mandag 11. april 2011

AWARDFRI BLOGG + Award...

Awards går fra tid til annen som en farsott igjennom Blogglandia. Noen ganger går de til og med flere "runder" og det går nesten litt inflasjon i awardene... Utmerkelser av denne typen er en hyggelig gest, bevare meg vel - men når det har blitt til noe som "alle" får, er det da lenger så spesielt som det er ment å være?! Jeg har, etter å ha tenkt på det en stund, bestemt meg for at min blogg skal være awardfri. Ikke fordi jeg ikke liker å få awards, misforstå meg rett her... Jeg blir VELDIG glad når noen har tenkt på meg, og jeg syns det er STOR STAS at noen vil gi meg en award fordi de liker nettopp MIN blogg. Men så er det slik at disse awardene skal sendes videre til et gitt antall favorittblogger. Jeg syns det er forferdelig vanskelig å sende slikt videre, da jeg har så uendelig mange favoritter. I tillegg vil jeg jo gjerne sende den videre til noen som ikke allerede har fått den X antall ganger, noen jeg ikke har gitt awarder til før, eller til noen som følger bloggen min  i tykt og tynt og alltid legger igjen et koselig spor etter seg. Det er så mange kriterier å legge til grunn i en slik "utvelgelsesprosess", og jeg må innrømme at jeg syns dette er utfordrende. Innerst inne sitter det en liten redsel for at noen skal bli lei seg eller fornærmet for at ikke DE fikk den...Vi er alle mennesker, forskjellige sådan. Vi har alle følelser, og vi stiller ulike krav og forventninger til oss selv og andre...
Med de fleste av awardene følger også en rekke spørsmål som skal besvares. Spørsmålene er som regel greie å svare på, men for meg personlig er det ikke alt jeg har lyst til, eller ser som nødvendig, å ha på trykk i bloggen min. Dette tar dessuten mye tid, og jeg tror heller ikke det er så mange som er veldig interessert i hvilken mascara jeg bruker?! Jeg merker også selv at jeg dessverre har en tendens til å hoppe over slike innlegg i andre blogger, da jeg aller helst vil bruke tiden på å lese interiørrelaterte innlegg.
Samtidig vil jeg også få sagt at jeg ikke putter BLOGGANBEFALINGER under denne kategorien. Cecilie bak bloggen Shabby, Slitt og Bare Mitt rullet ut dette for en tid tilbake, og jeg har oppdaget MANGE herlige blogger som er nye for meg, igjennom disse innleggene. Det er nok delte meninger om dette med awards, men jeg tror(?) mange av oss syns det er hyggeligere både å lese og motta blogganbefalinger kontra awards. Det gjør ihvertfall jeg, så disse innleggene vil jeg gjerne se mer av rundt omkring i Blogglandia:) Jeg håper virkelig jeg ikke tråkker på noen tær med dette innlegget, og jeg vil understreke at jeg har blitt VELDIG GLAD for alle awarder jeg har fått igjennom to år som blogger.
Alikevel er det en hygglige hilsen fra nettopp DEG som står øverst på ønskelisten min, fremfor en award:)


Samme dag som jeg tok den endelige avgjørelsen om å ha en awardfri blogg, fikk jeg en award av Jeanine med bloggen Jeanines Drøm. Dette var før jeg hadde rukket å få på plass AWARDFRI BLOGG- knappen, så den tar jeg selvfølgelig i mot. Det følger ikke noen spørsmål med denne awarden, men den skal sendes videre til 10 stykker. Som sagt syns jeg dette er vanskelig og jeg registrerer at den allerede har gått "rundt". Derfor velger jeg den enkleste løsningen, og sier at de som har lyst kan plukke den med seg. Jeg syns ALLE fortjener den like mye:) Tusen takk til deg Jeanine, for at du tenkte på nettopp meg! 
Det er mulig jeg har kastet ut en brannfakkel nå, men det får så være... Man kan ikke kan gjøre alle til lags, uansett hvor hardt man måtte ønske det, men man skal heller ikke være redd for å si sin mening.
Om jeg blir gapestokk-mat gjenstår å se, men jeg vil ihvertfall ønske alle en GLAD vårdag:)

OPPDATERING:
Flere av dere har spurt om å få låne knappen min. Det er selvfølgelig helt greit. Derfor har jeg nå laget 12 knapper med forskjellige tekster som dere kan kopiere. De kommer i seks forskjellige friske farger, og blir lagt ut i neste innlegg:)

39 kommentarer :

Anitas interiør verden sa...

veldig enig med deg i dette du skriver, kan bli for mye, og vanskelig hvem man skal plukke ut videre, vi har jo våre favoritt blogger og da kan det jo ofte bli de samme bloggene awarden går til.

