mandag 7. mars 2011

VÅRTEGN 07.03.2011 - UKE 10

Det er dags for andre omgang av Humlebackens Vårteckensutmaning 2011.

Disse sikre vårtegnene fanget jeg før helgen. Det er ikke helt slik realiteten er idag, da det har snødd hele helgen. Idag sprutregner og hagler det om hverandre, så snøen som falt er nå forvandlet til slush og sklætt. Men det var unektelig en herlig og ekte vårstemning denne tidlige marsdagen... *sukk* Vi er allerede én uke ut i årets første vårmåned, og lengselen etter våren vokser i takt med dagene som tilbakelegges. Ett lite skritt, og et lite vårtegn nærmere for hver dag...

De rustne fakkelboksene skulle kastes i fjor høst, men jeg kom visst ikke så langt før snøen la seg. Jeg syns vinteren har gitt dem er flott patina (jeg elsker jo rust!) så de blir nok tatt vare på og brukt til ett eller annet... Hortensian i krukken våkner neppe til liv igjen i år, men som den evige optimist jeg er, velger jeg å tro at der det er liv er det håp. Alle bildene er tatt i egen hage.


Fin (vår)mandag til alle som titter innom

-forhåndspublisert

7 kommentarer :

Anette {foreldremanualen} sa...

Flotte bilder! vårtegn gjør meg glad. ;-)

Mie sa...

Elsker de værbitte fargene i disse bildene ♥ Ethvert lite vårtegn er jo veldig hjertelig velkomment nå for tiden :) *♥*

Bringebær sa...

Så kule fakkelboksene ble! Får skikkelig vårfølelse av det blasse vårgresset...Da vet man at at livlig gress snart er på vei!

Godt Isolert/Victoria sa...

Såååååååååååååå fine vårbilder, Monica! :)
Jeg er hjemme med syk Benjamin så pappsen og Nikolai er i Tromsø på egenhånd. Merkelig med bare en gutt hjemme og Benjamin spør etter N ca hvert tiende sekund...

Kleeeeeeeeeeeeeeem

Loppeline sa...

JEG VIL OGSÅ HA VÅR!!! Her regner det som fy og er skikkelig surt og høstlig!

Flotte bilder du har tatt da:)

Takk for hyggelig tilbakemelding på maleriet mitt!

Ha en fin tirsdag!

Klem!

Jennys fire vegger sa...

ÅH! Flotte bilder! :-) Fakkelboksene har jo blitt råstilige!

Et nydelig vårdikt du har funnet fram også. :-)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Vibeke / Mammas Hus sa...

HERLIG ♥ ♥ ♥