onsdag 5. januar 2011

OM Å FRYSE FOR ESTETIKKEN MENS MAN LEKER ELEKTRIKER...

Jeg har hjemmekontor 2 dager i måneden, og idag har vært en slik dag. Her er det bikkjekaldt om dagen, og i går kveld innså jeg at vedlageret var litt i snaueste laget for å holde til en hel dags fyring. Jeg klagde min nød til Husbonden og gjorde et forsøk på å få sympati for at jeg måtte ut å kjøpe mer ved klokka 08 om morran.


Men det var lite (les: ingen!) sympati å hente. "Rommet under peisen er jo fullt av ved! Du har så det holder!"
Da måtte jeg fortelle han at "den veden er faktisk bare til pynt, det skjønner du vel - og nåde deg hvis du fyrer med den!!" Jeg fikk et hoderist, hevede øyenbryn og en hånlig latter i retur. Man ler ikke av sånt. Veden er faktisk omhyggelig stablet for å ligge der å se pen ut, så jeg er fullt ut kompatibel til å fryse meg igjennom en hvilken som helst dag i januar til fordel for estetikken, om jeg så var bosatt i Sibir! Dessuten er jeg i besittelse av nok stearinlys til varme opp en hel idrettshall!
Riktig så ille er det vel ikke, men det blir på samme måte som at man rett og slett ikke tørker hendene på Green Gate håndkleet på kjøkkenet. Det er hellig, akkurat som pynteved.

Idag kom endelig skjellampen jeg kjøpte for pengene jeg fikk av mamma og pappa til jul! Jeg er bare sååå fornøyd! Jeg hadde lest meg frem til at den ble levert uten elektrisk oppheng. Med det tenkte jeg at de mente at den manglet ledning og koblingsdings. Ikke at den manglet alt. ALT! Det var rett og slett bare skjell og fiskesnøre. Men når man har noen ekstra papiradventsstjerneledninger liggende, blir man ikke rådvill. Da jeg var ferdig med å leke elektriker ringte jeg Husbonden for å brillijere med ferdighetene mine. "Jaha, så da må du vel ha deg en ny papirstjerne til advent igjen og da eller?!" Den tanken hadde ikke slått meg enda, men mannen har jo et poeng! Jeg svarte så likegyldig som jeg kunne "Ja, må nok det." *HURRA!*

Mange av dere husker kanskje at jeg får angst av synlige ledninger, så jeg sydde et pølsetrekk til ledningene på min nye snertne symaskin. Ikke akkurat noen fancy Janome, men den duger til mitt bruk. Vi blir bitre uvenner på et eller annet tidspunkt uansett.

Glad onsdag alle sammen!! :)


15 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

MANNFOLK-forstår seg ikkje på interiør!!
Akkurat som min kjære som ikkje skjøna at gryteklutane som heng over komfyren er til pynt-eller kjøkkenhanduken som heng på steikovnen!!
Er det muleg!!

Kjempefin skjellampe!!☺

Klem M♥

Jennys fire vegger sa...

Hihi... Artig innlegg og nydelige bilder. :o)

Ha en fin kveld videre.
Klem Jenny

Frøken H sa...

Hehe! Nå måtte jeg le...;) Nei, mannfolk skjønner seg ikke på slike ting dem! Helt håpløse!

Lampa ble utrolig fin over stuebordet! Flink til å leke elektriker du! ;) Ha en fin kveld! :)

klem Frøken H

Godt Isolert/Victoria sa...

Nydelig lampe! Jeg vil se bilde av ledninga med pølsetrekket! ;)

Hansen- Lind sa...

For ei lampe!!! Rålekker!! :)
Å mannfolk altså!! De skjønner da ingenting ;)

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA! Jeg ler meg skakk! Du er ikke riktig på en flekk! *fnise*

Har en drøm... sa...

Hahaha, utrolig bra!
"og man tørker da ikke hendene på Green Gate håndkleet" hihi, trodde det bare var her det var slike "regler" jeg;))
Godt og høre vi er flere...

Kjempefin den skjellampen din, og så flink du er da, som fikset ledning og oppheng heeelt av deg selv, det får'n si gitt;)

Tøffe puter i sofaen din! Er de kjøpt eller er det noe du har "fiksa sjæl" det og;)

Klem Line

bodil sa...

Hei.Kjempe koselig innlegg.Ord til ettertanke.Nydelige bilder.Ønsker deg en riktig fin uke videre i det nye året.Klem fra Bodil.

Anne Mai sa...

Nydelig blogg du har :) det er jo slik her i blogglandia at det stadig dukker opp i nye flotte blogger.
Liker stilen din :) titter innom deg igjen snart ;)

Ha en flott torsdag.

Catje sa...

Veldig fin lampe! Men jeg må nok innrømme at jeg holder litt mer med mannen din enn de andre. Kan du ikke bare stable den etterhvert nykjøpte veden i hullet etter at du har fyrt opp den veden? Eller er det spesiallaget designerved :) Jeg er så kjedelig at jeg går for komfort heller enn utseende, også interiørmessig tror jeg. Og jeg HATER å fryse :)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Kommer ikke inn på profilen din Anne Mai, så svarer deg her!
Tusen takk for fine ord, og besøk;)
Du er hjertelig velkommen tilbake;))

Fin torsdag!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Vi er da ikke regelryttere, er vi? ;P Jeg har EN alene, og de to andre står så fint sammen atte, sammen alle de tingene som er alene, de kan bli 3 nårsomhelst.

Her er den tredje: http://1.bp.blogspot.com/_V8Own8OsE1A/TR88z663ZRI/AAAAAAAALYs/h3vhRUZ02mQ/s1600/%252BDSCF4138.JPG

Villa Klaraberg sa...

Hei Monica og tausen takk for en hyggelig hilsen. Men herregud, man røre pynteveden...vi kan jo bli traumatisert av noe sånt...hihi..mannfolk altså! Den nye lampen din var knalltøff, men synd at de ikke blir levert med ferdig oppheng..så bra at du fikset den saken der selv, flink jente det! Ønsker deg en flott helg, klem fra Jorunn

Solveig sa...

Ååå så herlig blogg du har! Her må jeg jo bare kikke mer, ingen tvil om det;o))
Kjenner meg så godt igjen når det gjelder hoderystende karer som ikke skjønner våre damers estetikk i hjemmet:o)
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Solveig

Ida Susanne sa...

...Artig lesning frøken snupp :)
Takk for gode ord inne hos meg,tuuuusen takk

En GOD helg til deg fra meg