Har tenkt tanken om å gjøre det samme.
Fint det bildet du har laget om awardfri blogg, er dette ditt bilde eller kan man låne dette på bloggen sin......

Ønsker deg en fin kveld
Klem Anita

Ingunn sa...

Hei.
jeg synes det er en ærlig sak og du har jo redegjort grundig for din avgjørelse.
Det gjorde ikke jeg da min blogg ble awardfri.
Jeg ble sittende å svare på spørsmål og sende rundt awarder istedet for å kommentere på blogger og det tok mye tid.
Og så vet jeg ikke hvor ærlig det var heller alltid fordi det er så mange awardfrie blogger så må man jo lete opp dem som ikke er det....
Tror ikke du skal bry deg om hva andre mener. Du har tatt et valg og det er mange med deg.
Klem fra Ingunn :)

Jennys fire vegger sa...

Veldig enig med deg, jeg. Og jeg har bestemt meg for at innlegget jeg laget i går, blir det siste i sitt slag.

Du kunne ikke tenke deg å lage en sånn knapp til meg også vel? :-D I grått, som den andre du har med navnet ditt på? Pleeeeeeeease? *sutrer og blunker med dådyrøyne*

Blogganbefalinger, som du skriver, det er artig! :-)

Takk for at du sa det høyt! :-D

Ha en fin kveld.
Klem Jenny

Trine sa...

Syns det va ett flott innlegg om ei mening som du har :) Du får sagt det på en flott måte! Og visst nån tar sæ nær av det å gjør dæ til gapestokk førr det, så e det ekkelt gjort av dem :) Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet heller..
Helt ærlig så bli æ superlykkelig førr å få awarda! Det varme mæ mitt i hjerte! Ikke bare det at æ får en award, men førr at æ får ett bevis på at nån "ser" bloggen min, og like det de ser :)
Men har også gått til det steget at æ har fjerna bl.a lista me awardan æ har mottatt... så får vi se etterhvert om æ kanskje gjør det samme som dæ :)
Awardan e veldi koseli, førr all del, men som sagt så har jo "alle" fått dem opptil flere gang før du får sendt dem videre :) så æ har forståelse førr valget ditt :)

Ha ei fortsatt flott uke!
Å lykke til me tilbakemeldingen. Sikker på at det bli bare positiv respons :)

Klæm Trine

siren sa...

Heeelt enig med deg, selv om jeg ikke akkurat har fått noe spesielt med awarder i det siste. Husker godt sist denne "farsotten" gikk i blogglandia, så var det stille ei stund, og nå er det begynt på nytt. :)

Nydelig awardfri "note" du har laget, den var kjempelekker! Ha en superfin dag, klem :)

Anonym sa...

Kor bra. Syns det e dr... kjedelig å lese disse kjede spørsmålene. Hopper over alle slike innlegg. Håper at det blir mindre av disse, kanskje du har startet en ny "trend".
Karin fra nesset.

Fossestua sa...

Er helt enig med deg :) Har nettopp valgt å bli awardfri selv, av akkurat de samme grunnene.

Ser mange etterlyser slike awardfri-blogg-knapper. Har laget et innlegg med hele 21 stykker, fri for alle til å kopiere :)

Er bare å følge linken for alle som er interessert:

http://fossestua.blogspot.com/2011/04/trenger-du-en-awardfri-blogg-knapp.html

Veldig fin din også :)
Klem fra Lise

Beate i Husets Hjerte sa...

Kan jeg låne awardfri-knappen din? Den var kjempefin. Eller kan du lage en i beige for meg? Enig i det med awarder. Veldig koselig å få, men er ikke det jeg vil bruke tida mi på. Ha en koselig kveld!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg stjeler knappen din, helt uten å spørre. ;)

Jeg er enig i at det har gått inflasjon i disse awardene. Jeg synes det er veldig hyggelig å få, men synes det er kjedelig å ta utfordringene. For det er mange jeg ikke interesserer meg for selv. ;)

Loveandkisses ♥

Hegemors store, lille verden sa...

ÅH!! MUSIC IN MY EARS!!!!!:) Herlig!! Endelig! Jeg er SÅÅÅ enig med deg, og har vridd meg i dårlig samvittighet for alle de awardene og utfordringene jeg ikke har gjort noe med...
Knappen din var dritkul - mulig den havner på sida mi og - du får hyle ut hvis du ikke vil det:)
Herlig award-fri kveld til deg!:)
Stor klem

Bettum Villa sa...

Ingen brannfakkel nei, synes det er helt greit. Har valgt det samme selv. Selv synes jeg ikke det trenger noen redgjørelse hvorfor, men som du sier så er jo folk forskjellige og det kan jo hende noen blir fornærmet over slikt.

Jeg holder meg enig med deg om at blogganbefalinger er mye mer stas!

