søndag 12. september 2010

Dolce Gusto...vår nye venn...

...har inntatt heimen, rettere sagt kjøkkenbenken. Det er ikke til å stikke under en stol at vi bor i grsigrendte strøk uten noen voldsom form for urban innput, så da husbonden kom hjem med en kaffemaskin her om dagen, satte jeg meg ikke akkurat på bakbeina... Ikke for at jeg drikker nevneverdig mye kaffe, det må innrømmes at det estetiske faktisk spilte en stor rolle her også. ENDELIG kunne jeg putte husbondens Porsche-trakter innerst inn i Skafferiet:) Dolce Gusto viste seg å være en snerten liten sak, om enn simpel... Men hva gjør vel det når den er pen å se på?! ;)


Igår fikk jeg uventet besøk og skulle prøve den for første gang. Jeg fylte tanken (breddfull of course) med vann og lot det stå til...når jeg da kom inn igjen på kjøkkenet noen minutter senere oppdaget jeg at det nyervervede vidunderet ikke evner å posjonere kopper...neida, den gir full gass til tanken er tom! Jeg som liksom skulle imponere med en kopp Cappucino, endte med å måtte vaske hele skuffeseksjonen både utenpå og inni, for så å legge meg langflat på gulvet for å demontere sokkelen og vaske under innredningen.....jeg er nok ikke den fødte Barista;)


Jeg har så lenge jeg kan huske veivet med pekefingeren til husbonden for at han aldri leser bruksanvisninger. Men idag morres fikk han mulighet til en liten revansj, og hadde høytlesning for meg ved frokostbordet. Det visste seg at jeg ikke hadde gjort en eneste ting etter boka. Alt som KUNNE gjøres feil, VAR gjort feil...Og jeg som trodde jeg hadde teknisk innsikt...;)


Men nå er jeg og Gusto riktig så gode venner, og skal nok bli enige i fremtiden;)

11 kommentarer :

Ida Susanne sa...

Heeerlig kaffemskin..
Har selv en retro kaffemaskin i rosa..Som du sikkert har sett på bloggen min :)

ELSKER å stå der å mekke caffe mocca hver morgen, deilig med enenlaget kaffe :)

TUSEN takk for skjønne ord inne hos meg SØTA :)

Sìv`s verden sa...

Den var stilig!:)

Eva sa...

Kjempefin maskin!
Gode gamle KaffiLars har fått mange konkurrenter etterkvart.
Og smaken dei nye maskinene gir er utrulig god.

Ha ei fin veke Monica.

Helsing Eva

Randi sa...

Det skal ikke være enkelt.
men maskina var flott den!

Lykkeliten sa...

Det går altid bedre med litt trening;-)

Ha en fin mandag med masse kaffe!

Klem Lykkeliten

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Flott maskin:)Ja..det hender en biter seg selv i halen noen ganger:):)
ha en fortreffelig dag
eddaKlemmer

Jennys fire vegger sa...

Tøff, liten sak det der. Og jeg føler for å unnskylde fliret mitt, sorry... =) Artig innlegg!

Ha en fin dag!
Klem Jenny

Karna sa...

He,he...ja det er ofte slik det går når vi MÅ bare prøve litt før vi har lest bruksanvisningen....
Håper du blir fornøyd!

Karma sa...

Hihi, noen ganger må man feile for å lære... Heldigvis var ikke konsekvensene noe mer enn en kaffemalt kjøkkenbenk og kanskje gulv?

Klem Kaja:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Je ska itte ha kaffi. ;)



Send meg noen før/etter-bilder da, så jeg får noe å skrive om på onsdag! :D

STYLIZIMO sa...

Dette var en snasen liten sak ja. Onsker meg en kaffemaskin selv... Vi faar se hva julenissen kommer med i aar :)

Grattis med ny maskin - maa den gi deg mange fine kaffestunder...

klem Nina