tirsdag 26. oktober 2010

Det man ikke finner i butikken...

...kan man lage selv:) 
Jeg har lenge ønsket meg en Keep Calm plakat (sannsynligvis i en Ribba-ramme). 
Men så har jeg ikke klart å finne den rette fargen, og det er et LITE stykke til nærmeste Ikea.
Da laget jeg likegodt "plakaten" selv - på sammensnekrede plankerester.


Fargen er den (for meg) ny-oppdagede Gustaviansk blå fra Jotun Sens serien.
Jeg oppdaget den da vi malte en vegg på jobben i forrige uke og kjøpte med meg en prøveboks hjem, og tenkte for meg selv at "denne får jeg sikkert brukt for en dag" - jeg pleier jo tross alt ikke å slippe opp for maleprosjekter;)


Ble ganske fornøyd med den nye veggpryden, den er rustikk og røff og
passer bedre til stilen vår enn både pastellplakater og Ribba rammer.

Her har heklefeberen slått rot i kveld. Victoria satte meg på ideen om å hekle gigantlapper i helgen. 
Skal tro om jeg rekker å bli ferdig med dette teppet før jeg går lei;))


Den lilla lappen må muligens bøte med livet i morra, til fordel for en kremfarget en. 


Nå skal jeg på en etterlengtet bloggrunde, vi hørs;)

20 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åååååååhhhhh! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH FIIIIIIIIIIN!!!!!!!


I LOVE IT!

Monica sa...

Må si meg enig med Vibeke - den ble kjempeflott! :) Kreativt! Og en flott farge du har valgt :)

Kjempefine de pompongene dine også :) De tror jeg at jeg må la meg inspirere av :)

Klem fra Monica

Hulda sa...

Flott! Finere enn de kjøpte, spør du meg. :)

Tove `blogg verden sa...

Nydelig!!! Fikk lyst å prøve meg på en slik selv ; )!!Og for noen hærlige lapper du strikker!!Nydelige farger!!!
Klem Tove

Barbro sa...

RÅfin! Og sier meg enig - denne var mye finere enn de kjøpte variantene :)
Nattaklem fra Barbro

livet på kvasseberget sa...

WOW!!! du er jo kjempe flink!!
og fine farger på lappeteppet også, jeg har en "greie" på å begynne på tepper men blir somregel aldri ferdig før jeg blir lei... ;-) hehe.

ha en herlig kveld!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

JØSS!!!☺ Den vart kanonlekker! Duogdu so smart du er!!☺

Klem M♥

Mona. sa...

WOW !!!! Så utrolig fin og røff !!!! De kjøpte kan bare "gå og legge seg " etter å ha sett denne.....nydelig farge,og supert med råe planker.....ja,denne likte jeg virkelig !!! Flink er du !!!

Villasol sa...

Kjempefin! Så kreativ du er. Od så flink du er til og hekle. Nydelige farger!
Ha en fin dag!
Klem Ingunn

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjempefint det skiltet..stilig....:)flink du...
ha en fin dag
eddaKlemmer

siren sa...

Wow...så utrolig flink du er, den var skikkelig stilig! :) En sånn farge ville også passet inn hos meg, siden mitt hus er 100 % pastellfritt! Bildet har jeg kjøpt i Harstad! :)

Grip dagen sa...

Kjente meg godt igjen i tittelen din, så jeg måtte ta turen innom bloggen for å se.
-Og her var det mye kreativitet og masse fint å se!
Tusen takk for titten! Jeg kommer igjen!
Klem Marit

Ps. Skiltet ditt var kjempeflott!

Har en drøm... sa...

wow, så flott den ble!
Hvordan har du fått tekst og krone over på plankene?
Kjempekult var det:)

Klem Line

Fru Perez sa...

Så FINT det ble! Jeg oppdaget Gustaviansk blå for mange år siden, men husket IKKE hva den het og måtte til slutt kontakte eieren av hytta vi lånte den gangen - nå blir det gustaviansk på både gjesterom og hvoedsoverom! Nydelig farge! :)
(PS! Fargerike har noen nye farger som Halvor Bakke har laget, bl.annet Isfjord og Lonyearbyen, de er også i samme gate!)

Lykke til med heklingen, du fikk faktisk MEG til å få lyst til å begtynne også.. og da er du FLINK! ;)

Klem!

Maja sa...

Bare helt utrolig stilig!!!!
Lykke til med heklingen :)
Klem fra Maja

Monica sa...

Heisann og takk for koselig kommentar :) Jeg er så heldig at jeg har en mamma som har symaskin som hun ikke bruker så ofte, jeg har derfor fått låne den på ubestemt tid :) Kjempekjekt å kunne lage litt med den :)

Hansen- Lind sa...

Det ble jo kjempefint! Faktisk finere enn plakat! Likte det!

Beppe sa...

Så flink du er! Den ble superfin, og absolutt finere enn min lyseblåe i ribbaramme :) ;) Klem

Elin med Draumesidene sa...

Nydeleg skilt! Så flink du er! Og eg kan heller ikkje skryte på meg hekleferdigheiter... ;) Tusen takk for så fine kommentarar inne hos meg!

God klem frå Elin :)

"En Vintage Drøm" sa...

denne var kjempetøff! og det var veldig fine farger du hadde på bilde. GODT TIPS.. godt mulig jeg gjør en slik "plakat" selv, da jeg fikk enda noe å tenke på.. Det fins jo mange slike plakater, hadde lyst til å lage en vegg med slike.. vi får se..
klem -Gunn-