Klem Madelén

Sìv`s verden sa...

Jeg er helt enig med deg! Det er veldig vanskelig å plukke ut noen,når det er så utrolig mange flotte bloggere!!
Det er som du sier også vanskelig å skal skrive ting om seg selv som ofte følger med awardene!

Ha en fin kveld & en fin fin uke:)

Klem

ide-puffen sa...

Neida du tråkker ingen på tærne og jeg er så enig. Koselig er det, men når noen får 14 awarder og må spare opp tid til å svare på dem alle i et og samme innlegg blir det jo ikke så interessant. Anbefalinger er jo koseligere. Awarder deg herved med en kommentar hi hi.
Kos kveld videre.
Klem

Jennys fire vegger sa...

Takk! Kul side! :-)
Klem Jenny

Har en drøm... sa...

Heia Monica!
Du satte de rette ordene på det, og du ser jo at vi er flere som er enige med deg;)

Veldig hyggelig og bli satt pris på, men jeg foretrekker MYE mer en personlig hilsen enn en slik award;)

Tror du jeg kan få låne den knappen din? Da er du veldig kuuul ♥

Håper sånn ellers at dagen har vært goood;))

Klem Line

My home is my Castle - by Kari sa...

Jeg er helt enig med deg..
Har gjort det på samme måten jeg og.
Kunne jeg og låne den knappen av deg tror du ?? Likte den så godt :)

Klem,Kari

Marthe sa...

Jeg må si meg veldig enig, selv om jeg har tatt utfordringene hver gang. Har vel tenkt at jeg har vært uhøflig om jeg ikke gjorde det.
Du fikk sagt det på en fin måte uten å tråkke noen på tærne.

Ha en fin dag i morgen, Monica!

City Romance sa...

Veldig fine tanker og gode argumenter som ligger bak avgjørelsen din. Og det ser jo ut som mange er helt enige med deg!!

Ha en fin kveld videre:-)

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Kjære, skjønne Monica. Dette tror jeg er langt på vei det beste innlegget jeg har lest på leeeenge. Jeg er så utrolig enig med deg i ALT du skriver! Jeg har aldri hatt sansen for awardene når det kommer til å besvare masse rare spørsmål og sende videre. Det opplevdes som et ork egentlig. Flere ganger har jeg fått award hvor jeg kun har takket (veldig gøy å bli valgt) men sjelden orket å ta det videre på bloggen min.. Og som mange skriver - det er ikke veldig spennende å lese disse awardsinnleggene hos andre heller. NETTOPP av den grunn startet jeg bloggfavoritt innlegget - fordi jeg ville ha et motstykke til disse awardsene. Og jeg har blitt kjent med mange nye blogger på denne måten - og har sett at dette iallefall for noen har vært en type utfordring som faktisk er både gøy og ny. Men jeg turte ikke være så MODIG og ÆRLIG som deg - det var nettopp det du nå har skrevet, som var grunnlaget for bloggfavoritt innlegget mitt. Jeg tar av meg hatten for deg - har nesten lyst å kopiere hele innlegget ditt, he,he.. Og jeg vil gjerne kopiere den knappen din! Og så håper jeg folk flest skiller mellom awards og bloggfavoritter (??). Herved sender jeg deg min største klem noen gang sendt ut i bloggverden - du er råflink!!!! Cecilie

Villa Bjørkhaug sa...

Som eg skulle sagt det sjølv...
Eg synes forresten det er litt moro å sjå kvar bloggawarden min har endt;) (den nederste;) )
Ha ein findag!

Mattisheimen sa...

Så enig med deg ... Det går nok mot det samme hos meg.
Awarder er koselig å få absolutt! Men det tar virkelig tid å skulle svare på spørsmål - ikke minst å skulle gi/linke videre. Og tid er noe jeg dessverre ikke har mye av :)

Renate

Anitas interiør verden sa...

Hei takker for hilssen da er bildet på plass og jeg har erklært bloggen min for award fri .

Klem Anita

Vigdis ♥ sa...

Så engi så enig. Etter at Fossestua laget disse knappene har jeg tenkt på å gjøre det samme... Og nå tror jeg faktisk jeg skal. Når jeg får tid ;)

Timotei sa...

Nå er jeg inne i mitt femte bloggeår og har helt kommet ut av tellinga med hvor mange awards jeg har fått.
Jeg gjør som følger: Når jeg får en award legger jeg igjen en kommentar i bloggen til den som har gitt meg awarden og takker. Det er jo veldig hyggelig at vedkommende har tenkt på nettopp meg! Så lar jeg det bare være med det. Jeg lager ikke et innlegg i bloggen min om awarden og jeg sender den ikke videre. En må jo selv bestemme hva en vil fylle bloggen sin med!

