tirsdag 1. mars 2011

STRIKKEDILL(EMM)A.....?

I ett innlegg i forrige uke spurte jeg dere etter tips til nytt strikke- eller hekleprosjekt. Jeg fikk mange tips både her, på Facebook og på mail. Og det er tydelig hva som er i skuddet for tida, da 90% av forslagene deres var strikket eller heklet puff.
Det ble blått, og det ble strikking - og grunnet en noe skranten tilgang på tykt garn og store pinner ble det etter egenkomponert oppskrift. Tanken er at det skal bli en puff, men jeg er noe skeptisk til størrelsen, så her strikkes det rett og slett på lykke og fromme. Men NOE skal jeg da alltids få brukt det til. I verste fall blir det sikkert et stilig skjerf...;P


Egentlig hadde jeg mest lyst til å hekle, men jeg evner jo ikke å lese hekleoppskrifter. Jeg kan hekle bestemorruter, men hva som er forskjellen på luftmaske og fastmaske har jeg altså ikke den ringeste anelse om... Da måtte det bli strikking, så får vi se hva det blir for noe til slutt. Jeg er forholdsvis ambisiøs med tanke på å fullføre dette prosjektet, da sjokket over at HEKLETEPPET faktisk ble ferdig, til og med innenfor et rimelig tidsperspektiv, ennå ikke har lagt seg...;) Tusen takk for alle tips og oppskrifter!

I kveld trekker jeg PAY IT FORWARD-mottaker. Har du lyst til å være med kan du melde deg på HER i full fart;)

-forhåndspublisert

3 kommentarer :

Home No.1 sa...

Härligt blå färg på garnet! Kram Annica.

Har en drøm... sa...

Ajaj, uansett hva det blir så blir det noe med en veldig FLOTT farge i allefall, hihi;)) Skulle gjerne kunne strikke jeg, et skjerf i den fargen hadde vært kjekt ♥
Er jo bare så mye herlige strikkeoppskrifter ute og går...
Syns det er så kult med slike strømper til lysglass jeg;)

Have a nice day -her blir det Fruene - jippi!

Klem Line

Britt Irene sa...

Hei på deg:)
Dette gleder jeg meg til å se resultatet av.flott farge og mønster.kunne tenkt meg å kunna slik flettemønster.Kunne ha tenkt meg en i sånn mønster rundt et lysglass,sammen med de jeg har laget fra før:)må nok lære meg dette:):):)
Klem fra Britt Irene