søndag 17. oktober 2010

Hadet på badet.....

Av alle de uviktige tingene i verden er interiør tross alt det ALLER VIKTIGSTE!! Eller hva?! ;)
Interiør-rastløsheten råder her om dagen... Jeg har i det siste merket at jeg er rammet av stil/identitets-kaos. Jeg har ett eller annet sted på veien blitt i overkant inspirert av andre bloggere, noe som er vel og bra - for all del, men som har resultert i en miks av shabby chic, litt fransk landstil, litt nordisk 'husmanns-stil', og litt industri...Åsså jeg som trodde jeg hadde finni meg sjæl?! ;)


 De rommene vi oppholder oss mest i er jeg riktignok fornøyd med som de er; soverom, kjøkken, spisestuen og stuen. Noen endringer har blitt gjort på soverommet, blant annet har jeg endelig fått laget ferdig nattbordet til Husbonden. Vi har hvert vårt bilde, henholdsvis et gammelt sjøkart og Fader Vår. Jeg er ikke akkurat spesielt kristen, men syns det er koselig med noen slike innslag. Og siden jeg lider av en slags trang til symmetri har vi også hver vår kammerstake, og hver vår Norgesglass-lykt 'innbundet' i ark fra en gammel dansk medisinbok. Jette-mysigt;)


Det eneste som står igjen å gjøre her inne nå er å male gulvet. Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å få dekket over det grusomme røde kirsebærgulvet med HVIT LIN!



Men nå skulle jo dette innlegget dreie seg om badet! Det rommet i huset som virkelig irriterer meg... Foruten at vi har malt både gulv og vegger etter at vi flyttet inn, har dette rommet blitt sterkt nedprioritert... Det skal totalrenoveres med tiden, men det funker fint som det er i mange år enda. Nå må jeg riktignok gjøre noen grep her... Nettopp derfor får dere ikke se noen ordentlige bilder herifra riktig enda, men jeg vil vise dere hvordan badekaret ble da jeg satte på wallstickeren jeg vant hos Sofies Villa. Syns det gjorde seg jeg:)


De fleste tingene får leve videre her inne på badet, 
slik som f.eks den gamle sinkbøtta som brukes til oppbevaring av toalettruller...


...og flaskene i denne kurven..


Badet blir altså prosjektet for kommende uke.
Så gjenstår det å se om jeg klarer å få badet i presentabel forfatning før Blogg-camp'en til helgen;)
*prestasjonsangsten har meldt sin ankomst*

Ha en strålende søndag alle sammen;)

9 kommentarer :

Jennys fire vegger sa...

Godt å ha prosjekter! :o) Soverommet er jo aldeles nydelig, og jeg gleder meg til å se gulvet ferdig malt også! :o)

Badet her trenger også en liten "overhaling". Småting egentlig, men jeg er så misfornøyd med det fra før at jeg liksom ikke helt kommer igang... VIL ha nytt bad, men SKAL ikke ha det på noen år. :o)

Lykke til!

Ha en god søndag videre og en fin, ny uke!
Klem Jenny

Gammel stil sa...

Helt utrolig nydelig:):) Du har SÅ god stil:)

Klem:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

HAHAHA! Du stresser nå ja? ;)

Nå må du huske på at de fleste av oss bryr oss mer om hvordan det ser ut hjemme, ikke hos andre. ;)

Hohoho, som jeg GLEDER meg! :D



PS: Fiiiiiiine bilder!

Linda Camilla sa...

Nyydelig og personlig :)
Elsker detaljene dine :)

Christina sa...

Kjempe flotte bilder!
Nydelig. Syns du er flink jeg.
Ha en flott søndag.
Klem Christina

kine sa...

gleder meg til å se hvordan badet blir:)
og må bare si at jeg syns du har det kjempe koselig, og er enig i at interiør er veeeldig viktig:)

ha en flott søndag.

klem fra kine

Frk Kastås sa...

Så flotte bilder!
Soverommet ditt virker som et rom hvor man kan slappe godt av... nydelig dekorert, lyst og lunt!

Kjenner godt til det med å bli blogginspirert..litt her og litt der...og hvor var jeg?! ;)

God mandagskveld til deg!

bodil sa...

Hei.Tusen takk for titten.Kjempe nydelig.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Hulda sa...

Flott og rustikt på soverommet hos deg. Mange flotte møbler og detaljer.

Du kan bestille, ja, til neste advent. Send meg en mail, så tar jeg vare på den. :)