mandag 13. desember 2010

Julenøttekrans...

På gårdagens bloggrunde ble jeg inspirert av peanøttkransen til Livs Lyst i DETTE innlegget. 
 Jeg er hyperallergisk mot peanøtter (kjenner jammen meg det klør i halsen bare av tanken;P) så jeg kjøpte valnøtter isteden. De er steinharde i skallet, så jeg måtte frem med drillen til slutt og bore hull i dem. Og som dere ser gikk det noen til spille underveis;)


Jeg har tredd dem på ståltråd, og pyntet med mitt (dyrebare) julebånd, og en liten bjelle. 
Veldig enkelt, og slik ble resultatet:


Etter ellevill jakt på Bloomingville's julevoksduk har jeg endelig fått tak i den hos Strandlykke!
Nå gleder jeg meg til den dumper ned i postkassen:)


Voksduken på bildet under er kjøpt i anledning Lille-Gull Spitzer-tusjer som griser noe så inni granskauen. Kan jo ikke risikere å få knallrosa tusjflekker på det gigantiske kjøkkenhåndkleet mitt;)


Så tenner vi tre lys i kveld
for lengsel, håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi tre lys i kveld,
for lengsel, håp og glede.


Håper dere alle har hatt en fin 3.søndag i advent.

P.S.: Jeg har funnet løsningen på hvorfor jeg ikke får kommentert hos mange av dere. 
Jeg får nemlig ikke lagt igjen hos de bloggene der kommentarfeltet IKKE kommer opp i eget vindu. 
Problemet ser ut til ligge i Opera, i Explorer går det fint...phew...:)

13 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Så fint det ble! :)

Jeg håper dette var et forhåndspublisert innlegg, hvis ikke må jeg si du er veldig tidlig på han me blogging altså! :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin krans!☺

Fann ikkje den duken eg..kanskje du kjøpte den siste☺
Fin er den vertfall!☺

Krona var litt skeiv, men det gjer ingenting☺ Er nok bere å rette den oppatt, men syns den var fin uansett eg☺

Klem M♥

Catje sa...

Nydelig krans. Ser jo ganske enkelt ut, sånn med unntak av selve boringen. Men det kan kanskje samboeren ta. Han kjøpte nøttepose her om dagen, men er ikke så veldig glad i valnøtter, så da er jo saken klar! :)

Catje

Vibeke / Mammas Hus sa...

Såååååå fin!! :))

Jeg har begynt å boikotte blogger med snø på om dagen. Jeg orker ikke hakke og hoppe og sprette rundt på sidene. :((( Om jeg kommer meg gjennom et innlegg kommenterer jeg aldri, de hopper jo skrifta veggimellom. :P

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du fjernet da snøen da jeg klagde? Er ikke snø her nå.... Bare etter musepekeren, og den går greit.

Sìv`s verden sa...

Så kreativ måte å lage krans på! Kjempefin:)

Klem

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

uutrolig nydelig krans...

Lykkeliten sa...

For en nydelig krans! Den ble utrolig fin:) Hadde skrevet en del her, men det ville ikke lagre seg! Kanskje det er problemer på bloggspot igjen...=/
Fantastisk duk, slik skulle jeg gjerne hatt også;)
Ha en strålende kveld videre! Klem♥

Karma sa...

Jeg sier bare en ting, bærre lekkert! Kjempe stilig. Så det innlegget jeg også, men hadde ingen nøtter liggende gitt... Og for å svare på spørsmålet ditt inne hos meg, nettbutikk og hjemmeside er under oppbygging. Vi satser på at den er klar på nyåret en gang:) Hvis du følger med så kan jeg garantere at du får med deg når den er klar:)

Klem Kaja:)

Karna sa...

Ser kjempe koselig ut hos dere...kransen ble jo utrolig fin!

bodil sa...

Hei.Kjempe nydelig krans.Så nydelig du har det.Ønsker deg en riktig fin førjulsuke videre.Klem fra Bodil.

Mie sa...

Den nøttekransen ble skikkelig kul! Jeg elsker valnøtter så hadde sikkert spist opp alle før jeg fikk laget noen krans..hihi *♥*

Grip dagen sa...

Tipper det var litt av en jobb å borre hull i alle nøttene.
Men en super idè var det i alle fall!
Jeg solgte kranser av peanøtter på årets julemesser. Mange lurte hvorfor jeg hadde tredd nøtter på ståltråd...
Jeg sa at de kunne spise dem selv, eller henge dem ut til fuglene.
Det er et flott syn når småfugler sitter inni kransen.
Håper bare ikke de er like super allergiske som deg...

Ha noen fortsatt fine juledager.
Klem Marit