søndag 5. desember 2010

NIB-utfordring desember

Jeg pleier å julepynte kjøkkenet og spisestuen til 1. søndag i advent. Resten av huset må vente til 21. desember. Som nevnt tidligere er jeg ikke så glad i nisser, og heller ikke verken lilla eller julerødt.
Her går det mest i fattigmannssølv, og røde innslag i form av f.eks bomullsbånd.


Sandkakeformer liker jeg også å pynte opp litt med. De får være fremme hele året selvom de egentlig hører julen til. Om sommeren kan de godt ligge fremme sammen med en frisk blomsterbukett, og det er ingenting som minner om jul. Legger du dem derimot sammen med kongler som jeg har gjort her, kommer julestemningen ganske umiddelbart.


Rådyr og andre dyr er i vinden i år som aldri før, og jeg syns dette rådyret gjør seg på spisestuebordet ved siden av etasjefatet. "Kjøkkenhåndkleduken" er jeg veldig glad i!
Den er fra Kid, og i anledning "3 for 2 på alle duker" i forrige uke prøvde jeg å få tak i flere av dem uten særlig hell. Jeg vet den har vært i blå og beige, men til min store sorg går kjøkkenhåndkle produktene ut fra Kid sitt sortiment nå....


Dette herlige båndet har jeg ,som jeg har skrevet tidligere, lett lenge etter. 
Både båndet og spolen er fra Chic Antique.

Dette var mitt bidrag til NIB-utfordringen for desember,
du kan se alle de flotte bidragene HER!


Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede. 

Ha en fredelig 2.søndag i advent alle sammen...

PS: Har problemer med å få lagt inn kommentar hos mange av dere,
blant annet deg, JANNE! Ergelig......

17 kommentarer :

Karma sa...

Fine og stemningsfulle bilder du viser. Har skaffet meg rådyret fra Kremmerhuset jeg også. Det pynter så fint opp med noe annet enn blomster og lys.

Ha en fantastisk 2 advent, kos deg masse:)

Klem Kaja:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koseleg julestemning☺

Eg fekk hol i sandkakeformene ved å banke ein spikar gjennom☺
Vart veldig fine☺
Ser for meg eit heilt juletre med slik pynt og enlgevinger-men det blir nok i drømmen☺

Ha ein fiiiiiin 2 søndag i advent☺

Klem M♥

Mie sa...

Vakre stemningsfulle bilder! *♥*

Vibeke / Mammas Hus sa...

Der er deg ja, jeg får ikke til å legge bånd sånn henslengt og så er det pynt. ;P

FLOTTE BILDER ♥♥♥

KIND BY NATURE sa...

Hvilken fin blog du har og skønne, skønne billeder:-)
Jeg er nu blevet fast læser af den!!!
Kig endelig forbi min blog og deltag i min give-away. Kig endelig også forbi www.kindbynature.dk

Glædelig jul!!

Har en drøm... sa...

Nyyydelig stemning hos deg, er så flott med den litt duse rødfargen på duk og bånd ♥ Jeg så de hadde metervare på IKEA av det kjøkkenhåndkle-stoffet... Så det bare i rødt, men kanskje de har det i blått og beige og, det hadde vært fiiint:)
Tenkte jeg skulle sy meg en slik duk som du har...

Nydelig med sandkakeformer og kongler, da er det jul vettu ♥ Og reinsdyrene, de er skjønne... jeg har den lille bambien, men ønsker meg mamma'n og pappa'n til jul:)

Ha en herlig søndag, her putrer pinnekjøttet i grytene - det lukter deilig!

Klem line

Bird sa...

Så lekkert! Lykke til i konkurransen!

ide-puffen sa...

Kjempefint bidrag. Jeg ønsker meg det båndet. Lekkert. Takk for tips om sted å handle det. Hvor fikk du tak i reinsdyret?
Vakker søndag videre
klem
Randi

Fossestua sa...

Flotte bilder! Det er så fint og koselig hos deg! Du kan virkelig kunsten med å pynte :) Er ikke noe glad i verken julerødt eller lilla jeg heller, så det går mye i bånd med julefargen på her også ;)
Klem fra Lise

manuela sa...

nydelig!

Godt Isolert/Victoria sa...

Kjempefine bilder! :)

Gleder meg til å lese VA i morgen altså! ;) Vi har heldigvis kommet oss gjennom helga med barneselskap på lørdag og stort familieselskap med 14 stk til middag og kaffe i går. Kjenner at jeg ikke var helt klar for mandag og jobb i dag, men, men! Det går seg vel til! :)

KLEM

Frøken H sa...

Nydelige og stemningsfulle bilder! :) Lykke til! ;) Båndet ditt er helt nydelig! Jeg må på utkikk etter rødt fint bånd selv også...

klem Frøken H

Har en drøm... sa...

Hei, hei...:)
Ja nå gikk det og legge inn kommentar hos meg ja, koselig:))
Og nå fikk jeg lagt inn kommentar hos deg og ♥

Ha en finfin mandag!

Klem Line

Landlige Hjem sa...

♥Helt fantastisk NYDELIG ♥
Så flott du har pyntet og det båndet var rålekkert!! ,)
Masse lykke til!! ♥
Nyt av förjulen ;)
Klem fra meg,
Anki

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Kjempe lekkert pynta :) Ønsker deg og dine ei lekker førjulstid! Nyt den!

Godklem :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

TUSEN TAKK for den superfine pakken☺☺
Nydelege ting!☺
My style prescis!☺
Snill du er♥

Klem M♥

bodil sa...

Hei.Så nydelig du har pyntet.Kjempe fint,vakkert.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.