mandag 1. november 2010

Høststorm....

Akkurat nå herjer årets første skikkelige høststorm her i Vesterålen. De lokale nettavisene melder stadig om garasjer som er snudd på hodet, naust som er knust til pinneved, hustak som er revet av, og kjente og mindre kjente objekter som flyr igjennom luften. På jobben klarte vi ikke å holde dørene lukket idag, vinden har brutt dem opp i et slitende renn. Alle ferjesamband er stengt, Hurtigruta har sløyfet alle sine anløp i Lofoten og Vesterålen, og den ellers så trauste og trofaste Hadselbrua har måttet stenge for trafikk for første gang på mange år. På det verste har bølgene vært hele 14 meter(!) høye.

 (bilde fra Google)
Da jeg reiste fra jobb idag ble det målt 35 m/s (orkan styrke) på Skagen flyplass som er ca 2 kilometer unna. Heldigvis er jeg en av de få som har sluppet å bli stående værfast idag. Som søring er det utrolig spennende å oppleve slikt uvær, selvom jeg innimellom har vært litt bekymret for hustaket vårt... Det er der enda;) Trampolinen vår har dessverre ikke kommet like helberget ifra dette, men den kan sikkert repareres;) Det uler fortsatt ganske kraftig rundt husveggene, så det er nok ikke over riktig enda. Og bilder har jeg ikke klart å ta, det er rett og slett ikke mulig å bevege seg utendørs med kamera for øyeblikket.


Det jeg derimot har klart å ta bilder av er den nye lampa jeg har hengt opp på badet. 
Har ønsket meg en slik en lenge...Denne er kjøpt på Ellos til en veldig billig penge. 
Jeg syns ihvertfall den var "gjedd førr pængan" ;) 
Se for et flott spill den lager i taket...


Jeg koser meg i sofaen med hekling (og sjokolade) i håp om at vinden løyer snart....
Psssst; hvis noen ser et sort grilltrekk midtfjords så er det mest sannsynlig mitt!
Men finner'n er vinner'n...:P

17 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det er nå jeg skulle vært der ja! :)))) Kuuult!

Og fiiiineste lampa. I love!


Snakker vi neste år før dere kommer hit hell? Vi må innom Taigaen, Løiten Lys og Lyshaven i alle fall. Sistnevnte har ikke jeg vært på engang!

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg har heklet ferdig nytt pledd i dag i stormen! :) Og pyntet noen søte trehjerter... Det fine med storm er at det er perfekt innevær!

Lampa var NYDELIG! :)

Nattaklem

siren sa...

Tusen takk for adressen, tror jammen meg at jeg skal få meg et slikt skilt! :) Ser ut som dere har hakket værre med uvær enn oss, men har ikke opplevd det så sterkt som i gårkveld på lenge!

Ha en fiin dag, og kos deg med høstværet! ;)

bodil sa...

Hei.Føler med dere.Ikke kjekt.Fikk et like sjokk under orkanen i 91.Lite vi kan gjøre med naturkreftene.Får gjøre det beste ut av det.Kjempe nydelig lampe.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Godt Isolert/Victoria sa...

Jepp, pleddet er ferdig! :) Dette pleddet er mindre enn det forrige, men det er ikke bittelite. Tror det blir perfekt størrelse til ei jente på 9! :) 24 lapper i eskimogarn heklet på nål nummer 8. Nå vurderer jeg å lage enda et slikt som det jeg har selv som skal bli julegave... Må høre med Sjøoffiser B først. Ja, kom til Sortland å kjøp nål. Kom i dag så kan vi møtes til lunsj! :)

Godt Isolert/Victoria sa...

Har møte til kvart over ellve ca (kanskje halv tolv). Går det?

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, eller Husfliden! :) Hvis jeg skal hekle enda et pledd skal jeg prøve å bruke Easygarn. Det selger de der... ;) Nabovenninna mi har heklet i det og det var litt mykere enn eskimoen synes jeg. Hun brukte også nål nummer 8!

Godt Isolert/Victoria sa...

Det gjør vi!! :)

allesistgut sa...

Lykke til med orkanen! Lampen er veldig flott. Liker den. Ha en fin dag!

allesistgut

Fru Perez sa...

Det var en nydelig lampe, gratulerer! :)

Jeg elsker uvær og skulle gjerne vært der du er nå, kombinasjonen uvær, sjø, fjell og gryende mørketid må være FINT å oppleve! :)
Jeg får dog holde meg her i Asker, ruskete her også, deilig jazz i høyttalerne, fyr i peisen og god sofa.

Ha en flott dag! :)

vh fru Perez :)

Godt Isolert/Victoria sa...

Å, så du måtte kjøpe kortholderen ja! ;) hihi! Koselig å møte deg til lunsj i går. <3 Har du begynt å hekle med nygarnet? Jeg har heklet 7lapper til vognteppet og det kommer til å bli nydelig (synes jeg selv da...)!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Huff da, hørte jo på radioen at det var vindfult i nord...ikke morro når "ting" som ikke skal fly, fyker gardimellom...
Den lampa på badet ditt var jo knallfin...takk for tipset ang. Ellos - må vel titte innom der, skal nemlig ha ei sånn på badet her også etterhvert - uansett hva gubben sier...he,he...
Den gamle klokkekassen var jo bare genial...
Er så lenge siden jeg var innom bloggen nå - så foresten at de hadde gjort om bildeopplastinga - å det er jo bra...

Ha en super dag og uke...

Barbro sa...

Oioioioi, det er ingen som kan uvær som nordlendinger!! Høres ut som en opplevelse :)
RÅlekker lampe! Skjønner du er fornøyd med den ja :)
Tusen takk for tips!! Det ble derimot tapet på alle veggene...eller rettere sagt det BLIR det ;) Tror det blir veldig bra til slutt!
Klem fra Barbro

Jeanette sa...

Hei og takk for kommentar inne hos meg;) Nydelig lys fra lampa de:)
Skjellampa har jeg kjøpt hos Zanz. De har nettbutikk du kan gå inn på. Herlige damer som yter max service.
Klem J.

Hansen- Lind sa...

Får jo hjemlengsel av et flott bilde fra Børøya :D Og det er utrolig sjelden at brua blir stengt, så han har måtta vært enormt sterk!! Ingen tvil der.

Home By Virginia sa...

Lekker lampe... ♥ Skikkelig nais altså... :)

Her stormer det også... Men godt og varmt inne... ☺ Kooooos

*Ha en fin helg*

Klemmer fra MV ♥

Bondekjerring med M.E. sa...

Det var på ingen måte meningen å henge noen ut med det innlegget. Jeg viste kun et eksempel på hvordan jeg ikke vil ha det. Når noen velger å fremstå i media med sin blogg, så må de regne med å få en del meninger. Som dere skriver, smaken er som baken. Derfor valgte jeg å bruke den bloggen som et eksempel på hvordan jeg ikke vil ha det.