søndag 27. februar 2011

FULL FORVIRRING?!

Den siste uken har det slått over fra kulde og full vinter, til opp mot 7 plussgrader og regn her på Melbu. Snøen er mer eller mindre borte, og jeg øyner et lite håp om at det er slutt på vinteren. Jeg blir av innfødte advart mot min egen vår-optimisme, og jeg innser jo at det er tidligste laget. Alikevel; såvidt jeg kan minnes hadde vi 4 grader, regn og full fyr i peisen den 6.juli (!) i fjor. Hadde vi vintervær i juli, eller har vi sommervær idag?! Er ikke dette grunnlag for sesongforvirring så vet ikke jeg... Det er nærliggende å tro at Bamse Brakar som ikke har verken mobiltelefon eller kalender er minst like forvirret, og mest sansynlig er på tur ut av hiet sitt. Jeg holder en knapp på at bjørka spretter til helga, og at jeg kan klippe gresset til påske...;P


Med unntak av sykkeltur, har vi tilbrakt søndagen i VM-modus. Og etter dagens 3-mil er det vel bare en ting å si: 
NOOORTHUUUUUUG!!!

God søndag:)

12 kommentarer :

siren sa...

Ja det er ikke bare bare med Nord-Norge og vær, alt er så lunefullt! Det er like spennende hver sommer hvordan været blir. I fjor var det helt ekstremt dårlig, en av de værste somrene jeg har opplevd. Vi får HÅPE det blir bedre i år, for når finværet slår til...ja da er det godt å bo i nord! ;)

Frk Kastås sa...

...er nok flere skapelser som er forvirra av dette været vårt ja! ...må si jeg syntes det var godt å kjøre på bare veier i dag! ;)

Så flott header du har! ;)
Alltid så kos å titte innom her!

Og joda...har gått i gullstemning her i dag og...gledet oss veldig over Northug!

ha en fortsatt fin kveld!
Rikke

Fru Hansen sa...

Her i Bergen er vi like vær-forvirret som deg :D Det veksler mellom vinter og vår i eningen!

Ha en strålende mars-uke :D

Kaoskontroll sa...

Personlig hadde jeg håp om en vinter som i fjor, for jeg liker ikke vinter, men skal det være så skal det være! ;) Slik som det er nå kikker jeg stadig opp på himmelen og tenker "skal jeg ta frem vår/sommer- gardinene?", selv om jeg logisk sett vet som deg, at det er for tidlig å håpe.

Det er korrekt at peisen er helt åpen. Jeg kjøpte den på salg av utstillinger, så jeg lurer på om den ikke er helt komplett. Der og da tenkte jeg ikke over det... bare på at det var et kupp. ;)
Tror ikke det er en fare for at jeg sovner fra den, for lurer litt på om jeg noen gang våger å tenne i den. Hehe
Mye mulig blir den mest "fyrt opp" med noen lys jeg setter i den, så meningen bak dette...? Tja, den er jo stilig i det minste! ;)
Men jeg får da i det minste forsøke å gjøre den klar for fyring, i tilfelle jeg tar sjansen noen ganger. :)

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

HERLIG!!!!

Her sykler Hedda på snøenar drar Hedda på snøen ja), så vi driver med begge deler her også. ;P

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-koselige bilder!!

Ha en super ny uke!

KLEM KLEM
Anette:)

Kaoskontroll sa...

Med lufting! Tusen takk for tipset, da tror jeg at jeg vet hvordan jeg skal fikse dette. :) Var bekymret for at plate rett på vegg ville bli for varmt, selv om lite brennbare gipsplater bak. Men lufting... selvfølgelig! :)Avstand mellom plate og vegg... og lufting! :))
Takker og bukker!!!

Klem

Har en drøm... sa...

Hei Monica!
Og WOW Monica! Dæven for et flott rom du viser i innlegget under... tøft og vakkert på en gang, frøkna må jo være OVERLYKKELIG!!! Du har virkelig sansen altså! Kjempefint;)

Og for noen herlige bilder i dag, så heldige dere er som ikke har snø! Her snødde det non-stop i HELE går fra morningen til natten! Og jeg er SÅÅÅÅ lei! Jeg tror ikke vi kan klippe plenen til 17 mai engang jeg altså;)

Heia Norge og heia Northug ja!
I dag var pulsen relativt høy de siste minuttene, haha... vi hyler og skriker alle mann her;) Og kjempegøy med sølv til gutta i hopp og! Dette VM'et tror jeg vi kommer til og leve lenge på;)

Ha en fantastisk start på den nye uken... ♥

Klem Line

Hegemors store, lille verden sa...

Hei!!!
Ja, vi har hatt en strålende helg!!! Og det ser det ut til at du og dine også har hatt:)
Herlige bilder!! Savner syklene nå! På tide å bytte dem ut med ski og akebrett, ja...
Her har vi fortsatt minus og hauger med snø... ja, ja det blir vel sommer til slutt:)
Kos deg!!
Klem

Hansen- Lind sa...

Været er ikke lett å bli klok på nei.
Vil tro Store-S blir fornøyd med rommet sitt:) ble knallbra.

Ha ei fin uka.Her skal uka starte med besøk hos legen.. så får vi håp lungebetennelse gir seg snart.

Klem

ennahs lille hjørne sa...

Takk for fine ord inne hos meg!!:)
Ja klart du kan legge inn en bestilling;)

Ja dette været, det overrasker stadig..Jeg vil også ha det til at sommeren er like rundt hjørnet og tviholder på at det ikke blir mer snømåking og kulde. Brrr...
Men våren er like om hjørnet...
jeg skulle ønske at påska var ganske snart og ikke helt på slutten av april.. merkelig..
Men vi får trøste oss med det at tiden kommer nok til å gå fort nå utover;)

Ha en fin ny uke:)
klem

Jennys fire vegger sa...

Hihihi, ja en kan bli forvirret av mindre. :-) Herlig bildecollage!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny