fredag 17. desember 2010

Julestemning, hvor er du???

 Ja det lurer jeg på...for den var her for et par uker siden... 
Nå finner jeg ikke energi til å gjøre noe fornuftig i huset, og aller minst å pynte til jul.. 
Kanskje det begynner å hjelpe på når juletreet er i hus?


De obligatoriske sviblene er ihvertfall i hus. Jeg har satt dem i små syletøyglass, og venter spent på hvilke farger jeg har kjøpt. Jeg hadde en 'plan' når jeg sto i butikken, men nå klarer jeg ikke å huske hvilke farger jeg valgte;) De har fått plass i den gule urtekassen min på kjøkkenet. 


 Kjøkkenet er det fargerike rommet i huset, og her liker jeg å bruke glade farger 
og pasteller til daglig, intet unntak for julen.


Jeg er hjemme med sykt barn på 3.dagen, og for første gang på månedsvis har jeg ingen prosjekter på gang, jeg er ferdig med alt som skal gjøres til jul - det er med andre ord unormalt LITE å ta seg til. Dagens eneste planlagte gjøremål er å hente pakker på posten. 


 Kanskje jeg også skulle kommer meg ut å kjøpe juletre, først som sist? 
Da må da julestemningen komme tilbake til meg:)
Jeg er vant til at det står juletreselgere på hvert et gatehjørne i hele desembermåned, her har jeg ikke sett så mye som en barnål...Så hvis noen vet hvor man får kjøpt juletre på Hadseløya; 
ROP UT!! :)


Hvordan er det med deg? Har DU julestemning?

12 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

I dag så jeg juletre på torget på Sortland iallefall! :) På kremmerhuset har de salg på juleserien med røde og hvite duker osv, du har vel sett den? Jada, to løpere ble med hjem, pluss ei ramme og litt juletrepynt...

Kjempefine bilder fra kjøkkenet ditt! Det er så flott. :)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Julestemning..nei er vel dårlig med det...gleder meg mest til hele smæla er over..og nytt år og lysere tider,men får gjøre det beste ut av det..blir nok hyggelig skal du se:):)
klem klem til deg

Hansen- Lind sa...

De har nok juletre på rettsida av øya ;) Altså Stokmarknes *smiler*

Leter etter julestemning jeg å, men har ikke funnet den ennå. Håper den dukker opp i løpet av de nærmeste dagene :)

Ha ei fiiin helg.
Klem

Romantiska Hem sa...

Trevlig helg! Kram Petra

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Jeg pynter og pynter til jul. Spisestuen er kjekk å pynte, men resten ... tiden har gått så fort - syntes nettopp jeg pakket ned julepynten. I dag har jeg fått alt på plass - tror jeg - og stemningen kommer snikende. Enda har jeg noen presanger som ikke er ferdig innkjøpt - det stresser meg. Jeg er glad i julen - men våren er best. Gleder meg til lysere tider.
Håper du også finner roen og gleden over julen!!
God klem fra Hjørdis

Hansen- Lind sa...

Hehe :) Ventet meg at den kommentaren vil komme :)

ide-puffen sa...

Litt merkelig her også, men så har ikke jeg kunne ha løftet en finger for å si det sånn :) Men studentsønnen kom hjem fra england i går og da faktisk, om ikke julestemmning så ble det god stemning i huset.
God tre jakt og godeste helg til deg
klem

Anonym sa...

Gå på sereptas å kjøpe. Der selger de edelgran, eller sjekk vol.no. masse tree som selges.
Karin

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nope-ingen julefølelse her heller :( Rart egentleg for eg er veldig julete av meg vanlegvis... Ingen energi og får ikkje gjordt nåke som helst.
Flink som er ferdig med alt til jul du☺ Eg pyntar oppå rotet hehe☺

Juletre i Førde.... hehe☺

Klem M♥

Fossestua sa...

Ferdig allerede? Skulle ønske jeg også var det...vel, jul blir det uansett :) Siden vi er barnløse så er det ikke noe stress med den julepyntinga til oss. Pynter litt nå og litt da :) Veldig koselige detaljer på kjøkkenet ditt! Tror jeg må lete etter noen julebånd å ha rundt norgesglassnene mine jeg også. Julestemning? Den kommer sikkert når juletreet skal pyntes :)
God helg :)
Klem fra Lise

Ellemell sa...

litt julestemning!
skal igang med å pakke gaver etter bloggerunden... så da kommer vel det litt til:)

klem ellemell

Karma sa...

Det er alltid spennende å se hvordan sviblene blir... En liten regel jeg har lært, så kan du vistnok se på løken, er den lys skal den bli hvit(lys) og er den mørk blir den rød(mørk). Vanligvis så har pottene ulike farger i forhold til hva det skal bli også, men det er lett å glemme etter å ha plantet de... :)

Klem Kaja:)