torsdag 20. januar 2011

PÅ PLANKEN...

Endelig fikk jeg et kreativt innfall igjen etter lang tids tørketid. Det gjorde godt for sjel og sinn:) Denne ble planlagt sent i går kveld, i løpet av de få minuttene det tok fra hodet traff puta til jeg forsvant på en date med Jon Blund. Ser du hva det er?


Jeg har gått og sett på en gammel planke på jobben en stund, og fundert på om den kunne bli til noe brukbart. Den er så nydelig patinert av vær og vind! Jeg spurte kollegaen min, som har vært på anlegget i mange år, om han brukte den til noe eller om jeg kunne ta den. Litt motvillig gikk han til slutt med på det, mot at jeg erstattet den med en ny plank. Han har nemlig brukt denne som hjelpemiddel for å fylle på materialer i hyllene siden 1996(!!) Den har altså vært utsatt for vær, vind og daglig røft bruk i 15 år!
Perfekt for meg! De lurte nok veldig på hva jeg skulle med den, og tror sikkert jeg er søstra til Søppel-Bill, men det får så være:)


En snartur innom Gjenbruket ga de resultatene jeg hadde håpet på; gamle skjeer! Jeg ødela ca halvparten underveis i prosessen, men heldigvis har jeg kjøpt bestikk på hvert eneste loppemarked jeg har vært på de siste årene. Som så mye annet jeg har drasset med meg hjem skulle også dette komme til nytte;) Jeg kom i skade for å ødelegge noen av disse også, så da ble en gammel kakespade redningen til slutt. Slettes ingen annenrangs erstatter vil jeg si, jeg ble igrunn veldig fornøyd med nødløsningen.

Skjeene er festet med gjerdekramper, og sandkakeformene er limt på med superlim. Og ubeskjeden som jeg er må jeg rett og slett si meg fornøyd og tilfreds med dagens utfoldelse. Helgevasken er til og med unnagjort, og i morgen kommer ungene! Det gledes!

♥Frihelg og familiekos♥

19 kommentarer :

Bente sa...

For en kreativitet! Jeg er veldig imponert.
Kjempeflott og unikt!
Det ble mange superlativer her:o)
Ha en fin helg!
Klem

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ble kjempetøff den der:)
Dekorativ som få..
God natt
klemklem

Mette, Fjellro-sa ♥ sa...

Ja, fantasien har ingen grenser...
Dette vart kjempelekkert!!!
Fint, tøfft og utruleg kreativt:)

Ønsker deg ei strålande helg*

Klem Mette.

Line Elisabeth sa...

Kjempe tøft, ordentlig stilig:)

Ha en fin helg!

Klem Line E.

Frøken Tunhøgda sa...

Den der likte jeg! Utrolig kreativt! Den er både stilig, dekorativ og utrolig lekker.
Ikke mange dagene siden jeg oppdaget bloggen din, men nå har jeg blitt fast leser. Takk for at du inspirerer og deler med oss. :)

Anita

Bestefars Verksted. sa...

Røfft og utrolig tøfft !!!!! Dyktig er du !!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Såååååååå fin! :D At det går an å finne på noe slikt - den var HERLIG!

Flinke Monicamin ♥

Kristoffa sa...

Dette var virkelig kreativt! Og så så tøft!!!! Moro at planken har fått nytt liv og jeg vil tro den gjør seg godt på veggen :)))

Ha ei riktig god helg!

Jennys fire vegger sa...

Dette fikk meg til å glise: YES! Den ble knallfin!! :-D Så utrolig kreativt og originalt! *nikker imponert*

God helg!
Klem Jenny

Alfasinteriør sa...

Ble kjempe stilig og veldig kreativt.
Ha en riktig god helg.
Klem Alfa

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Så tøff som den ble da! Du er jo bare superkreativ!!

Ha en kjempeflott helg
Klem Janne Merethe

minishabby sa...

Den ble bare utrolig flott da!
Ha en fin helg:))

HusmorDronninga sa...

Utrulig kreativt! Og kjempestilig :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempetøft!! Og so smart!!!☺
God helg☺

Klem M♥

Fru Hansen sa...

Utrolig stilig! For en kreativitet...bare å komme på det å feste skjeer og kakespader på en gammel planke...Nydelig farge planken hadde pådratt seg etter mye slit i 15 år!

Ha en strålende helg :)

Catje sa...

Hvor i alle dager tar du det fra?! Helt utrolig flott og kreativt! Kjempestilig!

Catje

Mie sa...

Det var virkelig en kreativ ide ja, og spesielt artig at planken har vært et redskap, hvem skulle trodd at en enkel planke har vært et nyttig redskap i 15 år? Fantastisk! *♥*

bodil sa...

Hei.Så kreativ du er.Kjempe så lurt.Nydelig.Dikt til slutt.
Selv den hardeste vinter bærer en gryende vår i sitt hjerte.
~ Gibran ~

Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Linda Camilla sa...

Suuuper lekkert! Såå kreativt! :)
Klem lillemy