mandag 24. januar 2011

UKESTART MED FEBER OG DAGSLYS...

Nok en helg er overstått i Vikaveien. Her i huset startet den nye uken med sykdom. Både Lille-Gull og jeg våknet med tjukk hals, rennende nese og feber idag. En kjedelig start på uken, men vi får gjøre det beste ut av det. Det går tross alt over:)

Det er en god stund siden jeg så min egen stue i dagslys... De timene det er opplyst er jeg jo på jobb. Det er ventet at solen viser seg igjen for oss på onsdag, og det skal bli meg en sann glede! Idag har vi et fantastisk klarvær og herlig lys, så jeg håper det holder seg slik til onsdagen. Utrolig befriende å kunne ta bilder i dagslys igjen!! Og det blir unektelig godt for humøret med SOOOOOOL og "normale tilstander" igjen for en bortskjemt søring som kanskje ikke har verdsatt mørketida så mye som først antatt..;P

Det pleier ikke å gå lenge mellom hver gang jeg flytter rundt på nipset her i huset, men vinduet som brukes som lysfat på stuebordet har, tro det eller ei, stått urørt i siden vi flyttet inn for nesten ett år siden(!) På høy tid med forandring med andre ord:)
Sinkhuset fra vinduskarmen har fått plass her, og en flaske med patentkork (heter det det?) har fått ny misjon som lysestake.


Alle lysestakene har fått metallsjablonger på seg. Disse er fra Chic Antique. Jeg syns det gir et herlig rustikt preg, og det fungerer som en røff kontrast til de hvite myke gjenstandene. Og bokstavene er ikke tilfeldig valgt. Den store S'en er for barna våre, alle fire har nemlig navn som begynner på S... De to små sjablongene, M og R, er forbokstavene til meg og Husbonden.



Oppi flasken har jeg puttet sammenrullede sider fra en gammel dansk bok som er kjøpt på loppis.


Før jeg avslutter vil jeg takke for alle hyggelige kommentarer om LYSPLANKEN min, dere er herlige! 
Og hjertelig velkommen til dere som har lagt dere til som følgere de siste ukene! Koselig at dere trives hos meg;)
Over og ut fra meg i denne omgang, på tide å komme seg tilbake under pleddet på sofaen med kleenex innen rekkevidde;) 
Ha en fin mandag alle sammen!


18 kommentarer :

Mor og datter sa...

Hei hei!!
Så utrolig lekker den planken du har lagt ut ja. Skikkelig stillig var det.. :) Det er jo et kjempe bra tips. Mye man kan bruke, som man tenker ikke funker sammen. Men så er det akkurat det det gjør da!!
Dakkars, god bedring til den lille!håper formen tar seg opp fort..

håper alt er bra med deg. Stor klem

Mimmi sa...

Heisann:)

Jeg er på en "god bedrings" runde rundt til de bloggene jeg følger - for min bloggroller er full av basilusker for tiden - og det er så trist at (sørlig) barna ikke skal bli skånet - men på den annen side så får de jo forsterket imunnforsvaret - så aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Jeg ønsker dere en dag med "pleddkos" og håper dere blir fort friske igjen:)

Klem fra Mimmi:)))

Catje sa...

Riktig god bedring! Lysfatet ble kjempefint. Morsomt med de boksidene oppi flaska!

Catje

Karma sa...

Herlige bilder du viser som vanlig. Ser at lyser gjør bildene bra:) Lyshus, gammelt vindu, sjablonger og lys, kan det bli bedre på en litt slapp mandag? Herlig!!

Klem Kaja:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så kjedelig at dere er blitt syke, men så deilig å kunne nyte dagen i sofaen med DAGSLYS! ;) Håper dere blir skånet for det verste!!



*klemmemassepå*

Sìv`s verden sa...

Så stilig det var å bruke et gammelt vindu med lysestaker oppå:) LEKKERT!!

Riktig god bedring!

Klem

Fru Hansen sa...

Så utrolig delikate bilder :) Kjempeflott og stemningsfullt.

