onsdag 29. september 2010

FØR & ETTER - vitrineskap

Jeg er så heldig å ha "arvet" et litt slitent vitrineskap i furu av Husbondens bror. 
Jeg fikk nyss i at han skulle hive det, og sånt gjør man da ikke...;)

FØR:


 Han har nok en gang i tiden hatt en plan om å gjøre noe med det, 
men det ble med litt grunning hist og her...

ETTER:


Jeg har malt det i fargen HVIT LIN fra Jotun, og jeg er rett og slett forelsket! Jeg har uten tvil funnet fargen jeg skal male soveromsgulvene i;) Siden skapet skal romme papirer og permer og annet "rot" har jeg stiftet svigermors gamle blondegardiner (som jeg bare såvidt reddet fra å havne på fyllinga) på innsiden av glasset.


Og der fikk jeg jammen meg et sted å gjøre av bryggerikassen fra Finn.no også...huff så leit;)
Nye knotter måtte til, de er kjøpt hos Lunehjem.no.



Nå er det tid for kveldsmat og kjærestekos:)

TUDDELU!

27 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

NYDELIG, Monica! Rett og slett helt fantastisk. :) Du er superflink...

Klem

ennahs lille hjørne sa...

WOW:):) såååå nydelig det ble!!!
Nå fikk jeg også lyst på ett sånnt skap. hadde ett på hånden tidligere... ahhhh, tenkte jo ikke tanken på at det kunne forvandles til noe så fint!! Heldige deg!!
Er nesten sikker på at han som gav d bort angret etterpå å ha sett hva du fikk ut av det;)

Klem

Barbro sa...

simpelthen nydelig!
det var virkelig rålekkert :)
utrolig flott med blondegardinene, og de håndtakene var råfine!
nattaklem fra Barbro

Martilie sa...

Nyyydelig! Skapet ble kjempelekkert! Har akkurat kvittet meg med et slikt -nå kan jeg angre..

Jeg driver å maler skapdørene på et Ikeaskap og tenkte også å ha blonde foran glassen -for å skjule rot :)

Ha en flott morgendag!

Klem fra Tove

Sìv`s verden sa...

NYDELIG!!!:)

Bekka sa...

Så nydelig skapet ble, stor forandring! Så lurt å bruke blondegardinene på innsiden av glasset - det passet perfekt :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Wow!! Den var rett og slett drop dead gorgeous♥
Kan tenke meg at bror til din kjære angra at han kvitte seg med den no, hehe☺
Kjempefint med blondene☺ Romantisk☺
Det der kan du gi deg ein klapp på skuldra for☺

God natt klem M♥

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ble kjempefint og kan få leve mange år til:)
kos deg
eddaKlemmer

Romantikk-takk. sa...

Så bra at du redda både skap og gardiner,det ble rett og slett skjønt,flotte håndtak. :))Klems.

Katrine sa...

Hihi! Jeg kjenner meg såå igjen! Har også huset fullt av saker og ting som er reddet fra en sikker død på fyllinga. Blir til tider veldig fullt, men det meste kommer jo til nytte til slutt.
Utrolig flott vitrineskapet ble!! Mulig jeg tjuvlåner ideen med blondegardinene ;)

katrinesmaagleder

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så kjempefunt skapet ble, og kjempefint med blondegardinene og knottene som finish! Jeg trenger et større syskap til stoffene min, og dette hadde passet perfekt! Well done!!!

Klem Cathrine :-)

På landet sa...

Det ble et helt nytt skap, ble veldig fint. Gjorde seg med gardin i vindu :)

Ha en fin dag.

Home No.1 sa...

WOW snyggt!
Kram Annica.

Cathrine Strøm sa...

åå så lekkert d ble!! virkelig.

JanAma sa...

Så fint det ble!! :)

Tenk at jeg hadde et akkurat maken skap for noen år siden, som jeg GA bort, bare fordi det var så brunt og kjedelig.. og en ødelagt knott. haha, jaja, man lærer så lenge man lever :p

Gammel stil sa...

Skjønner godt at du er forelsket!! Det var virkelig helt fantastisk!! SÅ flink du har vært! Og for en skatt!! Heldige deg:):) Helt nydelig!!

KLEM:)

Fru Perez sa...

Åhhh, så NYDELIG det ble! :) Takk for inspirasjon, nå skal jeg jammen meg finne frem noen gamle skatter og male jeg å! :)

klem!

Sandra sa...

U rock:)

Bjørkely sa...

heia!
Så nydelig det ble! :)

Katharina sa...

Superflinke deg! Dette ble jo bare lekkert da....ganske utrolig å se hva maling og litt gamle blondegardiner kan gjøre:)

Klemmer fra Katharina

Fossestua sa...

Det ble superlekkert!!!!
Genialt å bruke de gardinene på innsiden!
Klem fra Lise

Vibeke / Mammas Hus sa...

Lekkert! :) FOR en malejobb.....

Håper dere får en god helg - snart er det vår tur! :D

Jannes lille sted sa...

Så utrolig fint som det ble! Nydelig makeover!

Ha en flott helg
Klem Janne Merethe

bakformen sa...

Oj, vilket fint resultat. Så fint med dom söta knopparna.

Hösthälsningar Pia
bakformen@gmail.com

Jennys fire vegger sa...

Aaaah, vakkert! :o) Nå må vel svoger`n se hva for en perle han ville kaste! :o) Så utrolig flink du er!

Ha en fin søndagskveld, og en god ny, uke.
Klem Jenny

Linda Camilla sa...

W O O W!! Det var litt av en forandring! :D helt nydelig ble det :) Flink du!

klemmer lillemy

Frk Kastås sa...

for en fantastisk forvandling!
Og så vakre knotter da gitt!

veldig flott!