fredag 14. januar 2011

JEG BEKJENNER MINE SYNDER...OG ANDRES SYNDER....

For de som leser bloggen min er det en kjent sak at jeg smugler ting inn i huset fra tid til annen...Husbonden leser ikke bloggen min med mindre han blir tvunget til det, så han vet ikke hvor omfattende denne smuglingen er. Nå høres det kanskje ut som at dette bedrives i stor skala, men det dreier seg om småtteri, som for eksempel kaffekopper. Vi har sikkert nok kaffekopper, men jeg blir ikke ellevill av begeistring når Husbonden dekker opp med kopper fra Mallorca og VG. Husbonden mener nemlig at en kopp er en kopp så lenge den ikke er lekk. Hørt sånt tant og fjas... Det sier seg dermed selv at vi aldri hadde blitt enige om at vi TRENGER nye kopper. Derfor må det smugles:) Og det jo ikke slik at jeg aldri blir oppdaget, men når den dagen kommer er det nemlig for sent;) Enn så lenge har jeg kommet meg fra det med et smil, og "Kald øl, kjære??"


Alikevel hender det at han legger merke til ting. På underlig vis...For det er rett og slett ikke fysisk mulig å legge merke til et nytt skilt i spisestuen når man bare såvidt har kommet innenfor døra, og i tillegg konfronterer meg med ryggen til det nye skiltet uten å i det hele tatt har kastet et eneste blikk i skiltets retning(!) Jeg får derfor en liiiiten mistanke om at noen som leser bloggen min har hatt en aldri så liten interiørprat med ham. Jeg har visst en lei tendens til å "glemme" å fortelle om slike innkjøp. Da er det jo bra at andre klarer å huske på det, og på den måten kan jeg utrope meg selv som fritatt fra drittjobben;) Så keep up the good work;)


Da jeg fikk de nye PIP-koppene mine i posten her om dagen visste det seg at jeg jammen meg hadde bestilt nye knotter til klesskapene på soverommet også. JØSSSSS! ;) Dette var også et såkalt smugleroppdrag, og det kunne blitt skjebnesvangert hvis det ikke hadde vært for at bloggforfatteren er snartenkt i panikkartede situasjoner:)


Altså; jeg skulle bytte de gamle knottene. En smal sak...trodde jeg. Det viste seg at de både limt OG skrudd. Skjønner ikke helt vitsen med det, de satt virkelig bom fast (byttet man ikke knotter på 90-tallet?!) Jeg lirket og vridde, helt til situasjonen skapte såpass mye frustrasjon at jeg valgte å ta frem hammeren for å prøve å knuse de lekre plastknottene fra 1997, for så å dra skruene ut på baksiden. 3 av 4 knotter knakk (nesten) som planlagt. På den fjerde knakk det LITT mer enn ønskelig, nemlig en ganske stor bit av døra. PANIKK! Slike episoder gjør smuglingen utfordrende. Ikke bare er smugling ulovlig, her i huset er det nemlig ikke lov til å ødelegge ting, og aller minst gå løs på inventaret;)


Jeg ble både varm, svett og stresset før jeg fikk områdd meg såpass at jeg gikk ut i garasjen...På vill og desperat jakt etter sparkel! Og sparkel fant jeg, men den var selvfølgelig bunnfrossen. Akryl? Silikon? Neppe...skaden er for stor, og dessuten vil ingen av de ovennevnte hjelpemidlene klare å holde de nye knottene på plass. Gode råd var dyre, men jeg var på ingen måte rådløs...


Lille-Gull har like dører på sitt skap, og der sitter knottene lenger ned på døra! Ergo, knottene trengte ikke å festes i det krateret av et hull som nå hadde oppstått. Det endte med at jeg byttet om dørene. Og for å få løs knottene på denne døra (som var min siste sjanse for vellykket oppdrag) ble det brukt baufil. Det var et omhyggelig og langsomt arbeid, men det gikk til gjengjeld helt etter planen:) Jeg har ikke klart å reparere skaden enda, det må jo gjøres mens Husbonden er ute av huset;) Foreløpig har jeg malt over skaden, og Husets Herre har ikke avdekket det enda. Og til alt overmål; han har ikke lagt merke til de nye knottene enda heller.


Dette innlegget er litt som å skyte seg selv i foten, hva videreformidling angår. Dessuten er det en forholdsvis stor sjanse for at smugleren blir stoppet i tollen og fratatt godset. Men pokker heller; det er det verdt;)) Så om noen føler kallet; FEEL FREE asså!!
Kaffe latte'n smaker forresten utmerket når den serveres i ekte smuglerkrus fra PIP, hvis noen lurte;)


19 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg digger innlegget! :)

Hos meg er alle Green Gate-prinsipper kastet overbord og jeg MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ha kopper derfra. Ja, siden jeg drikker sååååååååååå mye kaffe altså!

