lørdag 27. november 2010

Velkommen adventstid....

Huset i Vika er pyntet til advent, og det er så koselig å endelig kunne ønske adventstiden velkommen. Jeg har storkoset meg med pynting et par kvelder nå, og det er ikke til å stikke under en stol at advent og julepynting medfører en hel del ommøblering flere steder i huset. Jeg liker ikke å pakke bort det som må vike for julepynt, ergo blir det veldig mye turgåing på stuegulvet. Noen syns kanskje det er unødvendig og jålete, "dorullnissene skal jo stå på dorullnisseplassen der den har stått i 20 år"... For meg er det en lidenskap og ikke minst terapi for sjelen.


Jeg er ikke så glad i helrødt og lilla. Her brukes det mest hvitt, med rutete og stripete detaljer og innslag. Som for eksempel juleduken vår. Husbonden syns den ser ut som et gedigent kjøkkenhånkle og svigermor kommer mest sannsynlig til å steile. Jeg elsker den:)



Det er vår første jul i dette huset, og vi gleder oss til å endelig feire jul i Vika. Alle barna våre skal være hos oss i jula, det blir kjempekoselig, men også en litt spesiell jul siden det er min første jul borte fra min familie, og ikke minst den første julen uten svigerfar som vi så gjerne skulle hatt med oss...Du er sterkt savnet hver eneste dag....♥ ♥ ♥


Denne helgen har jeg hatt salgsbod under åpningen av julegata, og jeg er ganske fornøyd med å ha solgt nesten halvparten av skiltene mine. Det jeg har igjen vil bli lagt ut på BLOGGSHOP'EN og NETTBUTIKKEN iløpet av morgendagen. Dette kistebordet er blant produktene jeg legger ut.


Jeg rakk også en tur innom Gjenbruket idag, og der ble jeg rett og slett påtvunget en kiste. Og tror du jeg var vond å be?! Prisen var upåklagelig, så den ble med meg hjem;) Denne gamle bjellen kjøpte jeg også. En skjønn kontrast mot alt det hvite.


Adventsstaken er på plass på det som mest sannsynlig blir adventsstakeplassen i årene fremover;) 


 Julestjerna er også på plass, og jeg har tatt meg den frihet og tenne den, det er tross alt bare noen få timer til 1. søndag i advent. Utsikten er, som dere ser, praktfull i det flotte vinterlyset.


Her er alle julegaver innkjøpt og desember skal brukes til alt annet enn stress og jag. Håper dere alle får en fredfull og fin adventssøndag, bruk den til å kose deg sammen med dine nærmeste, ikke glem å ta vare på de du er glad i i denne travle førjulstida...


10 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Så fint du har pyntet til advent! Nesten så jeg må hive meg rundt selv om jeg er så trøtt at jeg nesten sover... ;) Imorgen skal det pyntes hos oss!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

KJEMPEkoseleg pynta hos deg♥
Adventsstaken din er nyyyydeleg☺
Kan eg spør kor den er kjøpt?....☺

Håpe du har ein fin lørdagskveld og at det blir ein fin 1 søndag i advent IMÅRA☺

Klem M♥

Jannes lille sted sa...

Nydelige bilder! Så flott. Og jeg elsket duken din!!

Ha en fortsatt fin helg
Klemmer Janne Merethe

Har en drøm... sa...

Ååå, så mange herlige detaljer:)
Kjempefint pyntet!
Den juleduken er bare lekker, slik ønsker jeg meg og ♥ Kisten var råstilig! Så flink du er...

Ha en fortsatt fin adventshelg!

Klem Line

Tove `blogg verden sa...

Så utrulig koselig du har det!! Nydelig advents stemning!!

klem Tove

Fossestua sa...

Duken var råfin!! Kunne godt tenkt meg julegardiner av samme stoffet, mener å ha sett noe lignende på Kid?
Er ikke så glad i det julerøde jeg heller, støtter deg der :) Blir mest brune nyanser, lin og så noen dempede røde detaljer i bånd o.l.
Flotte bilder du viser, og advenststaken var nydelig :)
Klem fra Lise

Karma sa...

Så fint det var med julekulene over bordet! Merker at jeg gleder meg til å ta frem julepynten og se hva jeg har, mener å huske at jeg har kjøpt en del julekuler med tanke på alt annet enn juletreet (de er jo så tunge mange av de) ...:)

Klem Kaja:)

Jennys fire vegger sa...

Vakre bilder, virkelig julesteming. Og jeg gleder meg til å høre om svigermor virkelig steilet! :-D

Ha en fin 1. advent videre og en god, ny uke.
Klem Jenny

Mie sa...

Jeg liker "kjøkkenhåndle"duken din kjempegodt, og resten av pyntingen også. Får nok aldri til å pynte så stilig selv for jeg har for mange gamle rare ting som MÅ være med på advents og julepynting. ;) *♥*

Anonym sa...

Nydelig skarpe innlegg. Trodde aldri at det var så lett. Flott jobb!