fredag 12. november 2010

Litt av hvert - fredag...

Som nevnt i forrige innlegg var jeg en tur innom Gjenbruket igår. 
Der fant jeg selvfølgelig noen småting som jeg tenkte å vise dere:
Denne herlige sukkerskålen som jeg har tenkt å bruke til brunsukker-biter.


Og dette måtte-gudene-vite-hva-det-heter-settet
Det ser ut som det skal brukes til sukker og fløte til kaffen, og salt(?) kanskje. 
(ikke i kaffen da, det skjønner selv jeg...;P)
Noe sier meg at det mangler en til pepper?! Noen som vet?


De to sølvplett fatene i bakgrunnen ble også mine. 
Jeg har forholdsvis mange fat (som jeg aldri bruker) 
men når jeg kommer over slike i sølvplett er det liksom 
ikke grenser for hvor mange jeg "  trenger"   ;P


Tannstikker-beholderen er ikke gammel, men derimot et Lisbeth Dahl telysglass jeg har plukket innmaten ut av. Den dugde rett og slett ikke til sitt opprinnelige formål lenger...
Sånn blir'e bare - schmack schmack - ferdig med det;)


 Åsså er jeg litt på hermer'n idag. Etter at Vibeke viste oss trykkeriskuffen sin i DETTE innlegget innså jeg at den var finere som den var - nemlig (nesten) tom. Alt nipset måtte ryke og reise, og jeg ble mye mer fornøyd. Less is more, er det ikke så?!


De to lysestakene på toppen, som knapt vises mot den hvite veggen, 
er en gave fra en leser, de er bare kjempesøte!
Og det er du også, Sandra. Tusen takk:)


Til slutt idag må jeg få vise dere en sticker jeg fikk i posten idag fra Sofies Villa. 
Den har fått plass på siden av kjøkkenøya, jeg digger den!


Nå skal jeg lage noen flere skilter mens jeg venter på at Lille-Gull skal sovne. 
Da skal soveromsmøblene bæres ut og gulvet males! :) 
Skal ikke se bort i fra at det kommer et innlegg eller to om nettopp det i løpet av helgen... 
Også har jeg lovet dere et kjøkken innlegg:)

Ang. Jesus'en i forrige innlegg; Det er flere av dere som har kommentert at dette er en engel. Jeg vet rett og slett ikke lenger hva det er. Den er så mandig i ansiktet at jeg tenkte Jesus med engang, og det er vel strengt tatt ingen som egentlig vet hvordan han så ut...men hadde han vinger da?!? 
Tenker vi sier det er en engel jeg;)

Ha en flott fredagskveld!

4 kommentarer :

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hei og god aften:)
Ja det er salt/pepper og olje og sennep tror jeg det er...
Masse fine ting du har funnet..
ha en kooos helg
eddaKlemmer

bodil sa...

Hei.Tusen takk for titten.Så mye fint du har fått tak i.Virkelig kjempe nydelig,vakkert.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Rart hva vi TRENGER. :)))

Den stickersen var artig ♥ ♥ Godt jeg ikke har noe sted å ha den!

Og engelen/Jesus - jeg tenkte engelen Gabriel jeg. Er nemlig enig - den er mandig. ;)


Gleder meg til å se gulv!!!!

Mie sa...

Ja jeg har aldri sett Jesus med vinger, bare med glorie, så det er nok en mannlig engel :) Kjempefin er den hvertfall. -og det var da genialt med den tannstikkeholderen, for de man vanligvis finner er jo så stygge! Virkelig et kjempegodt tips! Takk for det *♥*