torsdag 13. januar 2011

JEG ER INGEN EKSPERT....

...men jeg kommer meg:) Igår sydde jeg en ny gardin til entrédøren. Jeg har tenkt på å gjøre det lenge, men har på en måte gruet meg litt til å sette meg bak symaskinen. Vi har ikke så god kjemi til vanlig, men idag gikk det lekende lett og smertefritt.


Ideen fikk jeg hos Hulda i Husfruas Memoarer for en tid tilbake. Jeg har brukt grovt naturfarget sekkelerret. Det er ikke rare syferdigheter som trengs. En søm oppe og en nede:) Jeg har delt et gammelt kosteskaft i to, og tredd en del i hver ende.


Blondene har jeg sprettet av en gammel kappegardin som ble kjøpt på loppis en gang i tiden, og sydd dem på lerretet. For å rulle opp gardinene har jeg brukt hamptråd. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet, i tillegg til at jeg ble overrasket over hvor fort og lett det gikk:) Det enkle er ofte det beste!


På toppen av vitrineskapet har jeg laget en pute i samme stoff. Den er ikke sydd, her har jeg bare rullet to hodeputer inn i stoffet og knytt hamptråd rundt dem. Og der ser jeg jammen en liten grønn stakkar som muligens er litt tørst også...;P

17 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint! :) Du er superflink! :D

Monica sa...

Det ble jo kjempeflott! Synes du har gjort en god jobb :) Fint med det grove stoffet mot blonden :)

Hulda sa...

Det ble jo bare supert! Herlige gardiner du har laget. :) Ja, er en smart og enkel måte å gjøre det på.

ide-puffen sa...

For en enkel og flott ide. Det gjorde seg med den blonden. Ble ikke bare strie liksom. Kjempefin.
Flik flink
Klem
Randi

Line Elisabeth sa...

Kjempefin gardin du har laget deg, også så enkel å lage:)
Har en del sånne gamle blondegardiner liggende her, så da har jeg fått et tips til hva jeg kan bruke de til..takk;))

Fru Hansen sa...

Den ble jo knallfin!!! Så flink du er :)
Ha en strålende uke :)

Alfasinteriør sa...

Så flott den var. Ekspert er du:0).
Tror jeg må forsøke dette også.
Ha en super kveld.
Klem Alfa

Bestefars Verksted. sa...

Dette ble jo SUPERFINT !!!! Herremin.......jeg er imponert ! Virkelig flott med den sammensetningen,blonde og grov strie..... :) Flinke deg :)

Godt Isolert/Victoria sa...

Så fint, Monica! :)
Du er jo kjempeflink. Jeg venter enda på pølsebilde :)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det var veldig koselig. Du for en god idé! Takk!
ha en god kveld!

Klem fra Hjørdis

Har en drøm... sa...

Kjempefin!
Jeg har så lyst til og sy meg en slik liftgardin til kjøkkenet, men kommer liksom aldri i gang... Har aldri sydd gardiner før;)

Men det er så fint med slike ♥


Klem Line

Hansen- Lind sa...

Rett og slett lekkert :D
Er utrolig hva som kommer frem på bildene.. tørre blomster bruker jeg også å se når bilde er tatt ;)

Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Åhhh flinka!!☺
Har ei dør eg skulle hatt gardin til og, men tru neppe eg tørr prøve å sy sjøl... :S

Klem M♥

Chanette sa...

Oj du er jo kjempeflink, det var jo så lekkert.
Ha en fin kveld,klem

Romantikk-takk. sa...

Liftgardinen var nydelig,klart du er ekspert. Likte også knakende godt blondegardina på vitrineskapet,herlig hjem.
Klem:)

Karma sa...

Utrolig søt gardin! Du har absolutt ingenting å være redd for. Nå er det bare å sette seg bak symaskinen og produsere flere vakre kreasjoner!

Helegeklem Kaja:)

Grip dagen sa...

Det var røft og fint! Digger å bruke grov lin. Det er helskjønt!

Når du blander det med blonde blir det helt topp.

Dette må jeg si du fiket bra!

Riktig god helg.
Klem Marit