søndag 10. oktober 2010

I utakt med meg selv....

For de som kjenner meg er vel ikke det noe nytt...jeg har aldri fått skylda for å være helt i vater;) Men denne gangen er jeg altså slått ut av andre ting...Jeg har ofte, opp igjennom årene, blitt 'mistenkt' for å være laget av kryptonitt..Jeg er så og si aldri syk, det er rett og slett ingenting som biter på meg. Men nå er jeg altså blitt forkjølet. Det er greit, jeg innser at det ikke er til å unngå når man går ut i storm i t-skjorte og regner pisker vannrett.....inn i øra...! Men så er det da heller ikke forkjølelsen som har slått meg ut...


Igår kveld skulle jeg skynde meg ut i søpla (fortsatt i t-skjorte) mens stormen sto på som verst. Jeg oppdaget et lite hull i den ene søppelposen og kunne derfor ikke sette posene på gulvet i gangen til hagl-elingen var over...(Måtte Gud forby at det lekker noe på gulvet, som tross alt er vaskbart liksom!) Jeg hoppet i slippersene og stormet ut, og tenkte ikke over at trappa var dekket med hagl, og slippersene mine er jo ikke akkurat utstyrt med brodder.. Det endte med at søppelposene fløy gud vet hvor, slippersene likeså. Det gikk fort, men jeg rakk å tenke utrolig mye mens jeg var i luften, før jeg landet med et brak på midterste trinn i trappa...på halebeinet. Jeg spratt derifra og ned på det nederste BETONGtrinnet, hvor jeg ble liggende å ynke og stønne mens jeg pendlet mellom å tenke "hva skjedde" og "hvor vondt var dette egentlig??"


Jeg er ikke i stand til å huske hvor jeg fant igjen søppelposene, men de havnet ihvertfall dit de skulle - i dunken. Slippersene øynet jeg i jordhaugen litt lenger unna (ja for vi bor jo som vanlig på en byggeplass) og til tross for at det striregnet var jeg fast bestemt på å komme meg tørrskodd innomhus, så eneste alternativ var å krabbe på alle fire for å få tak i dem. Kan du fatte og begripe hvor rasjonaliteten ble av?! Jeg kom meg inn, søkkvåt, med jord fra topp til tå, men TØRRSKODD!
Den skal jeg ha for;)) 
Idag er jeg i midlertidig ustand og har sittet mesteparten av dagen i sofaen med snørrpapir og vond rææv, som vi så fint kaller det her oppe, sistnevnte pent dekorert med en gedigen blå-svart rose;)


MEEEN, syk og svak og dårlig bak har da aldri hindret meg i noe som helst. Jeg har malt en stol som jeg fikk hos mannen med sjåen jeg har skrevet om tidligere. Den var blå og sliten, mannen har prøvd å reparere den med både sparkel og kitt. Jeg har malt den med Hammershøi, og deretter pusset ned til den opprinnelige blåfargen enkelte steder. Den ble, om jeg må få si det selv;  
rålekker!!


Den herlige fargen er dessverre vanskelig å få frem på bilder, men jeg vet at de mange interiørentusiaster allerede har dannet seg et forhold til denne fargen. Hammershøi er opprinnelig en Nordsjø-resept, men kan blandes i alle typer Jotun maling, hos alle som selger maling:)

Da Lille-gull hadde lagt seg prøvde jeg meg på noen flere bilder av stolen og dens plassering, og lukket døren inn til rommet hennes.


Det falt ikke i god jord for å si det sånn....bildet taler vel for seg selv;)
Elsker deg, Kjæftausa mi ♥


Sånn går nu dagan i Vikaveien!
Livet er toppers;)
 

15 kommentarer :

Gammel stil sa...

Fantastiske ting som vanlig! Vi elsker tingene dine, og vi elsker bloggen din:)

Klem:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hjelpes meg, for et rundkast!!! Godt det gik bra nok til at du klarer å male da!!

Stolen ble LEKKER!!

Bare 12 dager igjen...... ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

PS: Husker ikke hvor jeg kjøpte skiltet, men har sett det et sted i det siste. Skal si fra om jeg kommer på det!

