fredag 4. mars 2011

JEG FEIRER MED FEIEBRETT I TRE...

Som noen kanskje har fått med seg har jeg vært litt bekymret for min egen helsesituasjon den siste måneden, og hverdagen har vært tung og trasig. Endelig har jeg fått svar på alle prøver, og legene sier at jeg er uforskammet frisk. Ihvertfall utenpå.
Selvom jeg bærer på ting innvendig som ikke gjør utslag på prøver, føles hverdagen litt lettere nå. Da syns jeg rett og slett det er helt på sin plass å gjøre litt krus på seg selv jeg:) Siden jeg i tillegg har vært flink pike og (nesten) overholdt den selvpålagte kjøpestoppen en god stund nå, så syns jeg det var greit å unne seg en liten ting til helgen:) Og for en gangs skyld en NYTTIG ting. Stjerne i margen og kryss i taket!


Et feiebrett i tre har stått på ønskelisten min en stund, og endelig er jeg lykkelig eier av et fra Iris Hantverk.
Denne svenske virksomheten har sin historie helt tilbake til slutten av 1800-tallet, da det første børstebinderi åpnet i Stockholm. Og nå som da, blir alle børstene håndlaget av svaksynte. Produktene selges i hovedsak i Iris Hantverk sine to butikker i Stockholm, men eksporteres og selges også til en rekke andre land. Deriblant Norge.


Feiesettet er laget av oljebehandlet bøk og hestehår. Selve brettet er i metall. Jeg har endevendt og beundret feiesettet mitt flere ganger i kveld, og jeg blir bare mer og mer imponert over hvor flott og vellaget det er. Dette er ikke bare utsøkt håndarbeide, dette er kunst! Hele børstesortimentet kan du se HER. Vil du lese mer om Iris Hantverk, kan du klikke på bildet under
(som forøvrig er lånt fra deres nettside)

Jeg har kjøpt feiesettet mitt hos den nye nettbutikken FRU DAHL, som dere skal få se mere til på Tyrifryd litt senere:) Nå er det, tradisjon tro på fredagskvelder, Gullrekka og rødvin. I morgen tenkte jeg å tråkke til med et bidrag til NIBs marsutfordring.  
Kos dere med fredagen

11 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Så flott feiesett og så mange fine innlegg du har publisert mens jeg har vært på ferie! :) Jeg saaaaavner deg og er glad for at du i det minste er frisk som en fisk på innsiden! <3

KLEM

Monica sa...

Heisann :) Så flott at den fysiske helsa er god - alt annet blir lettere å komme seg igjennom da :)
Fint feiesett du har kjøpt :) Fru Dahl ja - der er det myyye fiiiint! Jeg er så heldig at jeg har mulighet til å dra innom både titt og ofte (lommeboken min er ikke så glad for det...) :)
God helg! Klem fra Monica :)

sylvia sa...

hei.
å så vakkert et feie brett.
hyggelig gave til deg selv,
så deilig at prøvene dine er bra,
ja vi har nok alle noe inni oss, jeg har lært at å snakke om ting hjelper, da blir det ikke så farlig,
viktig å bearbeide ting å så legge det bort ,
håper du blir bedre for hver sol dag nå.
stor klem fra sylvia

Bondekåno sa...

Dette var en koselig blogg :) Nå skal jeg sette meg ned og se gjennom all inspirasjonen, og i mellomtida har du fått enda en fast leser :)

Bondekåno sa...

Også må jeg jo spørre et spørsmål du sikkert har fått flere ganger før ;) Hvilket program bruker du til redigering av bildene dine? Skikkelig smakfullt med teksten og "stemningen" på bildene :)

Line Elisabeth sa...

Hei:)
Så fine koster du har kjøpt deg, sånne kunne jeg tenkt meg også:)
Er noe helt annet med håndlaget ja..
Ha en kjempefin helg!

Klem Line E.

Har en drøm... sa...

Så godt at du har fått fine svar hos legen Monica ♥ Er ikke noe gøy og tro at man kanskje kan være syk... I alle fall ikke noe alvorlig!
Man kan føle seg, og ja, faktisk være ganske syk uten og være SYK også - det mentale og psykiske er ikke og spøke med, det vet jeg litt om... Så ta godt vare på deg selv og kos deg med det fine feiebrettet ♥

Gleder meg til bilder av kjøkkenet ditt, jeg tipper det er LEKKERT!

Klem Line

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja skal en ha feiesett så må det være i tre..riktig flott dette her:)
Ja..sønnen min blir en grapa kar:)
klemklem og ha en fortryllende lørdag

Sommerhuset i bakken sa...

Så flott at legen sier at alt det han får sjekket opp er bra, og at dagene ser litt lysere ut for deg. Håper du føler deg bedre og bedre innvendig, også. Ta godt vare på deg selv!

Nydelig feiesett du har kjøpt deg. Det var kjempefint! Forstår godt at du ville unne deg det ;-)

Ha en fantastisk fin lørdag!

siren sa...

Feiebrettet var kjempestilig, og så støtter du jo en veldig god sak! :)

Så bra at du føler deg bedre, du skal se at det innvendige vil nok også bli bra etter hvert! Ønsker deg det aller beste i hvertfall, klem :)

bodil sa...

Hei.Du er så flink å lage blogg.Kjempe fint satt sammen.Nydelige bilder.Kjempe fint feiebrett.Takk for informasjon koselig at det var håndlaget.Kjempe bra at du føler deg bedre.Stå på.Kjenner meg litt igjen synes det er godt å gå en tur eller hekling og strikking å få tankene bort på noe annet å ikke legge seg ned på soffaen eks.Nå går det mot lysere tider.Deilig.Ønsker deg en riktig fin Lørdag.Masse klemmer fra Bodil.