søndag 20. februar 2011

DERE ER GULL VERDT...

Først av alt vil jeg få TAKKE for alle de gode ordene og varme klemmene dere har lagt igjen i mitt forrige innlegg. Om dere bare visste hvor mye det varmer... Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Til tider ser jeg ikke for meg hvor jeg ville vært idag om jeg ikke hadde hatt bloggen, og mest av alt; alle dere som står på sidelinjen og heier meg frem. Om det er tunge dager og triste innlegg, eller gode dager og glade innlegg - dere står ved min side uansett... Takk for at nettopp DU som leser dette er den du er!
Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få satt ord på takknemligheten jeg føler idag, over å få ta del i et slikt samhold som vi interiørbloggere tross alt har dannet oss... Dette er et fint sted å være. Et fristed, et sted jeg får puste...dypt og rolig...bestandig.


Det positive (om man kan kalle det det) ved å stå midt i en motbakke er alle tingene jeg får gjort. Det er nytteløst å sitte med hendene i fanget når man alikevel ikke finner roen. Igår kveld lagde jeg meg en ny header, og (HOLD DERE FAST!) jeg ble ferdig med hekleteppet mitt! Det hadde jeg ALDRI trodd, så nå er jeg igrunnen litt usikker på om verden kommer til å stå til påske. Teppet ble veldig tungt og uhåndterlig, så det blir nok sengeteppe til Største-Gullet. Jeg planlegger å starte en liten make-over av rommet hennes i morgen kveld. Dette rommet har aldri blitt blogget, men nå blir det nok en forandring på dét.


Dagen i dag har vært langt lysere enn gårdagen, og vi har kost oss ute i hele dag. Skitur og sol, bål og pølsegrilling, kakao med marsmellows, familie og gode venner... ♥ Til slutt vil jeg gjerne dele dette flotte diktet med dere, som jeg har fått av BODIL !
Dette traff meg virkelig midt i hjertet... Tusen, tusen takk, Bodil. Ønsker dere alle en god start på en ny uke!  Vi blogges



19 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

Flinkiiiiiiiis! :)

Jeg holder på med den hvite kanten rundt mine 9 ruter..... Jadda, jadda........ Jeg kan skylde på skulderen i det minste. ;P

Vibeke / Mammas Hus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
ide-puffen sa...

Så vakkert hekleteppet ble. Du er flink altså. Og ja, alle har vi våre forskjellige liv og de fleste bruker blogging som et positivt pust i hverdagen. Livet er ikke for amatører. Så klart vi er her i både med og motgang. Litt av vitsen med det hele. Håper du får en bedre uke som kommer. Bak skyene er alltid himmelen blå :)
Varm klem
Randi

Hulda sa...

Godt at du føler at det vi har skrevet til deg hjelper! Et herlig innlegg du har laget på tampen av helga. Så nydelig teppe! Du er kjempeflink. Jeg blir alltid så inspirert av de fine layoutene du har på innleggene dine.

Har en drøm... sa...

For et vakkert dikt ♥
Vet så altfor godt hvordan det er når det er som mørkest... det er da man trenger venner og familie!
Jeg tviholder på min blogg, selv om jeg ofte ikke har overskudd i det hele tatt... Men det er mitt fristed, jeg elsker alle kommentarene og alle "vennene" her inne, det er godt med mitt eget, helt eget lille liv her inne;))

Godt og høre at ting er lysere i dag og at du har kost deg med familien din ♥
Og håper uken blir FLOTT!

Klem Line

Randi sa...

Det er i motbakke det går oppover.....og det er jo sant....det kan gå bare en vei...og det er opp.

Og uansett hvor drittj...verden er så må en bare trekke pusten igjen, og igjen..og til slutt har dagen gått.:-)

Så bra at du har hatt en bedre dag i dag.
Og det teppe var nydelig.
og du, hadde du kunne fortalt meg hva du gjør for å få bildene så hvite....jeg er bare såå nysgjerrig :-)

god natt klem til deg

Mie sa...

Den nye headeren din er kjempefin, og teppet er jo bare superlekkert, utrolig hvordan den grå kanten rundt gir hele teppet et kult preg. Nydelig dikt, godt med slike ord når det butter. Fortsatt gode tanker fra meg til deg. *♥*

Li/Småtingene sa...