Vibeke / Mammas Hus sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Jeg ler meg ihjel! For et innlegg!!! :D

FLOTTE knotter ♥

Kaoskontroll sa...

Haha... fantastisk innlegg! :) Og jeg synes så absolutt din kjære skulle tilgi deg, så store anstrengelser som du har gjort for å skjule dine synder. Han bør jo forstå hvilken kjærlig omtanke det ligger bak slik panisk "må få dette fikset før...".
Baufil sier jeg bare. Ja, sier ikke det alt til ditt forsvar? ;)

Klem

Randi sa...

Hehehe, jeg kjenner meg så godt igjen mht å smugle div. ting inn i huset. Her er det 5-åringen som er den mest observante, og han sørger ofte for at faren også blir klar over nyanskaffelsene...;)
God helg!!
Randi:)

Fru Hansen sa...

Hehehe...veldig bra innlegg :)Likte best forsvarstalen du har øvd på i tilfelle du blir tatt i "tollen"...Kald øl, kjære...hehehe. Funker alltid det vel?

Ha en superkoselig helg!

Hansen- Lind sa...

Sånn smugling skjer her i huset å. Heldigvis blir ikke alt oppdaget ;)
Herlig innlegg!!
Kjempeflotte bilder.. Er det en spesielt filter du bruke?

Ha ei fin helg.
Klem

Lise sa...

hehehe :) skulle ønske det gikk ant å smugle inn i dette hjemmet å :P
nyyydelige kopper :))

Lise sa...

hehehe :) skulle ønske det gikk ant å smugle inn i dette hjemmet å :P
nyyydelige kopper :))

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

HAHA fantastisk!! Du får sagt det☺☺☺
PIP koppane var verkeleg NYDELEGE!!! Spørs om ikkje nåken slike må smuglast inn i vår heim også...☺

Klem M♥

HusmorDronninga sa...

Hihi... Nå humra jeg godt her ;)
Du får virkelig sagt det.. og det er på en måte godt at det ikke bare er her i huset man opererer på denne måten!
Jeg tror egentlig alle de mannfolkene der ute, egentlig er ganske like seg... og det er jo vi damene også.. Både på godt og vondt :)

Ha en strålende, smuglefull, helg!
Klem fra
Kjersti

Romantikk-takk. sa...

Vi har visst en del felles hahahahahahahhaha,HERLIG.
Klemmer:)

Har en drøm... sa...

Hahaha, veldig bra!
Tror vi er ganske mange flere smuglere i dette landet enn myndigheten vet altså... Det bor nok en smugler i ethvert hus tror jeg;))

Her i huset er det også endel smuglergods, og alt som blir oppdaget kostet bare 10 kroner, hihi;))

Nydelige krus fra PIP - jeg elsker PIP, men det er begrenset hvor mange kaffekopper vi kan ha - vi drikker nemlig ikke kaffe;) Men noen er fine til kakao og GG lattekoppene brukes til blomster og div... så jeg trenger de jo;)

Nydelige knotter du har fått deg, de er verdt strevet syns jeg;)

Ha en FIN lørdag!

Klem Line

Vibeke / Mammas Hus sa...

Husnummer kommer fra kommunen (?) og det gjør IKKE brøytingen her for å si det sånn. Kanskje like greit, her er det private som gjør det og det er brøytet her flere timer før det blir gjort i sentrum. ;)

Du skulle sett den regellista og beskjeden om at "godkjent skilt" kan kjøpes ved kommunens servicesenter. HAHAHAHAHA! Ja, riktig!

Randi sa...

hahahahahahahahahaha....fantastisk..hihihi...for en herlig, befriende, morsom historie!!
Jeg kan faktisk se det for meg...;-)

Ha en fiiin kveld

Jennys fire vegger sa...

TAKK for et herlig innlegg! :-D

Ha en fin lørdagskveld videre.
Klem Jenny

Frøken H sa...

Hehe! Nå måtte jeg le høyt her altså...;) Ser det liksom for meg! For et herlig og morsomt innlegg! :) Knottene var kjempe fine! Me like! :)

klem Frøken H

-ingrid- sa...

hehe...fantastisk innlegg:keep up the good work,seier eg berre;)

Miss Mette sa...

Hehe…hehe.. KJEMPEBRA innlegg :)) Kjenner meg litt igjen her… Jeg skjønner deg veeeeelig godt, kopper er ikke bare kopper. Min mann setter frem de gamle gode som han selv kaller dem :) …og egentlig går det ikke ann å smugle så mye for min det, da han leser bloggen min ღ så jeg kan dessverre ikke blogge så mye om mine ”smuglervarer”, de er no her i huset og jeg tar dem frem og da er det ”nei, disse har vi hatt lenge” hihi ;) elsker GG og PIP jeg også, så utrolig nydelige ღ Ønsker deg en fortsatt superduper kveld, stor klem fra Mette

Jatte sa...

Hahahahahahahah - ler så jeg griner!!
Fantastisk♥