onsdag 22. desember 2010

Jeg feirer at sola snur...

..med 2 innlegg på én dag;) Endelig går det mot lysere og lengre dager, 
selvom det enda er 5 uker til vi får se sola igjen her på Melbu. Dette er min første vinter som 'nordboer' og mørketiden var noe av det jeg gledet meg til å oppleve.


Jeg trives godt med at det er mørkt, samtidig skal jeg være den første til å innrømme at jeg merker det på dagsformen.. Det er LITT tyngre å komme seg opp om morgenene, 
og jeg begynner å gjespe allerede ved lunsjtider..:P 
Nå er dette på ingen måte ment som klaging, jeg bare konstanterer fakta:) 


Og mens jeg først hiver rundt meg med faktaopplysninger...
jeg har rett og slett ikke fått laget julekort i år! Så hvis det er noen som lurer på hvorfor de ikke får kort fra oss i år, så er det rett og slett fordi jeg ikke....rakk(?) 
(Det var ingen faktaopplysning; men ren og skjær blank løgn... Jeg kunne rukket det opptil flere ganger, jeg fikk det bare ikke gjort...)  

Idag lå det en horde av herlige julekort fra mine aller beste venniner i postkassa, og den dårlige samvittigheten lot ikke vente på seg... Jeg tror alle dere det gjelder leser bloggen min, så TUUUUUSEN TAKK for de flotte kortene. Jeg lover bot og bedring...kanskje jeg til og med tråkker til med et påskekort som plaster på såret og den dårlige samvittigheten;)
En spesiell takk til deg, MAREN, for verdens beste julegave; JIPPI!!


Idag har jeg vært nesten like tøff som toget. Jeg har trosset museskrekken for andre gang på 1 uke, og gått på loftet...helt alene!! Riktignok allierte jeg meg med alle 4 barna som måtte stå under til jeg var ferdig og kunne klatre trygt ned igjen, men alikevel da...?! :P



På loftet hentet jeg julestrømpene til mine trofaste allierte, så nå er alt klart til den store dagen og de påfølgende kosedagene. Disse strømpene har fulgt oss i mange år, faktisk i så mange år at vi ikke klarte å få tak i lik til Lille-Gull. De 3 største har fått brodert inn navnet sitt. Ikke verdens stødigste brodérhånd, kanskje jeg skal brodere inn navnene på nytt etter jul når jeg først har dem fremme:)


Etter ordre fra Lille-Gull henger hennes strømpe på soveromsdøra;)


Jeg lovet å blogge juletreet for flere dager siden, men det skal vise seg vanskelig å få tatt bilder uten dagslys. Det gledelige er at jeg fikk plassert treet i en gammel sink kjele, og ikke minst at Husbonden gikk med på det. Den var selvfølgelig lekk i bunnen, så vi lekte litt MacGyver før vi fant en løsning som fungerer;) Bilder kommer en annen dag;) 

Håper dere får en fin bittelille julaften, alle søte;))

5 kommentarer :

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisveis:)
Ja juletre..har ikke kommet hit ennå:)Får se om jeg finner et i dag:)
Pynter aldri det før lille julaften,tradisjon:)
Ha en kos dag..
klem klem

From not to hot sa...

JAAAAA, hurra! Min personlige mening er at det er mye større anledning å feire at sola snur enn å feire jul :) Det er beksvart ute ennå, men jeg later som om det selvfølgelig er lysere i dag :)
Skjønner godt at det tar litt på formen, jeg er helt avhengig av lys. Håper på en lyslampe i julegave....

Riktig god jul!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Solsnu-jezzzzz☺ SJøl om vi har sol kvar dag her-og det er herleg! Den er her max ein time på denne tida av døgnet-men gu kor herleg når den varma i ryggen!☺

Ska kjøpe juletre idag vi☺
Og pynte det imåra☺ Pynta alltid treet på lille juleafta, mens vi ser kvelden før kvelden på tv☺
Har ei sinktønne eg har lyst å ha treet i, får sjå om vi får det til på eit vis☺
Min kjære har sagt vi kan prøve so håååååpe det går☺

Ha ein superfin bittelille julafta☺☺

Klem M♥

Romantiska Hem sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Vibeke / Mammas Hus sa...

♥ Jeg liker mørketida, men så er det ikke helt det samme her nedi da. ;P

Så mange fine kort du har får fått! *fnise* Og du blir ikke krysset av på sendt/mottat-lista i år du da. ;P