Så nydelig teppe du har heklet! Tenk at du kan lage noe så vakkert! Det er noe å være stolt av... ;-)

Tenk på at det er i motbakke det går oppover, kjære du! Tungt er det; men utsikten på toppen er verdt det... ;-)

Håper uka di blir fin!

God klem

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Monica.
Fy søren så flotte innleggene dine er:)
Flotte bilder og flott tekst, du er så flink...og headeren din..Love It;)

Jeg leste innlegget ditt under her og tenkte som så..
Så FLOTT..flott at du ikke maler livet rosenrødt for det er det slettes ikke alltid.
Vi har alle stort sett gode dager men sannelig har vi dårlige dager også..
Livet er mange ganger vanskelig, tro meg..JEG VET!!!

Det sies vel at i motbakke kan det bare gå oppover..
Det føles jaggu ikke alltid slik ut !!!

Men..vi må alle prøve å tenke positivt, finne frem det gode og holde fast i det.

Jeg er enig med deg at bloggen er god og ha, det er også min "hobby" og sted som er godt å "grave seg inn i" og bare nyte alt det gode som er rundt omkring, det er så mye flott og hvile øynene på! Jeg er glad jeg begnte å blogge, men livet er ikke en dans på roser..

Lykke til Monica.
Mine tanker går til deg:)
Klemmer

Alfasinteriør sa...

Hekleteppet ble kjempe fint. Så flink du er. Nydelig innlegg.
Ha en flot uke.
Klem Alfa

Frøken H sa...

Nydelig teppe du har heklet deg, og den nye headeren din er kjempe fin! :) Hvilket bilderedigeringsprogram bruker du? Godt å høre at dagen i går har vært lysere og bedre, og håper du får en fin ny uke! ♥ Nydelig dikt du har fått av Bodil!

klem Frøken H

Anonym sa...

Hei Monica :-) det er sant, det er godt å vite at andre ER der for en, uansett. Diktet var fint, og jammen falt tårene.. Å ha noe eg elsker å gjøre, er gull verdt for meg. Ett pusterom. Klem Lillian

Nina sa...

Så flink du er! Hvor kan jeg finne oppskriften på det teppet???

Klem fra Nina

Mie sa...

Visningen gikk fint, leiligheten var veldig ok, minus en skarp skiferkant i knehøyde som gikk gjennom nesten hele stua (ugreit når man har ei snuppe på 2 år som hopper og spretter og dunker borti alt mulig) og ett soverom er litt lite på oss 3. Så jakten fortsetter! Og 29 flyttinger ja, som barn bodde jeg på 9 ulike adresser, flyttet 11 ganger mellom disse. Som voksen 18 ulike adresser (hvorav jeg eide 4 av de) og 18 flyttinger. -så langt ;) Så neste stedet vi flytter til blir nr. 30, bør vel kanskje ha en spesiell feiring da. hehe. Er bare LITT lei av å flytte, men på den positive siden kan jeg nærmest gjøre det i blinde...har jo rikelig med erfaring ;p Sist vi måtte flytte var jeg 8 mnd gravid med sånn bekkenløsning at jeg knapt kunne gå så det problemet har jeg hvertfall ikke denne gangen ;) *♥*

Hemma på Landet sa...

Så vackert!:-)
Stina

...en Lauvrak sa...

Hallo!

TUSEN TAKK for koselig hilsen på bloggen min!!! Ja, det er virkelig kjekt å "oppdage" nye blogger!!! Blir så inspirert av å "surfe" rundt i bloggeland!

Har linket deg til bloggen min. Stikker nok ofte innom her, skal du se :O)

En riktig god dag til deg!
Vennlig hilsen ...en Lauvrak

Grip dagen sa...

Fantastisk fint teppe. Har aldri sett noen som har laget det i slike farger! Det er tidløst og passet til alt. Flinke du!!!

Jeg har også tunge dager nå. Men som du, føler jeg at bloggen kan være et fristed. Det er godt å blogge om inspirasjon og gleder. Det preser vonde tanker bort for et øyeblikk. Det er en nødvendighet!
Lykke til videre og varme klemmer
fra Marit

Jennys fire vegger sa...

Fine ord og et flott teppe! :-D Så fint at du ble ferdig "før tiden"! :-)

Nydelig header og vakre bilder.

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Hannepanne sa...

Nydelig teppe og fine ord,som jeg skulle skrevet dem selv ;)
Kjempefin blogg du har:)

Klæm