mandag 17. januar 2011

UTFORDRING - VIS MEG DIN SOFA...

Anette, den skjønne damen bak bloggen AnettesHus, har utfordret oss til å vise sofaene våre. Egentlig hadde jeg planlagt å ta en frikveld fra blogg og pc, men abstinensene meldte seg så fort Lille-Gull var i seng... Så jeg hiver meg med på utfordringen:)

Da jeg bodde alene på Lillehammer for 1,5 år siden kjøpte jeg meg en ny sofa. En lekker beige, hjørnesofa med sjeselong (som pallen). Den er brukt i bare et par måneder, men står nå pakket i plast på boden. *snufs...* Husbonden nekter nemlig å bytte ut denne som har fulgt oss i mange år. Og jeg er igrunnen enig - dette er verdens beste sofa, selvom jeg kunne ønske vi hadde valgt en annen farge. Men på den tiden vi kjøpte denne, skulle alt være brunt og svart, så når sofaselgeren viste oss lyse stoffprøver lo vi bare. Akk og ve...skal si tingenes tilstand har forandret seg siden dengang. Men slik vil det vel alltid være, og godt er dét;)


Sofaen er en Ekornes Arion Fairytale. Og den store gode eventyrkroken vil jeg ikke bytte mot noe annet, for engangs skyld ser det ut til at jeg velger praktisk fremfor estetisk;) Her bruker alle 4 barna, eller ihvertfall de 3 minste, å sitte sammen å se på barne-tv. Den er kanskje ikke så praktisk når man har kaffeslabberas, for den stakkaren som blir sittende i hjørnet får lite eller ingen ryggstøtte. Men som kjærestesofa....ubetalelig! Så selvom det er uaktuelt å trekke den opp igjen, blir den nok med oss i noen år til:)

Og dessuten er det jo praktisk med skinn og små barn, så får jeg heller bruke årene frem til de er store på å overtale Husbonden til å selge denne og sofaen i boden, slik at vi en dag kan gå til anskaffelse av to Howard-herligheter.... Kanskje når vi blir gamle og grinete og ikke orker å sitte i samme sofa?! ;) Har du også lyst til å slenge deg med på utfordringen? Gjør det HER!

18 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kozeleg sofakrok☺

Klem M♥

Heimekjær sa...

fin er den:) du har det kjmpe koselig!!


♥ Linda

Fru Hansen sa...

Syns det var kjempelekkert. Ser utrolig deilig ut å bare ligge og kose seg med en bok og en kopp te :)

Jeg la ut både hjemmesofaen og hyttesofaen i utfordringen.

Ha en koselig kveld!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har hele tiden sagt at sofaen er fin! ;) God å sitte i er den også! ♥

siren sa...

Syns sofaen var fin jeg, og så har du det jo såå koselig i stua!

Vi har nesten samme type sofa, men i 3 + 2. For første gang begynner jeg faktisk å sette skikkelig pris på sofaen! Før ønsket jeg meg hvit, men ikke nå lenger. Etter vi tok frem tømmerveggen hadde det blitt full kræsj. Og så er jo mannen min og litt som din, jeg kan "gjøre" som jeg vil i stua, men ingen rører sofaen! ;)

Har en drøm... sa...

For en tøff og koselig sofakrok;))
Digger alle de flotte putene dine, og bildet av lille var bare så HERLIG ♥ Bordet ditt er en klasse for seg, need I say more;))

Goood kveld!

Klem Line

Anonym sa...

Hei<3
så kos stue du har.
Hadde et lite spørsmål, hvor er det svart hvit bilde i bakgrunn kjøpt?
Ha en flott kveld videre;)

Tina sa...

Wow for en herlig kosekrok og sofakrok. Her var det masse fin inspirasjon. Fikk lyst til å lage happines-bildet! Superstilig! Digger bordet ditt, suuuuperfint!

Fin fin kveld videre:)))

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Anonym!
Skiltet er kjøpt hos frurosaslandhandel.no :)

Merethe sa...

FANTASTISK blogg du har!! Jeg kommer meg alt for sent i seng bare på grunn av den.. For nå har jeg lest og lest og lest meg rød i øynene :) Jeg synes sofakroken din var kjempestilig, og kjempekoselig! Det er ikke alle som får til den kombinasjonen-nemmelig :) Jeg kommer innom igjen!

Merethe

ennahs lille hjørne sa...

Synes sofakroken din var stilig jeg. Likte alle de putene:)
Noe som vi her i huset alldri hadde klart..da hadde det vært puter over hele stua..hihihi Men stilig var det!!!

Man kan ikke være med på alle treder nei, ofte er ikke de like gode å sitte i heller..så her har vi valgt(for mange år siden ) en svart skinnsofa.. Praktisk når man har barn i hus og veldig god å synke ned i;)

Ha en fortsatt fin uke.

Maliva`s verden sa...

Lekker og personlig stil du har over sofakroken din; me like!
Klem fra Maliva

Hansen- Lind sa...

Så koslig sofakrok! Syns det så herlig ut med det hjørne ;)

Ha en fin dag.
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

For en koselig stue du har!! Kjempe-fin sofa! Der var det plass til mange:))

KLEM KLEM
Anette:)

Randi sa...

for en herlig krok dere har...litt farger i tilværelsen gjør godt:-)

kos deg

Karma sa...

Etter å ha vært syk i noen dager så er det så herlig å komme tilbake i sofan og titte innom bloggen din. Du viser så mye fine og inspirerende bilder! Mon tro jeg hadde blirr friskere av å ligge i en slik sofa istedenfor bortgjemt under dyna i sengen... Den tanken må jeg tenke litt på!

Klem Kaja:)

bodil sa...

Hei.Kjempe fin soffa du har.Koselig soffakrok.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

ide-puffen sa...

Virkelig vakker stue altså. Tøft kistebord! Så mega ryddig og fint satt sammen. Å så den nydelig babyen på vegen ahhh.
Klem fra meg