lørdag 5. mars 2011

NIB-UTFORDRING MARS - Kjøkken...

Jeg hiver meg på NIB's mars-utfordring helt sånn på tampen. Av de bidragene jeg har sett ser jeg jo fort at jeg ikke har så mye å stille opp med, men jeg syns det er veldig moro å være med uansett:) Vil du være med på en liten titt inn på vårt lille kjøkken?

Da vi kjøpte huset i 2009 ble hele kjøkkenet revet, og vi valgte å snu helt om på den tidligere løsningen. Vi valgte skap og fronter fra Ikea, av typen Ståt. Porselensknotter og skålhåndtak er fra Marbodal. Vasken er en Domsjø fra Ikea, den er jeg sååå glad i! Engang porselensvask, alltid porselensvask for min del! Vi hadde den i vårt forrige hus også. Den er romslig, praktisk og ikke minst pen å se på. Er det en ting jeg har lært, så er det at man skal aldri si aldri...Men aldri mer stålkum. Jeg elsker Domsjø;)

Hvitevarene har Husbonden ene og alene fått velge, siden jeg fikk det som jeg ville med innredning, vask og benkeplate. Jeg syns ventilatorer av denne typen har et maskulint preg, og jeg ville neppe valgt en slik selv. Men jeg er veldig fornøyd med hvordan den skaper en kontrast og bryter med den hvite og litt romantiske innredningen. I det hele tatt er vi veldig fornøyd med kjøkkenet og løsningen, selvom kjøkkenet er litt lite. Når vi engang i fremtiden skal tette igjen og flytte trappa blir det dobbelt så stort, planene er klare. Men det er noen år til enda...:)

Det var ikke peis eller vedovn i huset. Der peisen står idag var det vegg, og en lekker (eller ikke.....) 90-talls bue som forøvrig ble rammet av en brutal og hensynsløs utkastelse. Veggen ble også revet og vi satte inn en Tokyo-peis fra Nordpeis, som i tillegg til å gi varme og kos, fungerer som romdeler mellom stue og kjøkken. Den har åpning på begge sider, og selvom vi som regel fyrer fra stuesiden er det veldig koselig å kunne se flammene både fra stuen og kjøkkenet:)

 Lyset i dag har bare vært helt fantastisk! Da det lysnet på morgenen idag fortet jeg meg å ta bilder, i fall det skulle skye over å bli skitvær. Det har som kjent vært LITT ruskevær her i nord den siste uken. Et par timer senere ble det bare enda flottere lys, og strålende sol. Da klarte jeg ikke å la være å ta nye bilder! Litt kjedelig å forkaste de 212 jeg tok tidligere på dagen, men pytt pytt:) Idag har jeg for en gangs skyld IKKE redigert lysstyrken på bildene mine, og det hører jo sjeldenhetene til.



Alle bidragene i NIB's marsutfordring kan du se HER.

22 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Kjøkkenet ditt er såååååååååå fint, Monica! :) Og ja, vi må møtes snart. Jeg drar til Tromsø i morgen og blir ei uke, men så blir jeg forhåpentligvis hjemme ei stund!

KLEM

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Du har eit nyyyydeleg kjøkken!☺
Lyst og triveleg!☺

Lykke til i utfordringa☺

Klem M♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du har et av de fiiiiiiiiineste kjøkkenene jeg vet om! :)))

Og ja; Vin hos meg SNART!!!!!! Pliiiiis ♥

Frost sa...

For et superkoselig kjøen og så herlig "oppskriften" på veggen var: )

HUSET PÅ HØYDEN sa...

Så herlig romantisk kjøkken dere har! Må være drømmen å ha peis på kjøkkenet... Lykke til i konkurransen. :) god helg. klem Vilde - HUSET PÅ HØYDEN

Bettum Villa sa...

Her var det mange nydelig ting å legge øynene på!! :D
Lykke til i konkurransen :D

Klem Madelén

Katrine Helen sa...

Synes du har et kjempe fint kjøkken :) Liker veldig godt den stilen du har. Er veldig min smake :)
God helg!

Har en drøm... sa...

Ikke noe og stille opp med du!!!
Fy søren for et lekkert kjøkken ♥ Kjempefint og så mange herlige detaljer...;)
Jeg elsket det, og er endel av dette jeg legger meg i kjøkken-oppussings-minnet mitt, takk, hihi;))

Ha en herlig kveld og en FLOTT siste VM-dag i morgen ♥

Klem Line

Annikashjem sa...

Helt fantastisk, nydelig kjøkken du har <3 mange herlige detaljer som gjør det spesiellt..
klem Annika

Herman Grans ♥ sa...

Lekkert :)
Veldig fint kjøkken og fin styling :)
Hilsen Grete

Siv sa...

Du da...
Du har et helt fantastisk lekkert og koselig kjøkken, liker dett veldig godt :)

Så det kan du være stolt av ;)

Birte sa...

For et fott Kjøkken..
Jo da du, du har noe og stille opp med.. kjempe fint..

1 gang innom her, men kjem igjen snart..

Klem Klem Biret

Jatte sa...

Hei!

LOVE IT!!!
Lykke til i utfordringen,
Klem Jatte♥

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Pøh- for noe tull! Visst har du noe å stille opp med i utfordringen, kjøkkenet ditt er veldig fint, så det så. Jeg liker, nei!- jeg elsker ventilatoren din, råtøft med kontraster!
Klem

Frøken H sa...

Du da... Ikke noe å stille opp med du!? For noe tull!! ;) Du har et fantastisk nydelig kjøkken, helt etter min smak! :) Jeg elsker vasken din, ønsker meg sårt en slik selv! Masse nydelige detaljer her inne, blir aldri lei av å se på bilder fra kjøkkenet ditt! Masse lykke til i utfordringen! :)

Håper dere har hatt en super helg, og får en fin start på uka! ♥

klem Frøken H

Veronica sa...

Kjempefint kjøkken du har. Du har absolutt MYE å stille opp med. WOW! Likte spesielt godt oppskriften på DEG.
Ha ei god uke!
klemmer

Piulfen sa...

Vakkert kjøkken. Har virket det hjemmekoselig og fint ut.

Kittys Paradis sa...

Superfint kjøkken og lekre bilder. Lykke til! :)

Kristine

Veronika sa...

Så koselig og flott kjøkken dere har skapt i huset deres:) Snuser rundt etter ideer til mitt eget drømmekjøkken, og det er kjekt å se hva andre er fornøyd med og ikke.

Anonym sa...

hei, fin kjøkken! hvilken type og farge benkeplate har du? den er såå fin...!!!

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei!

Benkeplaten er fra Ikea, husker ikke hva den heter - men tror den har gått ut av sortimentet...

Heidi Langgaard sa...

Da jeg var på IKEA for å velge benkeplate til dette kjøkkenet sa de at de hvite ville gjøre at kjøkkenet så gult ut, men når jeg ser ditt kjøkken vil jeg definitivt ha hvit!!!