onsdag 1. desember 2010

Så skriver vi 1.desember...

Endelig er det 1.desember, til glede for store og små her i huset!
Lille-Gull var nok ikke helt inneforstått med hva pakkekalender innebærer, ei heller hva en kalenderpakke er. Da jeg tok henne med meg på kjøkkenet for å vise henne kalenderen og alle de 24 pakkene som jeg og Husbonden omhyggelig sto og pakket inn igår kveld begynte hun å stortute, med krokodilletårer på størrelse med smånisser...;

"Neeeeeeeeei, mamma, æ vil ikkje ha små pakka! Æ vil ha store!!"


Jeg måtte så godt jeg kunne forklare henne gangen i dette med kalender, og at det kommer store pakker helt til slutt, noe hun så ut til å slå seg til ro med. Bare noen få sekunder senere var hun verdens lykkeligste og stolteste eier av en Lego-mann med hatt, øks og slegge....(!?) Hun gjorde et forsøk på å smi mens jernet var varmt, og ville vite om det var lego i alle... Helt til hun fikk øye på en pakke som er pittelitt større enn de andre, "der er det nok makaroni, mamma". (Eehhh, WHAT????)
Og mamman selv kan avsløre for dere at det er Lego i alle, og samtidig konstantere at det blir mange koselige førjulsmorgener fremover, til tross for størrelsen på pakkene...;) 

Nå skal vi se ferdig Månetoppen før det blir jobb og barnehage. Og den stolte Legomann-eieren har allerede proklamert at hun skal ha med seg den nye vennen sin og vise han frem til de andre barna...
Så får vi se hvor mange deler som mangler når vi kommer hjem...

(forhåndspublisert)

14 kommentarer :

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

He he ja de er seg selv like:)
Flott kalender du har lavet..
ha en vakker dag
eddaKlemmer

Christine C sa...

He he, godt at den første skuffelsen la seg raskt. Det blir nok spennende fremover med Lego-overraskelser hver morgen :-) Kos dere med denne første desemberdagen!

Catje sa...

Hehe. Hun vil ha store pakker, men forventer makaroni? Hvis hun blir fornøyd med det, så er hun vel ikke akkurat bortskjemt heller :) Utrolig morsomt var det i alle fall :) Jeg får nok hobbyting i min kalender, verken makaroni eller lego her :)

Catje

My home is my Castle - by Kari sa...

hehe :))
Unger er bare såå herlige !!
Makaroni ??? hahaha :))

Kos dere i kulden.
Klem,Kari

ide-puffen sa...

He he he såå morsomt. Ikke grei å lære nye tradisjoner for et lite gull, men hun ble fornøyd til slutt. Makarohi? hi hi
fin dag til deg
klem
Randi

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahaha! Herlig! :) Og er ho ikke glad i macaroni da? ;)

Her går det i Playmobil i år, når storesøster får, må 2-åringen også. ;P Hest var STAS!

PS: Er det bare jeg som synes det er på trynet å sende Månetoppen på morgenen?? (I alle fall når det ikke er gårsdagens i reprise...)

Godt Isolert/Victoria sa...

Søte Sandrine! <3

Beppe sa...

Hærlig da :) Her blir det pakker annenhver dag i år, og forslaget ble faktisk tatt imot bedre enn jeg hadde forbredt meg på :) Klem

Jennys fire vegger sa...

Hihihi... Makaroni... :-D Koslig kalender! :o)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

(heheheheeeeeh.... makaroooni.... :-D)

Har en drøm... sa...

Så herlig!
De er skjønne disse små:)
Og så kos det hørtes ut med blåfjell... mine er så store nå at de sitter på PC på rommet når det er barne-tv tid:( Men jeg har det på i bakgrunnen jeg, så koselig:)

Ha en herlig kveld!

Klem Line

Beppe sa...

Hei, og takk for hyggelig kommentar :) Julestrømpene er tilsalgs - og selges for 230,- kroner stk. Om du er interressert, så er det bare å sende melding, så sender jeg i posten :) Klem Beppe

Carina@Lekenhverdag.com sa...

Så herlig ;-))

Jeg har forresten også en GIVE AWAY x 3, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Hilsen Carina

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Haha skjønningen☺
Makaroni i 24 gåver-det hadde vore nedtur det!!☺
Men ein mini middag på juleafta kunne det blitt utav det☺

Klem M♥

bodil sa...

Hei.Kjempe fin kalender.Mine er så store nå bryr seg ikke om kalendere lenger.Koselig med kalender.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.