tirsdag 8. februar 2011

KVELDSSYSLER...

Idag ble jeg så inspirert av blomsterpottene  til Nina, damen bak bloggen Stylizimo , at jeg ville prøve å strikke vinterdrakt til pizzasausglassene mine. Som altså brukes til telys om noen var i tvil;) Jeg har aldri strikket fletter før, så det ble litt hodebry og banning før det endelig gikk opp for meg at det er lurt telle når man leser et mønsterdiagram. Og da var det igrunnen både enkelt, morro, og ikke minst fort gjort. Det blir nok flere slike:) Tusen takk for oppskrift og inspirasjon Nina!


Nå skal jeg en tur til Wisteria Lane, og noe sier meg at jeg ikke blir alene der;) Tuddelu!

22 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Ååå so søte♥
Flinka!
Dissa kan du vel kanskje bruke rundt varme koppar også☺

Klem M♥

Godt Isolert/Victoria sa...

Åh, så fiiiiiiiiiiiiiin! Du er flink!

KLEM

Anonym sa...

Og som håndleddvarmere! Jeg er kløne med strikkepinnene, det går i rett og vrang med ujevne masker :-D.. Og så syns jeg at du fortjener en diger klem :-) hilsen Lillian

Frk Kastås sa...

Så fint det ble!
Og for en herlig oppskrift du hadde bak glass og ramme! ;)

klem
Rikke

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Kjære Lillian!
Jeg har fått kommentaren du har lagt inn på mail, men den vises ikke her...?!
Men takk for klemmen;)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjempefine...har så lyst og prøve meg på flettestrikk...men det var den tellinga da:)Ja..tok en masse bilder..men når jeg skulle legge inn i innlegg så jeg at en del var utydelige...men det syntes ikke i redigeringsprogrammet...og jeg ser jo litt dårlig og:):)
Ha en fin fin dag...her svinges malerkosten i stor monn:)
klemklem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så søt! :D ♥

At du kan telle i en oppskrift er stort nok for meg. *ler*


PS: Gå inn på kommentarer, kan hende Lillians kommentar ligger under nettsøppel. ;)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Jah, ser man det ja! Har ikke visst om den funksjonen jeg...:P
Der lå det jo endel søppel kan man si! Fanx!

Bettum Villa sa...

Hellandussen så søte!! Kan tenke meg de lyser opp i stua nå på vinteren. Du er så flink!

Klem Madelén

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg har brukt rundpinne nummer 15 og tredobbelt easygarn. Du kan låne min rundpinne om du ikke føler et voldsomt behov for å eie din egen! :P

STYLIZIMO sa...

Se der ja! Den ble jo kjempefin! Ser ut som et nydelig garn du har brukt også.
Likte godt bildet du har i bakrunnen også <3
klem Nina

Guttemamma sa...

Dette ble virkelig nydelig!!
klem♥

Godt Isolert/Victoria sa...

Drit i klisjeer - du/dere er også livsviktig for meg! Som jeg skrev på mail, hadde jeg DØDD uten dere!

Telefon??? Nope, det er tyst som i graven!

LYKKEBO sa...

For en super søt tekst:)

Har du strikket den? Knall fin!
En sånn vil jeg å ha!hehe.. Må bare lære meg strikke først:(

God kveld:)
Klem

Har en drøm... sa...

God kveld, du skjønne;)
Så herlige de ble ♥ Fader altså, jeg har så lyst til og lære meg å hekle!!! Er jo bare så mye flott og lage;)

Ble veldig stilige og heeeelt in i tiden;)

Så kos at du likte mor & datter, hihi ♥

Ha en fin kveld, nå er det jammen meg snart helg - igjen!

Klem Line

ide-puffen sa...

Åh så nydelig den ble. Jeg har bare flettestrikket på genser før. Kanskje jeg skal prøve dette.
Så lekkert altså.
Natt natt fra meg
Klem

Anonym sa...

Havna jeg i spam? Oida.. Hadde trøbbel med nettet, men jeg fikk da kommentaren min opp slik den skulle før jeg forlot sida di den dagen. Håper det blir bok :-). Klemmen var pga det tullet du ble møtt med på en viss side. Klokka er mye, men jeg fins ikke trøtt, hjelp.. Håpte å finne nytt innlegg her jeg, får lete på nytt imårå :-). Hilsen Lillian

Hilde Heimdal sa...

Det skal jeg huske å bestille neste gang !! :)

Hilde Heimdal sa...

så fine bilder og fin strikkelykt :)))

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Denne gangen havnet du ikke i spam, Lillian:))
Har du prøvd å foreslå boken inne på NIB? Vet det finnes en inspirasjonsguide hvor det er satt sammen bilder fra endel bloggere, men jeg er ikke helt sikker på hva den inneholder utover det...

Jeg regnet med at klemmen gjaldt den saken, tusen takk;))

Ha en finfin dag!!
Psst:Nye innlegg i løpet av dagen, har forhåndspublisert et par;) Koselig at du følger med meg:)

Klem.

Har en drøm... sa...

Hii, de er strikket selvfølgelig;)
Men jeg kan jo selvfølgelig ikke det heller jeg da... Grrr.... Og strikk som er så poppis for tiden, det kommer jo som bare det både som mote og interiør... Jaja, jeg får ta et husmorkurs et eller annet sted tror jeg;))

Klem igjen;)

Anonym sa...

Jeg har prøvd å komme inn på sida, men det går ikke, bruker moben :$, men jeg tenkte gå på biblioteket og prøve der. Hilsen Lillian