Loppeline sa...

Åååå, jeg kunne virkelig ikke sagt det bedre selv!! Jeg er så enig med deg! Jeg kopierer gjerne knappen din!

Vi reiser nordover på torsdag! Jeg har veldig lyst til å ta en kopp kaffe med deg en dag, dersom du har tid og lyst? -Så kan vi ha et eget "bloggtreff" hihi;)

God tirsdag til deg!

Klem

Tonemor sa...

Nydelig blogg du har. Jeg legger meg til for vil gjenre lese mere og se på nydelige blider :)
Ikke helt umulig at jeg "låner" en awardfri knapp hos deg! ;)

Ha en strålende dag!

Anitas interiør verden sa...

Hei
plantebordet er kjøpt på Biltema til kr 299,-
Så også at de hadde et hos Clas Ollson til kr 399,-

Løp og kjøp
Klem Anita

Mona Christin sa...

Hei.

Det er godt at noen tør å ta bladet fra munnen. Jeg har 3 like awards på vent og har drøyet bevisst p.g.a. at jeg vurderer frem og tilbake.

Det ER koselig å få, men å gi videre til 10 stk synes jeg er litt drøyt. Og som regel har de fleste fått den før.

Jeg låner gjerne knappen din hvis det er greit. Den passer perfekt til min stil.

Stor klem og ha en fin dag.

Mona C

Mona Christin sa...

Forresten... Kan jeg spørre hvor du lager disse knappene?

MC

Jeanine sa...

Hei:) Jeg er helt enig med deg:) Jeg har ikke fått mange awards, og blir VELDIG glad når jeg får en, men stresser litt når jeg skal sende videre. Hvem skal jeg sende til, og ikke minst, hvem skal jeg velge bort? Jeg skulle gjerne gitt awardsene til alle:) Men frem til nå har jeg sendt dem videre fordi jeg hadde fått dårlig samvittighet hvis jeg ikke hadde gjort det:) Men stjeler gjerne en av knappene dine:) Klem

Merete sa...

Hei:)

Jeg er veldig enig med deg og la for ikke så lenge siden ut et innlegg der jeg sa at jeg ikke ønsket slike utfordringer...og det er jo selvfølgelig ikke fordi jeg ikke setter pris på de, men grunnen er slik som du beskriver her...
Vil veldig gjerne låne bilde ditt for å ha det på bloggen min hvis det er ok?

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Klem Merete

Godt Isolert/Victoria sa...

Hipp hurra for at du setter ord på det mange av oss tenker og føler! :)

KLEM

Havets Datter sa...

Som om jeg skulle sagt det selv :) Fint innlegg!!

Karina

lisbethfalling sa...

Jeg har ikke en gang forstått meg på disse awards ennå, jeg. Men som årelang bruker av ulike typer steder på nett, har jeg aldri vært så betatt av en masse applikasjoner og slike ting man skal "gi" hverandre. Hnesikten med bloggingen er jo å bli lest og ha noe å formidle. Synes du skrev et godt innlegg :-)

Bai sa...

Det er alltid ekstra kjekt når nokon sett ord på det eg tenker (det er nesten som om du fortener ein premie, for dette innlegget!) Eg er velidig einig med deg.

Ellen Louise sa...

Endelig noen som tar opp dette temaet! Jeg fikk en award hvor jeg skulle skrive hvilken sminke jeg likte best å klesmerke osv...syns det ble helt tåpelig, har jo ingenting på en interiørblogg å gjøre! Å ja man føler seg "pliktet" til å svare å linke til den man har fått av osv. Godt skrevet av deg!:)

Klem fra Ellen Louise

Kristine sa...

Hei!

Dette synes jeg var en fornuftig avgjørelse, og takket være den fikk jeg også blitt kjent med din blogg! Så fin den er!

Jeg er en eks-blogger - får en vel si. Har en blogg, som startet som byggeblogg, som har ligget død i mange måneder. Får se, kanskje piffer jeg den opp igjen om litt, hvis jeg får lyst.

Men jeg ble i alle fall glad for din award-frie idé, da jeg har gjort meg opp akkurat de samme tankene som deg!

God idé! Måtte det bli en liten revolusjon i Blogglandia ;)

God påske!

Anna sa...

SÅÅÅ enig...hvis enn er "heldig" å få mange, mange awarder. Det tar sin lille stund å svare på spørsmålene, som til tider ikke har noe med ting å gjøre på en måte.

En hyggelig hilse, du verden, It makes my day!!

Klem Anna

Stinius sa...

Fant innlegget ditt etter litt googling på awardfri blogg. Håper det er greit at jeg har linket til deg samt sitert deg i mitt innlegg.

TAKK for velvalgte ord!

www.nesebakken.blogspot.com