onsdag 13. april 2011

BRUKTFUNN - Gamle Bokser...

Det er lenge mellom hver gang jeg kommer over et skikkelig bruktkupp for tida. Gleden var derfor relativt stor når jeg kom over disse boksene på den lokale bruktbutikken forleden dag! Et sett med 5 bokser i den nydeligste rosafargen. Er de ikke fine?

Om jeg TRENGER dem?!? Langt i fra...men man lar da ikke slikt gå fra seg! Ifjor hadde jeg fullstendig dilla på emaljeskilter - og nå tror jeg jammen meg bokser i alle slags farger, størrelser og varianter har tatt inntatt hjernen og overtatt trangen:)
Samlingen av bokser (jeg ikke trenger) vokser stadig! Men i motsetning til skilt kan de faktisk brukes til noe, selvom man skal være rimelig kreativ for å finne på noe å fylle et tårn av bokser med...


Boksene har dette flotte  fabrikkstemplet på innsiden av lokket. Jeg har prøvd å google Elgeseter Fabrikker, men det eneste jeg klarer å finne ut er at de holdt til i Klostergata 46 i Trondheim, der de drev kjemisk– og næringsmiddelproduksjon. Noe årstall har jeg ikke klart å finne, så jeg aner ikke hvor gamle disse boksene kan være, men jeg syns det er spennende å prøve å finne tingenes historie når man har noe å gå etter. Kanskje DU vet noe om Elgeseter Fabrikkers historie?

Jeg digger ihvertfall de nye boksene mine (som jeg ikke trenger) og er sikker på at jeg skal klare å finne en praktiskt oppgave til dem en dag:) En så lenge skal de få stå på hyllen og se pene ut. Håper dere har hatt en fin dag i vårsola! :)


41 kommentarer :

Iselin - Heime hos Oss sa...

Så fine! :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Såååå søte!!! :)

Jeg har handlet på dansk qxl jeg. Ble ikke billig med frakten, men jaggu er det fin farge på det. ;)

Frøken H sa...

Ååh, de var kjempe fine! :) De boksene hadde jeg aldri i verden gått ifra heller, selv om jeg slettes ikke trenger den mer enn deg! ;)

klem Frøken H

popetotrora sa...

Vilka underbart fina burkar!! Förstår att du inte kunde låta bli att köpa dom! :-)

Vårt Hus sa...

Så glad for at jeg fant bloggen din. Den var super flott og jeg gleder meg til å følge deg videre. Jeg har lånt to av "Awardfri blogg-knappene dine" og vil gjerne si tusen takk for lånet og for det flotte innlegget du hadde om award på blogg.
Ha en flott kveld :)
Klem Yvonne

HANNES DAGBOK sa...

Guri for noen lekre bokser!!! jeg falt med det samme <3

Bra du rasket dem med deg selv om du er rikelig utrustet med bokser fra før;)

Stooor klem!

Mie sa...

Får man for mange bokser får man putte de små boksene inni de store boksene, hihi! ;) Utrolig søte med den rosafargen, disse ville jeg også ha falt for! *♥*

Fru.Underberget sa...

Kjempefine bokser, den rosafargen er bare skjønn!! Så heldig du var som fant dem. Og selvfølgelig trenger du dem - de er jo til å bli glad av:-)

Ida sa...

Trodde nesten de var ny-gamle jeg, så fine som de var!!! Akkurat sånne som man bare MÅ HA, hvis man er så heldig å komme over dem:-) Der var du råheldig gitt!! Og du finner nok en fin plass til dem tenker jeg;-) Ha en flott kveld! (Innom her for første gang, blir nok igjen!) Klem Ida

Mona Christin sa...

Hei.

Disse hadde ikke jeg gått forbi heller. Så lenge de er fine så spiller det ingen rolle om man trenger eller ikke. Artig at trykket sto der fortsatt.

Klem Mona C

PS Det er nesten så jeg får lyst til å gi deg en award for å ta bladet fra munnen. Tjihi...☺

Man tager hva man haver sa...

Hmmm du kan jo f.eks ha gryn, mel, sukker, erter og kaffe i dem. :)

Kjempesøte bokser var det iallefall.

Hulda sa...

Litt av et funn! Så skjønne bokser, med ei herlig skrift på. Superlekkert alt sammen!

Fossestua sa...

Herlige bokser med lekker farge! Disse hadde ikke jeg heller klart å gå forbi :) Uansett om jeg hadde trengt de eller ikke,fnis ;)
Klem fra Lise

Christina og Espens hyttebygging sa...

De var kjempefine, misunnelig!!!

Loppeline sa...

Åh, din heldiggris!! -Jeg har en make som står erter på! Kjente jeg ble litt misunnelig her;)

Vi sees en dag snart;)

Klem

Li/Småtingene sa...

Disse var jo bare superlekre!
ET skikkelig kupp - for sånne er ikke så lette å komme over. Både lekker farge og skrift; ville faktisk prøvd å bruke dem til formålet som står på, jeg ;-)

Natta!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Ohhh, for noen lekre bokser. ♥ Heldige deg altså, litt misunnelig nå ja. ;) Jeg er jo så svak for duse farger, spesielt rosa. ♥ Håper du finner ut litt mer om boksene og hvor gamle de kan være, spennende.

Ønsker deg og dine en kjempefin torsdag, kose dere ! ♥

Stor klem fra Anette :)

Har en drøm... sa...

