onsdag 23. februar 2011

DAGENS "TO DO" & TIPS ØNSKES...

Rommet til Største-Gullet ble underlagt en liten makeover i går kveld. Idag morges ble første strøk med gulvmaling påført. Kunne ikke malingen tørke LITT fortere bare?!?!  *klør i fingrene etter å få på plass møbler og nye tekstiler*


Vil du se mer? Til helga kanskje...;) Ikveld er det Jenteklubb, hvilket betyr håndarbeid og kakling. Jeg er som kjent ferdig med HEKLETEPPET mitt, (fortsatt litt sjokkert over egen fullføringsevne på området!) og har ikke begynt på noe nytt strikke eller hekleprosjekt etter det. Nå trenger jeg tips til hva jeg kan begynne med. Har du en oppskrift eller tips du vil dele??  Helst et prosjekt i liten eller middels størrelsesorden som innebærer tykt garn og grove pinner (må jo gå fort kan skjønne) *ler*
***
Det neste på dagens TO DO-liste, var støvsuging. For EN GANGS SKYLD har jeg satt støvsugeren der den skal være; i boden!
I boden som har inngang fra rommet med det malte gulvet. Ergo utgår støvsuging de neste 8 timene, og det ble sofa, blogger, kakao og marsmellows isteden. Forøvrig en helt grei erstatning:) Glad onsdag!


12 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kanskje ein sånn puff som er so in no? Den er jo kjempetøff-og den passe jo perfekt på ungdomsromemt☺

http://www.pickles.no/puff-daddy/tag/strikking

Klem M♥

Anonym sa...

Heia. her er linken til en hekla "puff" Fort å raskt.
http://www.pickles.no/puff-grannys-baby/.
den er mitt neste prosjekt. Har akkurat strikket et pledd. med et digert nøste og store pinner. Kjempe fort gikk det.
Karin fra nesset.

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Aaah, herlig!! Dette må prøves! :)
Tusen takk for tips!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kos deg med kakao,marshmallows og blogg,vel fortjent:)
klemklem

Grip dagen sa...

Jeg likte tipset ditt om å "male inn" støvsugeren.
Akkurat den slags husarbeid synes jeg er så bortkastet tid. Det er så uendelig mye annet gøy å henge fingrene i.
Er spent å se hvordan ungdomsrommet blir seende ut!
Klem Marit

Frøken Tunhøgda sa...

Tusen takk for kommentar på bloggen min for en stund siden. Det varmer alltid med kommentarer, spesielt når det er fra noen jeg følger ivrig med på bloggen til. :)

Gleder meg til å se fortsettelsen av prosjekt ungdomsrom. Du er jo så flink, så det bare må bli bra! :)

Angående hekleprosjekt, så har jeg nettopp heklet gode og varme ballerinatøfler til både store og små her i heimen. Har bare rukket å poste de bittesmå på bloggen min, men du finner link til de store i det innlegget også. Varmer godt og er i tillegg flotte å se på. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med de. :)

Har en drøm... sa...

Så spennende med rom-prosjekt;) Gleder meg til og se, hihi... Flotte tekstiler, tipper det blir litt romantisk og litt røft;)

Her ble jo veslas rom pusset opp for ikke så lenge siden, med flott sengeteppe og puter - MEN det prosjektet er gitt opp!!! De ligger ALLTID strødd på gulvet... Snuppa her i huset er IKKE lik sin mor, hun har IKKE støv på hjenen, hun er fryktelig ROTETE og det er fryktelig IRRITERENDE!!

Så jeg har i grunn 3 rotekopper (4 med bikkja) og jeg plukker opp, rydder, plukker opp, rydder, ... HELE dagen!

Jepp, sporet litt av, kjente bare jeg ble litt irritert nå, hahaha!

Kos deg med prosjektet og KOS deg på jentekveld!

Klem Line

Eva sa...

Tusen takk for hilsen hos meg. Har ikke vært så flink å gi lyd fra meg hverken til den ene eller andre den siste tiden, men prøver nå å senke skuldrene litt etter det fæle vi har vært igjennom.
Har vært godt å oppleve at så mange har tenkt på oss i den vanskelige stunden vi var i.
Stor klæm fra mæ til dæ :o)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahaha, stakkars deg som ikke fikk støvsugd! ;)

Ser ut som nydelige farger skal inn på rommet til store-S. Gleder meg til å se rommet "mitt" i ny stil.


*klemmemassepå*

ide-puffen sa...

Hei hopp
Besøk disse. Der finner du MASSE inspirasjon http://www.pickles.no/
Kos deg i kveld.
Klem
Randi

Har en drøm... sa...

Hei i natten;)
Bare innom med en helgeklem ♥
Håper den blir fin!

Klem Line

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hej
Nya projekt är alltid kul....
Nu e VÅREN på gång ...å läge å PARTA....så missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Redan 60 Fina bloggar...
VÄLKOMMEN att vara med
Håkan