søndag 12. desember 2010

Bare hjemmelaget juletrepynt..

...er planen i år. De siste kveldene har jeg puslet litt med kurvfletting og kongler, klipping og liming, og sandkakeformbanking. Jeg skal prøve å holde meg til å pynte treet med dette iår, så får bare de glinsende røde kulene ligge på loftet og gremmes...;)



Konglene stammer fra et gjør-det-selv sett som jeg kjøpte på Panduro. Når jeg åpnet esken og så alle delene som måtte klippes og limes og måles og-jeg-vet-ikke-hva, mistet jeg motet. Så da brukte jeg det rutete båndet som fulgte med og festet på de ti konglene, og de resterende delene puttet jeg laaangt inni skapet. Ikke akkurat noe kupp...129,- kroner for ti kongler er ikke akkurat vel anvendte penger, er det vel?!....:P Det sies at man lærer så lenge man lever, men sannheten er at det er nok verken første eller siste gang jeg går på ei blemme av den typen ;P



Englevinger fra Kremmerhuset hadde også vært ønskelig, men det er tomt overalt....
..kan ikke skjønne det Victoria? ;P


Denne herlige rammen er fra Kremmerhuset. Jeg skal sette inn noen av mine egne bilder etterhvert.

Etter ei forholdsvis kjip uke på flere plan har ikke blogglysten vært helt til stede. Dette innlegget begynte jeg på igår, det har vært tungt å komme igang igjen etter ei ukes bloggtørke... 
Jeg har heller ikke lagt igjen så mange spor etter meg rundt hos dere, men jeg er innom mange av dere hver eneste dag:) 
Jeg håper å komme sterkere tilbake:)

18 kommentarer :

Hulda sa...

Det kommer nok til å bli et spesielt, og fint juletre hos dere i år. Pynten du viser her er iallefall lekker. :) Det er fint med det man lager selv.

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg vil også banke sandkakeformer, men jeg har jo ikke såååååå mange da. Vet du om man kan kjøpe nye for en billig penge på Sortland? Hva er det du har pyntet dine med? De var iallefall NYDELIGE! Og jeg vet jo ingenting tydeligvis, men hvor kjøper du hyssing? :)

Og englevinger ja... Jeg kan sende deg ca en million om du vil ha! *ler*

Dessuten var jeg nede for å se på døra i dag og den er snart tørr og nå veien den ca 1/100 av det den veide da vi fant den. Tror jeg må vente til våren med å male den for den må pusses grundig ser jeg. Kjente meg ikke akkurat veldig gira på å stå ute i frosten med det prosjektet (og heller ikke så gira på å pusse den inne...).

Og enda et spørsmål: Vet du om man kan male med vannbasert maling direkte på oljebasert maling uten å grunne?

KLEM!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin pynt!☺
Ekstra kjekt når den er laga sjøl!

Du må sei til Viktoria at ho kan sjekke finn.no etter sandkakeformer-det gjorde eg☺

Ha ein super 3 søndag i advent-no går dagane fort...☺

Klem M♥

siren sa...

Dette var skikkelig fint altså! De som får hjemmelaget julegave i fra deg er heldige. Det var så flott med rutete mønster på hjertene. :)Håper alt står bra til med deg, og at du har det fint. Klem i fra meg! :)

Romantikk-takk. sa...

Kjempefin flettekurv,nydelig med sort og hvitt. Lekre bilder.
Ha en fin adventsøndag.
Klem:)

Fossestua sa...

Tenker det juletreet deres blir lekkert! Kjempefin pynt du har laget :)
Nydelig den rammen fra Kremmerhuset også :)
Ønsker deg og dine en fin 3.søndag i advent.
Klem fra Lise

Godt Isolert/Victoria sa...

Nille og Rema faktisk! :) Jeg har myyyyyyyyyye å lære! :) Det er helt greit at de er blanke til juletreet synes jeg så saltvann trengs ikke.

Ja, det er søndagsåpent fra fire til åtte. Jeg skal en tur hvis gutta kommer hjem og vi får spist middag før det blir så seint... Tenkte kanskje å dra i fem-halvseks tia. Skal du?

Hadde du orket å skrive på den? Det hadde vært fint. Jeg tenkte noe så ultraordninært som Victoria 2010. *ler*

Så det går med vann på olje? Så nemlig noen som skrev at det da bare var å "stryke" malingen av igjen... Jeg har en kommode som MÅ ha et strøk maling, den har nemlig gulnet så fælt.

tinemor sa...

Så koselig.
Er det små eller store vinger du er ute etter?
For her i Trondheim har SØstrene Gene små og Kremmerhuset har igjen av de store, -var innom i går.
Vil du jeg skal kjøpe til deg og sende??

Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Haster og haster med skrift... :P Det står nå ikke akkurat om liv da! ;)

Vil du ha englevinger forresten? Jeg trenger ikke 20 stk - tro det eller ei! ;)

Jeg trenger faktisk noe på sortland: sperregrunning! Og så skal jeg kjøpe litt småtteri som jeg har igjen av julegavene. Nøtter til krans? Spent på å se. Jeg er jo ei hermegås av dimensjoner så mulig det er noe jeg også trenger! ;)

Godt Isolert/Victoria sa...

Du kan få en pakke eller to om du vil ha! ;)

Jeg må inn å se hos Livs Lyst på krans! ;) Si fra om du plutselig skal til Sortland! Jeg holder på å lage ribbe så her må svoren passes føler jeg. Prestasjonsangst! :)

Karma sa...

Sukk for en herlig pynt! Har selv tatt frem julepynten i dag, må faktisk innrømme at jeg trodde jeg hadde mer... Jaja nok en grunn til å kosehandle litt før jul:)

Klem Kaja:)

Hansen- Lind sa...

Så nydelig pynt. Håper du har tenkt å vise frem årets juletre med all den lekre juletrepynten :D

Ha en fin 3 søndag i advent.
Klem

Hansen- Lind sa...

Hadde heller aldri hørt om Vepsebol før jeg ble tipset om det i år.. Måtte prøve den ja.
http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift23144.asp
Vi droppet mandler, hadde heller litt ekstra kokesjokolade i ;) mmmm :)
Søtt & godt :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du er så kreativ at jeg blir helt svett ;P

Flinkisen min ♥

PS: Driver V og tømmer butikkene hell?

Skogland sa...

Så herlig pynt du har laget, Monica!!
Håper du får en fin kveld.. :)

klem fra meg

Har en drøm... sa...

Fy søren så flink du er!
Lekker pynt ♥ Og jepp, enig med deg, kunne nok blitt herlig med englevinger på...
Jeg kjøpte englevinger på Kremmerhuset her i dag, så hvis du vil at jeg skal kjøpe med noen pakker til deg, så får du bare gi beskjed:))

Nå ble jeg veldig inspirert til og bytte min egen pynt og... jeg har allerede "glemt" eller gjemt en pakke heeeeelt bakerst i boden, med pynt jeg er LEI!
Og har kjøpt meg litt nytt, hihi

Ha en fin søndag!

Klem Line

Hansen- Lind sa...

Bare hyggelig det :) Lykke til med bakingen :)
Klem

Frøken H sa...

Åh, så herlig med hjemmelaget pynt på hele juletreet da! Gleder meg til å se det, det blir helt sikkert kjempe fint! :) Jeg må også ha litt ny pynt til juletreet i år, men jeg må nok heller satse på kjøpe-pynt jeg. Tiden går litt for fort til treet skal stå ferdigpyntet nå synes jeg. Men jeg skal definitivt ta med meg disse tipsene! ;)

Ha en fin 3. søndag i advent du også! ♥

klem Frøken H