onsdag 27. april 2011

GREEN GATE-PUTE - do it yourself...

I ettermiddag har jeg sydd meg en pute av et Green Gate håndkle. Jeg er ikke akkurat noen kløpper på symaskin, men resultatet ble alikevel tilfredsstillende. Jeg har sydd i en glidelås i bunnen, slik at jeg enkelt kan vaske trekket når ivrige barnefingre fulle av ketchup og sjokolade har vært på ferde. De koser seg ofte ved spisestuebordet med lørdagsgodt og Legobygging:)
Jeg har syferdigheter som et persilleblad og strevde litt til å begynne med, men når jeg først fikk dreisen på det var det slettes ikke så vanskelig alikevel. Det blir nok flere slike puter etterhvert. Rimelig var den også; håndkleet kostet kr 65,- og glidelåsen kostet kr 40,-. Trekkene er nok litt finere når man kjøper dem ferdig, men så koster de også det firedobbelte. Og sparetriks liker vi jo;)

Ha en fin onsdagskveld


19 kommentarer :

Monica sa...

Du er nok flinkere enn du selv tror! For dette var jo kjempefint :)
Klemklem

Sommerhuset i bakken sa...

Åh, for en søt pute. Den var kjempefin! Så flink du er! Nydelig stoff.

Ha en fin kveld!

Linda - HJERTEHUSET sa...

Eg syns du var kjempeflink! Pura er jo så skjønn atte:-)
Klem

Mine hverdager (Anne) sa...

Takk for fargetipset forresten :))
Utrolig fin pute du har sydd. Det der hadde du jammen dreisen på! Tipper det ikke er din siste pute ;)

Beate sa...

fiiin!!!

klem beate

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Vart kjempefin den☺
Persilleblad når det gjeld sying her og.... :S

Utruleg koseleg med benken under her☺
Gjorde seg finfint inne den☺

Klem M♥

HANNES DAGBOK sa...

Så fin den ble!...tenke hva en slik pute ellers koster! det lønner seg med litt sparetrix som du sier;)

Tusen takk for dine alltid vennlige ord, blir så glad!

Stooor klem!

HANNES DAGBOK sa...

Så fin den ble!...tenke hva en slik pute ellers koster! det lønner seg med litt sparetrix som du sier;)

Tusen takk for dine alltid vennlige ord, blir så glad!

Stooor klem!

Auroras hjem... sa...

Så flott puten ble :) Ble skikkelig inspirert jeg nå. Tror jeg også må sy meg en pute. Klem Merete

Mona Christin sa...

Hei.

Smart. Who can tell??

Klem Mona C

Har en drøm... sa...

Nice ♥ Flinke Minica;))
Den ble knallfin, frsh og sommerlig, akkurat slik vi liker det;))
Men har du bare brukt ett håndkle til den puten?? Vanlig koppehåndkle?
VIL og lage sånn;))

Ha en knaall torsdag!

Klem Line

Anitas interiør verden sa...

Heisan
puta ble jo kjempe fin, artig når man kan lage fine ting med enkle grep.

Ønsker deg en flott dag
Klem Anita

Lidyll sa...

Så flott den ble!*smile* Synes det er en knall ide å sy puter av håndklær altså-sett noe lignende gjordt av by nord håndklær også....skikkelig godt sparetips spør du meg*smile*

Veldig gøy å titte innom bloggen din her-masse fint!*smile*

Ønsker deg en flott dag!
Klem fra meg

Fru.Underberget sa...

Lurt å sy om fra kjøkkenhåndkle. Har du bare brettet det i to, eller har du et annet stoff på baksiden?

Jannes lille sted sa...

Så flink du er da!! Puta ble jo supersøt!
Går rundt med planer om å sy meg en pute selv, men evnene er absolutt ikke på plass! hehe

Ha en flott torsdag
Klem Janne Merethe

Anitas interiør verden sa...

Hei takk for kommentar :-) Ja stolen er fra Living, hadde flaks for de selges egentlig bare i 4 pk til kr 999,- pr stk, men så hadde han en løs så da fikk jeg kjøpt den,attpåtil fikk jeg 20% avslag så da var mor fornøyd

Klem Anita

Karma sa...

Herlig pute! Jeg har en hel kjøkkenskuff full av håndklær som bare venter på meg, du ga meg litt motivasjon nå merker jeg. Får bare håpe at motivasjonen fortsat er der når jeg kommer hjem fra jobb...

Klem Kaja:)

Jatte sa...

Utrolig fint!:)

Jeg tenker og kjøpe kjøkkenhåndklær i forskjellige varianter, som jeg liker og sy putetrekk jeg også - aldri gjort det før da, men med litt veiledning fra mamma skal det nok gå!:) Blir jo billigere også..å noe ikke ALLE har :D

Ha en fin kveld,
Klem JATTE♥

home 4us sa...

Nydelig pute. Elsker green gate:)