torsdag 27. januar 2011

SKAFFERI-KROKEN VÅR...

Jeg har skrevet litt om kjøkkenet vårt tidligere, blant annet HER. Nå har jeg fått ryddet litt i hyllene over det hjemmesnekrede SKAFFERIET mitt, og rydding i skuffer og skap er jo særdeles godt bloggmateriale, eller hva jenter? Jeg har ikke reflektert over det tidligere, men mens jeg ryddet her så jeg at hele denne kroken er fylt opp av gjenbruks- og loppisfunn. Det kan jeg like:)


For nye lesere; Her sto det altså en dør tidligere, og først etter at kjøkkenet var både bestilt og levert fant vi ut at vi skulle tette den igjen. Da kom ideen om Skafferiet som jeg snekret i fjor sommer. Det er ikke første gang vi må ta konsekvensen av denne typen etterpåklokskap, men slik holder vi oss altså i konstant arbeid innenfor husets fire vegger. Sysselsetting er viktig;)


Mitt siste bruktfunn (og hovedgrunnen til at hyllene måtte ryddes) er denne trearmede lysestaken.
Lyset i midten kan byttes ut med en liten beholder til å sette små blomster i. Jeg har aldri sett et slikt patent før,
og jeg gleder meg til jeg kan sette friske sommerblomster plukket av små barnehander i den med tid og stunder:)


De søte hylleknektene er montert i forkant av hyllene, etter idé fra Husbonden. I bakkant hviler hyllen på profilert listverk.


Gammelt bestikk er en slager her i huset, og jeg kan ikke få nok av det, på samme måte som så mye annet;) Og jammen kom det til nytte når jeg lagde LYSPLANKEN min i forrige uke, så aldri så galt at det ikke er godt for noe;) Mest av alt syns jeg det er pent å se på, og tenk om man visste alle historiene disse knivene og gaflene bærer med seg...


Sølvfat har visst også blitt til en stadig voksende samling på hylla, og disse bruker jeg faktisk(!) så ofte jeg kan.


Nå er det straks sofatid resten av kvelden på meg. Jeg malte vitrineskapet i spisestuen i går, og var ferdig klokken 02 i natt, men da jeg la meg hadde jeg nubbsjans å få sove...skal tro om man kan bli høy på hvitmaling?? ;) Så da sto jeg likegodt opp og malte litt mer. Klokken 0430 krøp jeg til sengs for så å bli vekket av den hensynsløse vekkerklokken to timer senere.
Resultatet av nattemalingen skal jeg vise dere i morgen, så stay tuned om du vil se.


Koselig torsdagskveld til deg og dine




14 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Den kroken din er såååååååååååå fin, Monica! ♥ Jeg bare elsker å se bilder derfra. :) Du er så flink. Jeg gleder meg til loppissesongen starter igjen kjenner jeg. :)

KLEM

Alfasinteriør sa...

Så nydelig krok du har da. Masse flotte skatter.
Ha en super kveld.
Klem Alfa

Jennys fire vegger sa...

Fantastisk hjørne det der altså! :o) Nydelige bilder! :o)

Ha en fin kveld videre.
Klem Jenny

Godt Isolert/Victoria sa...

Loppispakt ja... ;) Hva skjer hvis pakten brytes? Blir vi straffet da? *ler*

Ja, kjøp deg ei sånn lampe, men jeg må bare presisere at Kartellampa er hakket finere!

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

mange flotte ,spennende skatter her...
nydelig med knektene i skapet
og flotte bilder..
fin-fin helg...

Fru Hansen sa...

Nyyyydelig krok du har fått deg. Smart med de deorative hylleknektene i front, så dekoren kommer godt frem :)

Ha en superduper kveld :)

ide-puffen sa...

Så mange fine bilder da. Kjempefint med skafferi i huken. Nå ble jeg virkelig inspirert. Jeg har en egen evne til å holde på med tusen ting samtidig. Men har egentlig pri en kjøkken. Setter igang igjen i morgen. Og lakenskrekk er det flere som har. Ugh så slitsomt når man må følge vekkerklokkeverdenen he he.
Vel, ha en flott fredag.
Klem
Randi

Hulda sa...

Her var det mye fint! Likte så godt hyllene dine, og skapet under. Fin dør. Flott innhold også.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Sysselsetting er VIKTIG! :D Vi skal snart begynne på badet håper jeg.... ;)

ELSKER denne kroken din. Me want! :D

*klemme*

Villevinkel sa...

Nydelig krok, med mange fine ting!
God bedring til prinsessa di!

Klem

Hansen- Lind sa...

Blir aldri lei av innlegg med denne kroken din :) Nydelig! :D

2 timers søvn er jo ikke verst ;)

Klem

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

For det første; ubeskrivelige vakre, lyse bilder med tonnevis av inspirasjon!! Her fikk jeg meg noen nye ideer, altså!
Deretter; tusen millioner takk for dine kommentarer og ikke minst tips til meg på bloggen min. Du er en fantastisk, skjønn person!! Skal nyte mer av bloggen din i helgen, nå er det min tur til å forsøke å sove og få noen få timer søvn.. Stor klem fra Cecilie

Catje sa...

Utrolig fin krok! Skal lagre på minnet bruken av de fine hylleknektene!

Catje

Neverluren sa...

Hei!
For en fantastisk flott krok du har, og for et herlig innhold du har fylt hyllene dine med :-) Masse inspirasjon her :-)
Elsker loppis og gjenbruk !!!

Første gang jeg er innom bloggen din, men jeg kommer snart innom igjen :-)
Hilsen fra Rita