tirsdag 11. januar 2011

SÅ VAR DET PÅ'N IGJEN....

Ja for det er slett ikke første gang jeg begynner på et hekleprosjekt... Sist begynte jeg på et julepledd. Jeg gikk lei, det er ikke ferdig. Det samme skjedde med et høstpledd jeg begynte med før det igjen. Jeg gikk lei, det er ikke ferdig. For ikke å glemme pleddet jeg har begynt på til Lille-Gull...;) Jeg gikk lei, det er ikke ferdig. Jeg tør å påstå at jeg er arvelig belastet på dette området. Jeg skal ikke nevne navn, men da jeg var rundt 4-5 år, ble det begynt på en strikkegenser til meg. Rosa og flott, med båthals, størrelse 6 år. Den ble liggende uferdig så lenge at det ble snakket om å gjenoppta arbeidet når Lille-Gull ble født. Da hadde man jo god tid til å gjøre den ferdig før hun ble så stor at den passet. Guess what!! Den er ikke ferdig! :) Kanskje jeg rekker å få den ferdig til MINE barnebarn....da begynner den jo faktisk å bli så gammel at muligheten for museumsplass slettes ikke er urealistisk;)
Men akkurat dét kan unngås om man vil. Lille-Gull er bare 4 år, så Fru M. - du kan fortsatt rekke det;))


Denne gangen hekler jeg bare med hvitt, for å slippe å bli lei av mønstrene og fargekombinasjonene.
Et helårspledd virker som en god plan, og dette blir vinterlig og sommerlig på en gang, gjør det ikke?!
Når sant skal sies er faktisk ingen av de tre ovennevnte prosjektene i nærheten av halvferdig engang.
Ambisiøs har jeg alltid vært (om mulig litt i overkant i dette tilfellet), men denne gangen skal jeg bli ferdig! Tror jeg...
Wish me luck...
Straks loppekassa i Vikaveien, skal bare hekle én lapp til - må jo passe på å smi mens jernet er varmt;)
Planlegger et soveromsinnlegg for morgendagen - følg med! Nattinatt jenter:)


8 kommentarer :

siren sa...

hehe...har nogenlunde samme problem, gidder ikke å begynne på slike ting engang. Men visst er det flott å se heklede ting som er vakkert utført. Da bruker jeg å ønske at jeg kunne slikt. I wish you good luck med prosjektet ditt, du kommer vel i mål til slutt! ;)

bodil sa...

Hei.Nydelige bilder.Lykke til .Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Fru Hansen sa...

Jeg er også en notorisk begynner av ulike håndarbeidsprosjekt som aldri blir ferid...hehe. Kjente meg godt igjen i innlegget ditt. Flotte bilder du har :)

Ha en fin uke :)

Godt Isolert/Victoria sa...

Hekler du bestemorsruter? Jeg krysser fingrene for at dette blir ferdig. :) Jeg har funnet fram hekleposen min jeg også nå. Ble så akutt lei her tidligere, men nå prøver jeg igjen. :)

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, da er det slike jeg tenkte på! :) Kjør å kjøp mer garn da vel! ;) Eller kjør til Sortland og gå på Kremmerhuset. Det er også terapi for sjelen... Nå er det sikkert kommet inn nyheter!

Jennys fire vegger sa...

Hihi... Bedre sent enn aldri. Et helårspledd må være den beste løsningen, ja. :o) Lykke til!

Nydelige bilder!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Catje sa...

Høres bra ut. Jeg har stor tro på at du skal få det ferdig! Jeg heklre også et pledd, men hekler bare 1 stor rute, så sånn sett kan jeg gi meg når jeg vil :) Ellers ble jeg jo ferdig med et lappeteppe her forleden, det tok meg bare 12 år tror jeg :)

Catje

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Masse lykke till denne gangen da:)
klemklem