tirsdag 10. august 2010

Til kjøkkentjeneste;)

Det er et faktum at jeg er fullstendig talentløs på kjøkkenet... Jeg syns det er forholdsvis kjedelig å lage mat, og da hjelper det ikke noe særlig på motivasjonen at jeg til stadighet disker opp med skosåle-biff og svidd saus...:/ Jeg innbiller meg derfor, av en eller annen grunn, at jeg blir flinkere til å kokkelere hvis jeg har et kjøkken jeg trives i...:))
Så idag har jeg endelig fått begynt på mange små kjøkkenprosjekter som har ligget på vent en stund. Det første var å få skrudd opp en liten hylle som jeg har kjøpt hos Jotex. Er den ikke søt?


Det neste på lista er et par vegghyller som jeg holder på å male nå. Husbonden slo til med en kanonidé, den innebærer å bruke hvite smijernsknekter som friséer. Håper de blir ferdige i dag:))


Og det (foreløpig) siste lille prosjektet er å få laget en utforing/dekklist à la Monica. Den tror jeg blir ferdig i dag! Leter etter en tekst jeg kan bruke som passer på kjøkkenet...noen som har tips??


Både den lille krukken og strykejernet er Lillehammer-funn som jeg er veldig fornøyd med;)


Når jeg, i løpet av et par dager, blir ferdig med disse småprosjektene, venter et litt større prosjekt:) 
Da skal jeg snekre et skap som skal stå under hyllene..Blir nok ikke arbeidsledig i ferien jeg;)

Får hive meg i arbeid igjen, SO LONG!! :)

12 kommentarer :

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Så fin hylle og nydelige ting også!
Gleder meg til å se de videre prosjektene!

Ha en fin kveld
Klem Janne Merethe

Karma sa...

Kjempefin! Og jeg tror nesten at jeg kan garantere at det å trives på kjøkkenet gir bedre resultater, i hvert fall mer motivasjon

Kaja:)

Godt Isolert/Victoria sa...

Så søt hylle og så mye fint du har pyntet med! :)

Gleder meg til å se resten av prosjektene dine. ;)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin hylle☺ Og det gamle strykejernet var utruleg fint!!☺

Eg er og slik; hadde eg hatt større og finare kjøkken skulle eg laga mat dagen lang-nesten, hihi☺

Og før, når eg leigde leilegheit, skulle eg bli so flink å vaske og slikt når eg fekk mitt eige...er eg det?? Egentleg ikkje☺

Lykke til med prosjekta dine☺ Ventar i spenning☺

Klem M♥

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

Du har litt å gjøre på fremover, skjønner jeg ;)

Skikkelig søt hylle, med nydelig stæsj på ;)

Kos deg med prosjektene dine!
Gleder meg til å se!
Klem!

Godt Isolert/Victoria sa...

HADDE DU HATT PLASS??? Ååååååååååååå!! At jeg ikke tenkte på det! Eller å spørre deg om å kjøpe sengehimmler til guttene... ;) Eller matter til barnerommene... Eller eller eller... hihi! :) Ønskelista mi på IKEA er laaaaang! Håper å få til en tur til Hapranda før snøen kommer.

Mange klemmer

Godt Isolert/Victoria sa...

Åh, DET hadde vært morsomt! :) Men da må vi ha STOOOOOOR bil! ;)

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, MINST! :)

Ser for meg at det hadde blitt en morsom tur. Benedicte med bloggen Bdicte skrev til meg at de solgte REIMAdresser til nesten halv pris av norsk pris i Haparanda. Bare det er jo nesten verdt turen... ;)

Godt Isolert/Victoria sa...

Et godt argument å brukte hvis mennene ikke vil at vi skal dra! ;) Da TJENER vi jo egentlig på turen! hihi!

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, telys og godt selskap! :D Absolutt verdt det for min del også!

sologbolig sa...

Det var ei flott hylle med herlige ting oppå. Ang. hortesia så er jo ikkje den altfor hardfør og trives best i mildere strøk. Men alt er jo verdt et forsøk, har du ein lun plass og klarer å pakke den godt inn om vinteren, så kan det jo hende at den klare seg. Eg har hortensia på hytta og i vinter var det kalde perioder der, men den klarte seg !! Lykke til med forsøket. Ha ein fin dag. Klem.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjøttet skal bare ligge et par minutter på hver side. ;) Jeg var også rimelig håpløs, men jeg tror mannen din er litt som min - takknmelig for mat? ;) Da er det lett å prøve og feile, for å prøve igjen.

Evt er du som mannen min som synes det er SÅÅÅÅÅÅ kjedelig at du gjør hva som helst for å slippe. ;)


Hylla var LEKKER! :D