tirsdag 28. desember 2010

Gamle overlaken...

Igår var Lille-Gull og jeg på besøk i Godt Isolert-huset, hvor vi fikk servert nyyydelig hjemmelaget pizza, is og hjemmebakte julekaker;) Det var kjempekoselig og jeg håper på snarlig gjentakelse;) 


For noen uker siden kjøpte Victoria 4 gamle overlaken på Finn.no til en latterlig billig penge, og jeg fikk kjøpe to av dem av henne, som jeg fikk med meg hjem igår. Vi trodde begge to at de skulle være litt slitne og var forberedt på at de trengte både lapping og ymse reparasjoner. 
Men dengang ei...de var rett og slett strøkne! Hvilket KUPP!!


Mine to har grå broderier, Victoria sine er ikke like, men det kan hun få fortelle om selv;) 
Se så fine!! Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til enda, men siden jeg har to like, 
kan de fint brukes som overlaken slik de skal, og som de ble brukt i gamle dager.
Her har jeg lagt dem under et sengeteppe. Kjempekoselig!



Tidligere har jeg ikke vært så opptatt av å re sengen om morgenen, men nå er det blitt et av dagens 
gjøremål som sjelden eller aldri droppes. Jeg syns det er koselig å ha soveromsdøren stående på gløtt og nattbordslampene tent. Det skal se deilig ut å legge seg...*smiler*


Jeg har prøvd dem som duk på spisestuebordet, det fungerer også veldig bra.
  Alikevel tror jeg nok at jeg kommer til å bruke dem på sengen, 
så får det heller være at det er litt arbeid å få redd sengen...det er verdt det;)


  Håper dere koser dere med Romjulsdagene


15 kommentarer :

Fossestua sa...

Lekkert!!!! Sengen så skikkelig delikat ut :)
Klem fra Lise

Anitas hus sa...

Så nydelig! Så heldig du har vært som har fått tak i vakre overlaken. Sengen så innbydende ut:)

Ha en fortsatt fin romjul!
Klem, Anita:O)

Monica sa...

Kjempeflott! Og et skikkelig kupp! :) Ser lekkert oppredd ut, fristende skal det være :)
Klem fra Monica :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Heldige dåke då☺
Kupp ja!

Klem M♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

Sååååå fint! :)

Og jeg er såååå misunnelig. Jeg vil også på pizza-besøk! ;)

ide-puffen sa...

Jaggu det går an å finne kupp på finn altså. Nydelige var de. Og veldig fint med det sengeteppet over.
Ha fine romjulsdager videre du også.
Klem klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Såååååååååååååååå fint! Nå må jeg visst re opp på 'hotellet' slik at jeg får prøvd mine! ;)

Husfruen of Hilltop House sa...

Så nydelige! Fortsatt god jul! :-)

Helena sa...

Utrolig bra kupp og kjempe lekker seng.
Deilig med oppreid seng som bare roper :)

God romjul til dere.

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, men jeg har drittkamera og klarte ikke ta fine bilder... Må nok vurdere å kjøpe kamera ja..

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, hva var det slags kamera igjen?

sylvia sa...

hei.
så nydelig,
ja jeg er enig med deg, dette ble vakkert å vel verd å re opp sengen hver morgen for,
nydelige overlaken, de kunne sine saker før i tiden,
har noen jeg å, har bla brukt noen til stue gardiner, vakkert å med mitt monogram på kunne det ikke bli bedre.
ønsker deg en fin rom jul , o g et godt nyttår.
klem fra sylvia

Karma sa...

Herlig med oppredd seng. Tror jeg kan telle år siden jeg selv hadde det... Er ikke så glad i å stå opp tidlig så det ene minuttet det ville tatt bruker jeg heller til å ligge å surre...:)

Kjempefine bilder som alltid!

Klem Kaja:)

Hansen- Lind sa...

SÅ utrolig lekker det var. Er kjempekoslig med oppredd seng, men det skjer sjelden og kanskje aldri her i huset ;) Men kanskje en grunn til at jeg er veldig misfornøyd med rommet vårt, blir bedre når vi bytter rom!! :D

Kos dere i romjula
Juleklem :)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei!
Dette ble jo kjempeflott :)))

Nyt resten av året.
Klemmer