PS2: *klem*

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Au au au...det høyrtest ikkje godt ut :/ Håpe du vert fort bra igjen!

NYDELEG stol!!!♥
Eg har ein slik ståande å vente på meg heime hos foreldra til min kjære..☺ Pappaen hans har fått med seg min kjærligheit for gamle ting, blandt anna stola og var i fjøsen og fann den finaste stol til meg. Men eg bur på vestlandet og dei i Bodø so er ikkje gjordt på 123 å få stolen hit...men min er den☺ Og hit skal den komme ein gang☺

Håpe ryggen din ikkje gir deg plager imåra☺

Klem M♥

ide-puffen sa...

Herlig innlegg og herlig stol. Synd med rææva, men den kommer seg.
God uke ønskes fra meg.

Klem
Randi

bodil sa...

Hei.Hørtes ikke godt ut.Huff.Koselig bilde av jenta de.Nydelig jente.Nydelige bilder.Så mye fint.Ønsker deg en riktig fin uke som kommer klemm fra Bodil.

Godt Isolert/Victoria sa...

Ojojojojoj! Det hørtes ikke godt ut, nei! :(
Stolen ble rålekker!!! Jeg har to slike stoler i kikkerten og håper de blir mine om ikke alt for lenge... hihi

Mange klemmer

Fossestua sa...

Au au! Fikk faktisk fysisk vondt i halebeinet da jeg leste dette! Har brestet det en gang, og fy f.. det var vondt!
Men du skriver nå veldig morsomst da...hihi, så man kan jo ikke unngå å le her :)
Stolen ble kjempefin, og lille-gull veeeeeldig søt :)
Ønsker deg en fin uke,og god bedring!
Klem fra Lise

Catje sa...

Oi! Det høres ut som om det kunne gått enda verre enn det gikk, siden du er i form til å male og fotografere og blogge og alt mulig. Et under at du ikke brakk noe, virker det som! Men stolen ble veldig fin og veldig greit at du slapp å vaske gulvet :)

Catje

Elin med Draumesidene sa...

AU!!! Pass på ryggen din vidare! Eg har eit litt anspent forhold til skadar i ryggen, etter å ha fått livet snudd på hovudet, etter at eg landa på ansiktet i baderomsflisene for tre år sidan. Nydelege ting du viser, den stolen var kjempefin! Takk for fin helsing inne hos meg!

Håper ryggen din er bedre no, men ta kontakt med lege dersom smertene ikkje gir seg? (her slo det kraftige mammagenet mitt til igjen)

Ha ein så fin veke som du kan!
Klem frå Elin :)

Karma sa...

Hihi, måtte le litt da jeg leste innlegget ditt. Det så ufattelig komiskt ut i hodet mitt:) Og stolen ble fantastisk fin!

Klem Kaja:)

Guttemamma sa...

Men stakkars deg da..::-( God bedring til den vonde baken!!
klem♥

Villasol sa...

He,he.. jeg sitter her og leser om gårsdagen din og jeg må si beklager jeg klarer ikke slutte og le. Ikke pent av meg, men slik du beskriver det kan jeg liksom se alt foran meg. He,he..
Ikke pent og le av andre, men jeg kan tenke meg du har tatt det med et smil selv om du er dårlig både foran og bak.
For en flott blogg du har. La meg til som følger jeg.
God bedring! Og ha en fin kveld!

Klem Ingunn

Jennys fire vegger sa...

Hihihi... For et artig innlegg! Og jeg mener ikke det på feil måte og jeg beklager så mye både forkjølelsen og fallet, men jeg må innrømme at jeg smilte mens jeg huffet og leste videre. :o)

Nydelige bilder du viser, og den stolen er jo blitt rålekker! :o) Knallbra!

Fantastisk bilde av lille gullet! Hihi...

Fortsatt god helg!
Klem Jenny

-Ultima-Thule- sa...

He..he..he..Flirer så tårene triller!! DU er bare helt fantastisk!! Godt at det gikk bra. Så flott stol, og nydelig jente :0) God bedring og *Tørrskodd klem*
til deg!!
-Kamilla-