torsdag 7. oktober 2010

Gjenbruksfunn og høstferie....

Jeg lovte igår å vise dere bilder av mine siste gode gjenbrukskupp, men aller først vil jeg vise dere det nyoppussede vitrineskapet som har fått monogrammet til meg og husbonden. Jeg ble veldig fornøyd med det. Monogrammet har jeg laget i Photoscape, og nå har vi et monogram som vi forhåpentligvis en vakker dag kan bruke i en annen sammenheng også, hihi;)


Så til gjenbrukskuppene mine; 

Den store skjønne sorte kofferten måtte bare bli min, herlig slitt og ikke minst svart! Jeg har ønsket meg en svart koffert, syns det er herlige med litt kontraster til alt det hvite og brun-beige som ellers fyller heimen. Den passet perfekt i "samlingen" min (som er ganske beskjeden enda, men jeg planlegger å utvide med opptil 100%,). Husbonden ville naturligvis vite "ka i svarten vi ska med all mainnskiten" men når jeg kommer over slike skatter trenger jeg slettes ikke å ha noen umiddelbar plan med det. Påfunnene har en tendens til å komme som perler på en snor på sene kvelder, så det er da min minste bekymring;)


Denne kullskuffen/beholderen har fått plass ved peisen, den passet ypperlig til å putte alle peisredkapene i. Redskapene er i smijern og er arvet etter svigers. Det er noe med formen på disse kullskuffene som imponerer meg, uten at jeg helt klarer å sette ord på hva og hvorfor. Den er liksom så høyreist og rak der den står, nesten litt majestetisk....


En ny lykt ble det visst også idag, kunne ikke gå ifra denne der den 
hang og smilte til meg med halv pris-lapp på;)
(...og nei, den henger ikke i løse luften som det kanskje kan se ut som, men fra en kjetting i taket;)


Når jeg kom hjem fra jobb igår og gikk på soverommet for å skifte lå denne flotte buketten på senga. Det blir vel overflødig å informere om at den er fra Husbonden;)

Love you, honey

Idag kom jeg hjem til ferdig middag, tente lys og fyr i peisen.....This is luxuslife liksom! Selvom jeg holdt på å gå rett i bakken når det første synet som møtte meg var Husbonden og støvsugeren i skjønn forening;) Slikt gjør en sliten småbarnsmor lykkelig, og ikke minst veldig takknemlig......

Til slutt må jeg få si TUSEN TAKK til alle som har vært ivrige med vervingen til Tyrifryds Facebook side! P.t. noterer jeg meg 516 følgere, helt fantastisk moro! Det kom litt brått på, så trekningen blir foretatt i løpet av helgen:) Vil du også bli med i trekningen? Trykk på bildet for å komme til siden:)


 Nå er det langhelg/høstferie her i huset, og det skal unektelig bli veldig godt:)

5 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Sooooo fine ting du finn deg☺ Du har nese for slikt ;)

Og snille mannen som laga det so flott til☺

Klem M♥

bodil sa...

Hei.Så mye fint.Nydelig,vakkert.Har ikke ord.Nydelige roser du har fått til din bedre halvdel.Ønsker deg en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil.

Jennys fire vegger sa...

Oj, skapet ble kjempefint med monogram på! Og jeg håper at et vil bli brukt i annen anledning også. :o)

Koffertene og den "redkapsholderen" var flotte, stili` den vedkassen også. Den hengende lykten :o) var fin, hvor har du hengt den?

Tenk så koslig å få blomsterbukett da, og komme hjem til mann med støvsuger og middag og hele pakka! Heldiggris! :o)

Og nå liker jeg deg på fb også!

Ha en fortsatt fin fredag, og god helg!
Klem Jenny

Gammel stil sa...

Hei:)

For et fantastisk innlegg:) Vi blir glad!! Nydelige ting! Det vitrineskapet var fantastisk:):) Så hyggelig med blomster:)

Ha en god helg:)

Klem:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg ØNSKER MEG en kullskuffe. Det har jeg aldri visst. Men nå VET jeg! ♥