mandag 22. november 2010

" Ny" lampe....(!?)

Trollhasselen over spisestuen har fått sparken. Jeg ble lei...Bombe.

Nå har jeg fiikset en ny lampe litt inspirert av industrilampene som mange av dere har. 
Jeg har blitt så glad i rustholkene som henger i stuevinduene mine med kubbelys i, 
så jeg gikk til anskaffelse av to til, bare litt større, i lunsjen idag.


Stangen er et 12 millimeters kamstål som jeg har svampet lett med fargen Delikat fra Jotun. 
Den ble ganske så nøyaktig lik lyktene. At jeg ikke har tenkt på å dra kamstål i hus før, 
de er jo ofte rustne, og jeg digger jo rust!! ;)


Stangen skal bekles med julekuler i fattigmannssølv etterhvert, 
bare jeg får sendt Husbonden opp på loftet en dag:) 
(Jaaaaaaaaaaaaa, jeg er redd for mus.... ;P )

Nå skal jeg nyte det nye bladet som har kommet i butikkhyllene idag, BoligDrøm...
Jeg har ikke åpnet det enda, men er proppfull av forventninger til de 172 sidene,
og gleder meg til å lese om jul i AnettesHus.


Psssst: Trollhasselen har fått nytt ansvarsområde, det skal jeg vise dere en annen dag;)


21 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Sååååååååååååååååååååå fint!! Gleder meg til å se hvor trollhasselen er. Jeg syntes den var så fin med lyktene i og hadde egentlig et lite håp om at du var helt lei den og ville kvitte deg med den... hihi! :)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjempefint ble det...og blir flott med julekuler hengende i og:)
kos deg
eddaKlemmer

Vibeke / Mammas Hus sa...

Superduperkjempefint!!! :))))))))

manuela sa...

wow, virkelig en god ide!
er lei av det trollet mitt selv...
aldri sett sånnen stang før tror jeg.
spent på trollhasselens nye oppgave;)
manu

Mie sa...

Morsomt å se "skrapjern" brukt på en så kreativ og lekker måte. Virkelig stilig! *♥*

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kor tar du det frå???!!! Kjempefint!☺

Klem M♥

siren sa...

Du er en av de mest kreative jeg vet om, KJEMPESTILIG!! Kjøkkenet ditt er også helt nydelig, prøvde å kommentere det her om dagen hele 2 ganger, men måtte gi opp. Gikk ikke ant å postlegge. Jeg har også kjøpt Bolig Drøm, syns faktisk det var et ganske bra blad. Veldig positivt at de la mye fokus på bloggere. :)

Fossestua sa...

Råstilig!!!! Det ble utrolig fint!
Har laget en liten "linkeknapp" som jeg har kalt "Kreative sjeler", den ligger rett under headere min. Har lagt en link til dette innlegget ditt der om det er ok? Synes du er kjempeflink :)
Klem fra Lise

Martilie sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Martilie sa...

Superlekkert! For en GENIAL ide!!! :)

Nyt ny-lampa..

Klem fra Tove

Godt Isolert/Victoria sa...

Eller så kan jeg kjøpe meg en egen vet du! :)

Jeg savner deg også! Møtes snart?

Godt Isolert/Victoria sa...

Her er også denne uka full! Neste uke er forhåpentligvis litt roligere, men skal til Tromsø på tirsdag (det tar aaaaaaldri slutt)! B&N er så trette og slitne på ettermiddagene at det er nesten umulig å gjøre noe etter barnehagen. :( De legger seg mellom klokka 18 (!!!) og 19.

Du får gi meg et hint om du kommer denne veien og så kan vi kanskje møtes en kveld når Sjøoffiseren har kommet hjem? Eller om du vil/kan/orker komme til meg en kveld før han går på land ;)

Godt Isolert/Victoria sa...

Han kommer hjem 4.desember og da skal vi ha barneselskap samme dag og familieselskap dagen etter (så det blir ikke akkurat rolig hjemkomst hihi).

Og når jeg tenker meg om kan jeg sikkert også skaffe barnevakt en kveld og komme til deg om det er enklere for deg! ;) Mine to sover uansett så!

Godt Isolert/Victoria sa...

Nei, Sjøoffiser B er mannevond så det går nok ikke!! *lermegihjel* Klart du kan komme selv om han er der! :D

Hulda sa...

Et stilig innslag i stua hos deg! Blir nok ekstra fint når mørke senker seg og bare lysene skinner i rommet.

bodil sa...

Hei.Den var virkelig kjempe fin.Nydelig.Koselig med levende lys.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Har en drøm... sa...

Se der ja, nå fikk jeg lagt inn melding:)
Tusen takk for BoligPluss Abonnementet jeg vant hos deg - jeg ble kjempeglad! Har ikke tatt meg råd til og ha alle disse abonnementene for tiden, så nå har jeg ingen, så dette passet PERFEKT!

Og for noen herlig lykter du har fått deg, og det var jo genialt og henge de opp slik:))

Ha en herlig morgendag!

Klem Line

Tina sa...

Den varianten der tror jeg du har helt for deg selv, genialt. Det ble superfint og ser det for meg i hodet når denne blir pyntet til jul... blir utrolig spesiell og vakker. Flott blogg du har, jeg må linke for her har jeg ikke vært tidligere.
Å det bladet skal jeg snart fordype meg i, og ja gleder meg til å se inn i Anettes julepynta hus, hun er jo bare sååå flink!

Jennys fire vegger sa...

Utrolig kult! :o) Så kreativ du er. :o) Jeg kjøpte BoligDrøm i går og gleder meg til en lesestund i kveld.

Ønsker deg og dine en god helg!
Klem Jenny

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Haha nei du får nok grave den fram☺
Neida det går so fint so!!☺

Koseleg med jul i nytt hus☺
Kos deg med pyntinga☺

Klem M♥

Herman Grans ♥ sa...

Stilig :)
Håper du får ei fin helg! Hilsen Grete