på på FINN, men med frakt blir det ofte for dyrt desverre!

Ha en finfin onsdag snuppa, kos deg;)

Klem Line

I en Eske sa...

Så fin benken ble=) Jeg kunne definitivt satt meg der med en kopp kaffe og kost meg masse! =)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint!!! :))))

Jeg tror det er samme benk som vi har ute? RKC?

Fossestua sa...

Ble kjempefint med utebenken inne :) Om du fremdeles er på jakt etter en rimelig slagbenk, så har Jysk en hvit variant til ca 1500,- kr tror jeg det var :)
Ønsker deg en fin uke :)
Klem fra Lise

Mine hverdager (Anne) sa...

For en utrolig fin benk! Er på jakt etter en sjøl, men ikke funnet noen enda. Kanskje Jysk har ja. Da skal jeg jammen se etter der :)
Og sjå der ja, sitronmelissa lever i beste velgående ♥
Ha en fin dag :) Hilsen Anne

Mattisheimen sa...

Hei,

Synes den passet godt! Jeg har en slik hagebenk inne på Mattisheimen og :)
Men, nå skal den ut snart. Jeg kjøpte nemlig en slagbenk på Jysk etter jul. Har bare ventet på at bakkene opp til huset skulle bli snøfrie slik at vi kan bære den opp (den er styggtung!! Men skal tas opp i flere deler)
Jeg fikk forresten en avis fra Skeidar i posten i dag, og de har fått inn en nydelig slagbenk. Den er jo ikke gammel, men flott likevel.

Renate

Beate sa...

Hei!
Slagbenken din kan vell godt stå inne;)
Kjøpte slagbenk i gammeldags stil på møbelringen for en del år siden.
Men di har på jysk og skeidar har eg sett..
Synd med frakt og skit for oss nordboere;/men sånn er livet;/
Fin blogg du har!
Klem fra Beate

tinemor sa...

Jeg syns det ble veldig fint!
Og Jeanne Dárc bladene oppfordrer jo å ta inn utemøbler og bruke inne, så hvorfor ikke :-)
Kos dere
Klem

Hansen- Lind sa...

Ikke dumt du!! Ble kjempefint :)
Må nok finne frem hagemøblene her å! Har tenkt at "dette været må da være for godt til å være sant.. kommer vel mer sny??!" MEN det ser jo faktisk ut til at våren har kommet her å.

Linda sa...

Dette var ikke dumt nei:D Like fint var det også:) Og slike skatter på finn.no forsvinner før man får ringt uansett:P

Legger meg til som følger hos deg jeg! Her er mye fin inspirasjon jeg ikke vil gå glipp av:)