lørdag 9. april 2011

GAMLE BØKER - DIY...

En av mange flotte ting med Blogglandia er all inspirasjonen og alle ideene vi interiørbloggere deler med hverandre. Forleden dag kom jeg over et supert tips hos TINE, damen bak bloggen TINES KREATIVE HJØRNE. Jeg er veldig glad i gamle bøker. De er nostalgiske og dekorative, men det er dessverre vanskelig å få tak i de gamle, lekre med sort eller brun skinnrygg...
Så da jeg kom over TINES oppskrift på hvordan man kan lage slike selv var jeg ikke sen om å lete frem noen gamle pocketbøker. Eller....gamle er de jo ikke. De er faktisk ganske nye, jeg har ikke engang lest dem. Men det ga jeg en lang en i, det er jo tross alt viktigere å ha en pen "gammel" bok liggende til pynt enn å ha middelmådig sengelektyre. Den fungerer uansett best som sovemedisin. Nå har disse altså fått nytt liv. På bildet under her har du oppskriften på hvordan det gjøres. For en mer fullstendig veiledning kan du lese TINES INNLEGG. Hun forklarer fremgangsmåten punkt for punkt, og med bilder.
For å få en enda mer gammelt look på mine bøker slo jeg litt kaffe over bøkene, både før og etter vanning. Jeg har buntet sammen to og to bøker med hamptråd, de er kjempefine å dekorere med rundt om i huset. Det er så moro når så små grep gir så flotte resultater. Som dere skjønner var dette helt i min gate, og jeg er godt fornøyd med resultatet. Så TUSEN TAKK for tipset, Tine!!

 GOD HELG TIL DERE ALLE

-forhåndspublisert

17 kommentarer :

tinemor sa...

SÅ fine de ble!!
Ja, det enkle er ofte det beste.
Elsker dette trikset.
Koselig du linker, -tusen takk!
God, kreativ helg til deg!
Klem

Anita sa...

Ja fikk med meg dette super-tipset eg og, men har ikkje vært like effektiv enda :)
Men det skal prøvest!!

Lekkert!

Klem

Hulda sa...

Stilig da! Fin bruksanvisning også. :)

Mine hverdager (Anne) sa...

Utrolig tøft! Tusen takk for tipset:)

Ha en strålende lørdag! Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Såååååååååååååååååååååååååååå fint!
Nå skal pocketboksamlingen min bli mindre! ;) Hmmm...ja, for det var vel jeg som for et par år siden ikke likte gamle bøker som lå rundt? Eller blått? Eller hekling? Eller... ja, lista er laaaaaaang! Hipp hurra forr blogglandia altså!

KLEM

Beate sa...

hmm. det hørtes jo lett ut! dekorativt var det!!

klem beate

Har en drøm... sa...

Kjempeflotte ble de ♥ Jeg så innlegget inne hos Tine her om dagen jeg og, smart;)
Er så herlig med all inspirasjonen som er og hente her i bloggelandet ja, er jo så mange kreative blogger...!!!

Nydelige bilder Monica!
Ha en herlig lørdag!

Klem Line

hobbyvimsa sa...

Heisann!!!

Takk for genialt tips!!

Ble kjempe fint:)

ha en fin lørdag!!

Klem Linda:)

Landlige Hjem sa...

Bare så utrolig lekkert!!!
Takk for at du deler ,)
Nyt av helgen, håper våren har slått rot!
Klemmer Anki

Hansen- Lind sa...

Takk for tipse :) Kjempelurt :D
Blir nok noen "gammel-nye" bøker her etterhvert!

Ja jeg har fridag hver fredag!! Er ubeskrivelig godt :D
Ha en fortsatt herlig lørdagskveld.
KLEM

Kittys Paradis sa...

ENDELIG har jeg fått sagt takk til deg på bloggen for gaven som kom i posten :)

Randi sa...

hun er ett oppkomme av ideer den damen!
Kjempestilig bøker!!

Ja, hvem skulle tru at messing kom på moten igjen....jeg har ALDRI hatt hjerte til å gitt bort disse dyre gavene jeg en gang har fått av min mor. Det var da messing var på topp.....siden har de stått godt gjemt i esker. Men masse er kastet også...;-) koselig å ta frem sånne gamle skatter.



kos deg med en ny uke

klem

Smykkas sa...

Litt av løsning. Den var rett og slett super.

Takk for at du delte fremgangsmåten.

Klem

Tove `blogg verden sa...

Da har jeg også testet ut dette ; ) Boken står til tørk ...Spennende!! Takk for oppskrift!
Ha en fin uke
klem Tove

Birte sa...

Supert tips.. Dette skal prøves..

Liker bloggen din såå utrolig godt.. Vakre bilder og herlig tekst.. Du er så flink...

Klem klem Birte

siren sa...

så stilig dette var da! Du er flink! :)

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

Så stilig og orginalt! Takk for at du deler tips. =)

(Jeg lurer på hvordan du lager "rammene" på bildene dine her, med skygge i hjørnene. Hvilket program bruker du til det?)

Hilsen Ragnhild