Riktig god bedring begge to :)

Romantikk-takk. sa...

Så smart og lekkert med det vinduet med stæsj på.
Alltid flotte bilder hos deg.
Klem fra meg.

Randi sa...

Det er så herlig med strålende sol...jeg savner lyset jeg....her blir vi slukt opp av regn og reng....grått og trist.....jeg vi ha..tro det eller ei..SNØ!! ;-)

Det vinduet ditt er bare så fint...akkurat passe som lysfat....må se om jeg finner meg ett sånt hos CONTAINERGIRL .:-)

Ha en fin kveld

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei..
Nå ble inspirert gitt...
Utrolig kule detaljer hos deg..Så bra at du var hjemme og fikk knipset litt i dagslys:)))

Flotte bilder!

De bokstavene kjøpte jeg også på Landstil, vist det er de som er sånn hvite og krittaktige..
God Idè og henge de på flaskene:))

Dokumentene i flasken var også veldig dekorativt, den ideèn tror jeg at jeg "stjeler" :))

Takk for at du delte.

Ha en fin kveld og GOD BEDRING!!!
KLEM:)

Har en drøm... sa...

Usj, så dumt at dere er syke!
Får håpe det går FORT over;)
Nydelige bilder (selvfølgelig...), elsker de flaskene og så herlig med bokstaver som betyr noe ♥

GOD BEDRING!

Klem Line

Alfasinteriør sa...

Utrolig nydelige bilder. Tror jeg må gjøre slik med flaskene mine også..tusen takk for tipset:0)
Håper dere blir frisk snrt. God bedring.
Klem Alfa

månestråle sa...

så flotte bilder du viser igjen !!!

Den lysstakeplanken din i forrige innlegg va jo bare super-rå !!!

Klem Anita

Lykken i Livet sa...

Hei hei
Så kiipt med sykdom!! Håper dere blir bra fort.
Veldig koslig at du fant veien inn til meg. Blei ikke overrasket over at det var via antibloggeren :p Hehe, hun har jo litt rett i det hun sier også da...er litt vel mye hvitt og dill dall jeg viser på bloggen. Så for en uber grå dame som henne blir nok det litt vel hard kost.
Legger meg til som følger hos deg også jeg. Veldig koselig blogg med mange nydelige bilder du har!!!
Gobedringsklem Marie :)

siren sa...

Så flotte bilder, det vises faktisk godt at dagslyset er i bildene, kjempefint! :)

Ja det er et pes med å ta bilder når man bor i nord på denne årstiden. Og jeg kan bare ta bilder i helgene, og da er det et kappløp med tiden! Et par "blåtimer" tilgjengelig, og så er nattens mørke tilbake igjen...huff og huff. Derfor bestemte jeg meg for å utforske kameraet mitt mer for å utnytte lyset, men enda har jeg laaang vei å gå.

Sikkert et lite sjokk for deg ja, som er søring å oppleve mørketida. Men hver årstid har likevel sin sjarm her i nord, om man er innstilt på det. Og tenk til sommeren da, når det er lyst hele tiden. Ja da kan vi til og med ta bilder om natta om vi vil...hehe.

God bedring til både deg og lille gullet ditt. Klem :)

salige lavendel sa...

Ja, vi trenger litt sol! Det var nydelige bilder du har tatt, flott lys i dem.Og GOD bedring, håper det går fort over.

Jennys fire vegger sa...

Hei hei, håper dere er i bedre form i dag... Hvis ikke, god bedring til dere begge. :o)

Nydelige bilder du har tatt altså. Vindusfatet er lekkert! Jeg var også en snartur hjemom i arbeidstiden her om dagen, og sirret sjokkert utover stuen som badet i strålende sollys! :o) Jeg bråtok noen bilder i samme slengen, kan du si. :o)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Hansen- Lind sa...

Heia :)
Endelig tid for bloggrunde igjen!! Rart hvor avhengig man egentlig er..

Må si meg veldig imponert over lysplanken din!! Den ble jo rålekker..Gleder meg til å se flere gode ideer :)

Ha ei fin uka.
Klem