torsdag 11. november 2010

Jesus i hus...

Han er vel den siste jeg hadde tenkt å dra innomhus, men nå har han altså fått staselig plass i vinduskarmen. Jeg har sett så mange fine madonnaer rundt omkring, men ikke følt at jeg har hatt råd til de store flotte som mange av dere har. På den lokale blomsterbutikken kom jeg over denne Jesus statuen fra Miljøgården. Jeg syns den var rålekker og ikke minst var den forholdsvis rimelig. Syns den var en veldig god erstatning for madonnaen. Hva syns du?


Jeg har hengt en lavendelbunt i hendene hans, og satt på en søt liten fugl med klype i kråkesølv. Disse fant jeg på Nille. De har egentlig hvite fjær på stjerten, som jeg tok av da jeg ikke syns de passet hos meg. Kanskje de blir fine å sette på kanten på tallerkenene på julaften? :)
Fuglene altså...;P


Da jeg møtte Victoria til garnshopping og kafebesøk i forrige uke var det ikke til å komme ifra at vi havnet på Kremmerhuset. Der ble jeg "lurt" til å kjøpe tre hjerter for telys til å henge i vinduet.
Der fikk jeg igjen for at jeg "lurte" henne til å kjøpe lysestaker i Narvik;)
Det var et halvhjertet kjøp, og de fikk henge i nøyaktig 2 dager før de andektig ble plukket ned igjen, og ertsattet med noen herlige rustne ampler fra tidligere nevnte blomsterbutikk.
(Psssst Victoria; jeg har funnet nye plasser til alle 3(!))


Siden dette innlegget i hovedsak dreier seg om Jesus og andektige handlinger får jeg vel 
avslutte i samme sjanger med min lille skattekiste som rommer blant annet 
en engel og en sliten utgave av Det Gamle Testamentet. 



Jeg hadde planlagt å kjøpe mer garn idag, men ble "sittende fast" hos tannlegen. 
Jeg rakk derimot en aldri så liten tur på Gjenbruket hvor jeg fant noen herlige skatter. 
Disse skal jeg vise dere i neste innlegg.

Og så: Kjære Vibeke;
Jeg har verken glemt eller ignorert utfordringen du ga meg, men det er så forbasket
vanskelig å ta bilder når det er stupmørkt 20 timer i døgnet. 
Jeg planlegger å ta bilder i dagslys til helgen;)) 
En liten sniktitt på juletjuvstart på kjøkkenbenken kan dere ihvertfall få se;)


Nå er det sofakos med Husbonden resten av kvelden, har jeg forresten fortalt dere 
at han har fått tak i 2 kasser Lillehammer-julebrus 
(og jeg minner om at vi bor i Vesterålen) 
til sin forsmådde samboer som innbiller seg at det ikke blir jul uten!?! ;)
Er det rart jeg digger deg

Ha en fortsatt koselig november-torsdag..

8 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Forskjellen på da du lurte meg og jeg lurte deg var jo at jeg ble knallfornøyd med lysestakene jeg endte opp med! :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Likte Jesusen din eg☺ Kjempefin!☺
Fint pynta var den og!☺

Klem M♥

Alfasinteriør sa...

Flotte bider du viser. Jesusen passet godt inn den.
Ha en flott kveld.

Klem Alfa

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

åååhhh eg vil også ha....liker dette sacrale innlegget ditt velkdig godt, vakre bilder.. :o)))
klem,magny

livet på kvasseberget sa...

jeg syns jesusen din var veldig fin, faktisk mye finere enn mange av de madonnaene som jeg har sett.

mange flotte bilder:)

ha en fin kveld

klem fra kine

Hulda sa...

Er dette Jesus? Jeg trodde det var en engel. :) Fin er den uansett hvem det skal være. :)

Catje sa...

Bra jobbet med å få tak i Julebrusen i Vesterålen! (Muligens bare hedmarkinger og opplendinger som skjønner hvor viktig det er!! Jeg fikk tilsendt i julegave da jeg bodde i utlandet!)
Likte veldig godt norgesglasset med snop, det var utrolig dekorativt!

Catje

Vibeke / Mammas Hus sa...

Likte Jesus'en jeg! :D

Snilleste Rune! Men du, jeg synes også den er best. Og jeg liker ikke julebrus så godt. ;)

Gleder meg til kjøkkeninnlegg i helga! :D