tirsdag 4. januar 2011

NULLNIKSNADA.....

Ikke mye nytt å melde fra denne kanten, annet enn at jeg går tur på tur, og runde på runde med nips og naps... Jeg har slikt å føre, jeg har slikt å gjøre (eller omvendt)... Men så er det noe av det koseligste jeg vet også da;) Her er det -12 grader idag, og det er mye til her å være, så jeg sprengfyrer og syns egentlig livet er ganske herlig, til tross for et energinivå godt under nullpunktet...;P


Denne gamle kassen fra Televerkets Hovedlager har jeg tidligere brukt til ved, men har nå fått en grundig rengjøring og ny plass i stua...det er nok til å få meg uhemmet glad og begeistret, så jeg anser den lille ommøbleringen som verdt et blogginnlegg i seg selv;) Jeg har jo tross alt flyttet den cirka 2,8 meter i retning øst! Nå rommer den pledd, og det viktigste av alle;
LilleGulls Sobel pelspledd. Hun er helt avhengig av det til morgenstunden. Da sitter vi godt opp i sofakroken under pleddet og ser på barnetv...Lykke for liten og Lykke for stor;)


Det store skiltet vi (på sett og vis) fikk i julegave har jeg tatt ned fra veggen og satt på hyllen. Her kom det mer til sin rett. Tøyhjertet som henger på knaggen var en handlegave fra Fru Rosas Landhandel. Det står God Jul på det, men jeg syns hjertet passet så fint der, så jeg har bare snudd det med "rettsiden" inn mot veggen (skulle vært rakettforsker jeg vettu;)). Norgesglass med kubbelys får jeg rett og slett ikke nok av. Alikevel skal det nevnes at jeg ble uvenn med et glass i går da jeg skulle skjære (!) ut et nedbrent lys. Hele glasset eksploderte og traff meg midt i planeten, så nå går jeg rundt med et rødt og sjarmerende kryss i panna, med blåaktig bakgrunn...Men herregud, det var da verdt både strevet og den påfølgende smerten;)


På den lille hyllen på kjøkkenet har et sinkhus fått plass ved siden av et kupp av et gammelt strykejern som jeg kjøpte på Gjenbruket på Lillehammer i fjor sommer. Åsså de evinnelige sandkakeformene da...dette er mamma sine gamle og de voktes med hud og hår. Disse blir nok stående fremme på ett eller annet vis hele året, jeg klarer rett og slett ikke å stue dem vekk:) 

Over og ut herifra! Håper dere har en fin januar-tirsdag der ute;)

10 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

"Jeg har jo tross alt flyttet den cirka 2,8 meter i retning øst!" HAHAHAHAHA! *lermegihjel*

Jeg skjønner fascinasjonen med sandkakeformer nå. Dere har omvendt meg! Digger mine 3. ;)

Og du; Tømme Norgesglass; Sett det i VARMT vann, så smelter stearinen i kantene - da er det lett å dele den i to (uten å bruke masse kraft) og få ut alt.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Sku akkurat skrive det Vibeke skreiv å sette norgesglasset i varmt vatn...då kjem lyset ut av seg sjøl til slutt☺
Høyrest ikkje godt ut med kuttet ditt :(

Skal koseleg med med pynting framover eg og☺
Ryddar jula sakte men sikkert ut, og sakte med sikkert inn med andre ting☺

Klem M♥

Har en drøm... sa...

Herlige bilder;)
Og så kos det hørtes ut med Lykkestunden under Sobelpleddet om morningen ♥

Jeg og eeeelsker kubbelys i Norgesglass og har gjort akkurat det samme som deg, et glass nærmest eksploderte i hendene mine da jeg skulle ha ut lysrestene - skumle greier;) Men enda godt jeg har flere glass på lager, hihi;))

Ha en fortsatt fin kveld!
Her er det natta om ikke mange straksene!

Klem Line

Hansen- Lind sa...

Bruker varmtvann jeg å, men er redd for at det samme skal skje med meg som med deg!! Håper det gror fort!

Herlige bilder og flott forandring på bloggen! Kjempekoslig å besøke bloggen :D

Ha ei fin uka.
Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

2,8 meter retning øst! HAHA Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. ;)

Fine bilder! Miss U!

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei...
Koselig innlegg og det var jaggu godt at ikke du ble mer skadet.
Hva gjør en ikke for interiøret og nedsmelta lys :))

Ha en fin dag.
KLem

Jennys fire vegger sa...

Nydelig bilder! :o) Trekassen er kjempefin, og fortjener et innlegg! Den har jo tross alt "flyttet"! :o)

Det store skiltet var knalltøft (og det lille ønsker jeg meg)! Herlig den rakettforsker-setningen, hihi... Men stakar deg med både kryss og blåmerke i panna da (selvom jeg må innrømme at jeg flirte litt av det og, det kunne nemlig likesågodt skjedd meg), ikke bare bare å ha ansvaret for å gjøre det koslig i heimen! :o)

Hyllen din på kjøkkenet er bare superfin! Liiiker de gamle tingene.

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Hei skjønne deg! Titter innom for å takke for koselig kommentar hos meg - love it! Ha en fin uke, klem Cecilie - som følger deg videre - LEKRE bilder du har på bloggen!

Jannes lille sted sa...

Hei☺
Så nyydelige bilder du viser! Så fantastyisk flott som dere har det! Og de små tingene er vel så viktige som de store ☺

Ha en fin kveld
Klemmer Janne Merethe

Anonym sa...

Er så glad for at eg fann denne koselege bloggen :) Så masse fint du har :)Ha ein fin kveld.Takk for meg og eg kjem heilt garantert tebake.mvhGrethe