søndag 21. november 2010

Mitt kjøkken...

Vibeke har utfordret meg til å vise frem kjøkkenet vårt. Det tok litt tid før jeg fikk svingt meg rundt og laget et innlegg, men nå har jeg endelig fått tatt noen brukbare bilder mens det ennå er et snev av dagslys... Jeg har kun detaljeblogget kjøkkenet tidligere, nå skal jeg vise dere hele rommet:)


Da vi kjøpte huset sto det en innredning i lakket furu her som vi i utgangspunktet hadde tenkt å male og bruke en stund før vi rev og pusset opp. Men da vi så hvor ille tingenes tilstand egentlig var, ble det revet tvert....Innredningen er av typen Ståt fra Ikea, alle håndtakene er fra Marbodal. Fargen på veggen er scannet og blandet utifra en bankeplate jeg likte fargen på.


Da vi bodde på Lillehammer hadde vi Domsjø vasken fra Ikea, som jeg har elsket siden dag 1. Husbonden derimot var ikke like begeistret og jeg gikk med på en underlimt stålkum. Jeg var ikke hjemme da kjøkkenet ble levert og montert, og gleden sto derfor i taket da jeg kom hjem og fikk se at han hadde satt inn en Domsjø! I love it!! 


Som så mange andre har vi vært nødt til å kompromisse litt underveis.. Husbonden ville ha valnøttgulv og granitt benkeplate, mens jeg var heller lite begeitret for akkurat det på et så lite kjøkken. Dessuten hadde en venninne av meg nettopp pusset opp kjøkkenet sitt og lagt hvit benkeplate. Egentlig er jeg ikke fan av hvit innredning med hvit benkeplate, det kan fort bli litt sykehus/kantinepreg over det, men denne platen har trestruktur med grånyanser i, og fungerer helt perfekt! Siden jeg i tillegg til alt dette fikk gjennomslag for gulvet, måtte Husbonden få det jeg kaller manne-ventilator og sorte hvitevarer. Det fungerer også veldig godt på vårt kjøkken og jeg er igrunn superfornøyd med hele løsningen.

Skafferiet har jeg skrevet en del om før, det lagde jeg i sommerferien. Her var det opprinnelig en døråpning, som vi valgte å tette igjen av "praktiske" årsaker. (jeg har et hjørneskap jeg nekter å kvitte meg med som jeg hadde bestemt meg for å ha på andre siden av veggen;P ) Hadde vi tenkt på dette før vi bestilte kjøkkenet hadde vi dratt innredningen helt bort til veggen, men slik er det å være etterpåklok - da gjelder det å finne alternative løsninger;)


Peisen fungerer som romdeler mellom stue og kjøkken, til høyre kan dere skimte spisestuen.


Vi har hatt en superfantastisk helg med besøk av foreldrene mine og alle barna våre. 
Vi har blant annet vært på jentetur i Henningsvær, eget innlegg om det kommer senere. 
Her er en liten sniktitt på en av tingene jeg fikk med meg derifra.


Nå blir det en liten bloggrunde på meg og muligens trekning i
Vil du fortsatt være med så heng på!

God søndag, godtfolk:)

16 kommentarer :

Susanne sa...

For et fantastisk kjøkken *sikle* KLemmer

Hulda sa...

Et supert kjøkken dere har! :) Jeg falt helt for det skapet du har satt skafferi på. Nydelig i panel. Og flott golv. :)

manuela sa...

wow for et kosli kjøkken!

Lena Marie sa...

Så lekkert kjøkken! Mange koselige og fine detaljer:)
Vi har samme vasken og jeg eeeeelsker den!<3

Gleder meg til å lese videre i bloggen din:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint kjøkken med mange fine detalja☺
Kompromiss er viktig..☺

Har veldig lyst på den vasken eg og..men har høyrt det vert lett riper i den??

Nyt resten av søndagen☺

Klem M♥

Godt Isolert/Victoria sa...

Åh, endelig et livstegn fra deg! Var like før jeg kjørte utover til Melbu for å sjekke forholdene! ;)

Kjøkkenet er kjempefint og nå vil jeg også ha sånn vask...

Henningsvær altså. Jeg vil også dit, men aner ikke når jeg skal få tid!

KLEM

Miss Mette sa...

♥ nydelig kjøkken, Monica... Dette var "meg" :)) likte alt sammen, skafferi, gulv, innredning og IKKE MINST flott benkeplate... Mange FLOTTE detaljer. Tusen takk for at du deler med oss :) En liten stund siden jeg var inne deg, så nå skal jeg ta meg en titt nedover bloggen din ♥ Ønsker deg en flott søndag, stor klem fra Mette

tinemor sa...

Så utrolig koselig kjøkken dere har!!!!!
Klem

Herman Grans ♥ sa...

Nydelig fint kjøkken du har :)
Superromantisk mann og då ;)
Ønsker deg ein fin søndagskveld!
Hilsen Grete

Vibeke / Mammas Hus sa...

Vi SKAL ha sånn vask også, og mannen har bestemt at vi MÅ ha eikeplate. Juuuuhuuuuu! (Jeg må nok ha 60 cm vask, for det er jo ikke store planer om omgjøring av innredning, dessverre...)


ELSKER kjøkkent deres, savner det også! ;)

Chanette sa...

NYDELIG kjøkken dere har, så mange flotte detaljer, lekkert!! :)

Sìv`s verden sa...

For et utrolig fint kjøkken!:) Kjempefint med de lyse benkeplatene!

Klem

Hansen- Lind sa...

Så koslig kjøkken dere har :) Kjempefint!!
Ha en fin søndagskveld
Klem

Nina sa...

Hei!

For et drømmekjøkken! Håper du ikke har noe imot at jeg viser det fram til mannen min??? ;) Krysser fingrene for at han husker litt når vi får flytta inn i nytt hus ;)

Hvor har du kjøpt disse hjørneknektene du har i vinduskarmen og hyllene over "Skafferiet" ditt?

Klem fra Nina

Bjørkely sa...

heia!
wow så flott. For et nydelig kjøkken du har! :)

Maja sa...

Utrolig flott kjøkken!! Der kunne jeg kost meg glugg ihjel;)
Klem fra Maj