Sååå fine de var ♥
Nydelig sart rosa - herlig!
Er så artig og komme over slike flotte skatter! Det er jammen ikke ofte på bruktbutikkene lenger syns jeg, er så mye ræl der, og er mange om de beste tingene...
Men dette må da virkelig sies og være et kupp;)

Ha en fin morgendag sunshine;)

Klem Line

Annfrid sa...

Boksene var nydelige, nesten så jeg blir litt missunet på deg:-) Likte utrolig godt rosa fargen.

Tusen takk for den fine kommentaren du har lagt igjen inne hos meg.

Klem Annfrid

Elisabeths idyll. sa...

Kjempe søte ;o))))

Klem Elisabeth ;)

Ingvilds Englehjem sa...

De var utrolig lekkre!
Det gjorde du helt klart et bra kupp hihi

Ønsker deg en fin fin dag videre.
HIlsen Ingvild

tinemor sa...

SÅ fine
Klem

Catje sa...

Heldiggris! De var nydelige! Du kan jo selvsagt bruke dem på kjøkkenet til det de er ment for, hvis ikke er vel knapper og bånd og telys og kulepenner og trådsneller eller noe annet hobbygreier mulig?

Catje

Turid sa...

Kjempefine bokser - og du har helt rett; sånt lar man ikke gå fra seg ;-)

Klem, Turid

Trollmora sa...

De var nydelige rett og slett! Du... den fabrikken,,...... var ikke det et program fra serien "åndenes makt" som handlet om en leilighet i toppetasjen på det bygget, der det bodde studenter? Kanskje jeg blander nå, men det var i alle fall en gammel fabrikk og i Trondheim :)

littahvert sa...

wow, de var bare lekre, slikt er det umulig å gå ifra og sjelden at man finner. Skulle ikke være vanskelige å plassere...... Ha en flott vårdag!

Christine C sa...

*Dåne* Utrolig fine bokser!! Ikke ofte man kommer over slike skatter :-)) Ha en fin torsdag.

Jennys fire vegger sa...

Åh, så fine de var! Herlig patina, og rosafargen var faktisk lekker (stort for en som er redd for farger altså). :-)

Ha en fin dag!
Klem Jenny

Camillas romantiske hjem sa...

Ååååå, for et kupp!! Helt herlig farge, heldige deg:)) Nå skal jeg en tur på Fretex for å se om jeg finner noe spennende, tenk om jeg hadde vært like heldig som deg...Ha en fin dag, klem:)

siren sa...

Åh, så superheldig du har vært! Knallfunn! :)

Moccamamma sa...

Så fine bokser du har funnet! Har aldri sett disse i rosa. Kjempesøte :)

Det var fint å se at noen tok til orde om alle disse awardene. Jeg har aldri likt kjedebrev, og en del av disse awardene minner mye om det. Som relativt ny og anonym blogger blir glad for omtanken, men det er en større glede å få en koselig kommentar.

Jeg har tatt imot noen, og har lagt noen på vent langt bak i hodet. Følte meg liksom litt utakknemlig, og var usikker på om det er akseptabelt å takke nei. Ser at det av og til raser stormer i vannglass hvis noen er litt kritiske i en kommentar eller et innlegg rundt omkring - og jeg har jo ikke lyst til å lage storm i et vannglass :)

Men, for å bruke et nyord, framsnakking av blogger man liker, det synes jeg er en fin tanke :)

Ha en fin torsdagskveld
Hilsen fra Moccamamma :)

Sommerhuset i bakken sa...

Åh, heldige, heldige du! Så utrolig flotte bokser. Så lyse, delikate og fine. For et funn ;-)

Ha en finfin kveld!

tove sa...

Rålekre bokser. Skikkelig misunnelig...
Har lagt meg til som følger av din koselige blogg. Dessuten låner jeg en awardfri knapp av deg. Håper det er i orden.
Klem TOve

Bekka sa...

Nydelige bokser - skjønner at dette var et kupp du ikke kunne la gå fra deg! Skulle gjerne hatt sånne selv, også den nydelige rosafargen da :)
Klem fra Bekka

Home By Virginia sa...

Gosh så nydelige...! De var du kjempe heldig med...!!! :)

Ha en fin kveld! ღ

*Klemmer*

Frk Kastås sa...

veldig fine bokser altså! Vet alt om å samle på ting man overhode ikke har bruk for...
Boks for erter...;) har aldri vært innom tanken på å putte erter i en boks! artig!


ha en fin fredag!
Rikke

Frieblonder sa...

Det der var virkelig et kupp! Skikkelig lekre! Jeg har lenge hatt dilla på bokser og Norgesglass, og selv om en ikke trenger dem, finner man alltids noe å putte oppi ;o)

God påske!
klem

Monica sa...

Virkelig herlige bokser du kom over der, jeg har to av disse selv en rosa og en grønn, men har aldri sett så mange av dem som hos deg.
Koselig blogg du har også,legger meg til som følger her hos deg jeg:))

God helg :)

Hansen- Lind sa...

Ooohh Heldige du :) Kjempefine bokser :)

Nå er det påskeferie!! HERLIG!!
Ha ei riktig så god helg og god påske!
klem

Herman Grans ♥ sa...

Nice! Desse var knallfine :)
Kjekt å finne så mange like og ;)
God helg! Hilsen Grete

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Så du fant alle på en plass du,heldig.Jeg er også boks samler og disse er min favoritt.Jeg har den som står sukker på,en liten blå med kakao merke og en gul med kaffe..Så disse kom ivertfall i tre farger..

Klem Linda:)