onsdag 25. august 2010

Spisestuen vår...

Noen som husker DETTE innlegget? Det viser seg at jeg er litt ombestemt av meg...What else is new liksom?! ;) Jeg hadde bestemt meg for å spraylakkere stolene, og kjøpte derfor ikke trekk på Ikea i sommer. Når jeg kom hjem fra ferien angret jeg selvfølgelig...som en hund!! Lykken sto derfor nærmest i taket da en gammel skolevenninne av meg, som kjører forbi O'Store IKEA hver dag, ville kjøpe trekkene for meg å sende de nordover:) Kan tro jeg har ventet på pakkelapp i posten...
Og idag kom de, ENDELIG!!



Spisestuen vår er liten og kronglete og vanskelig å ta helhetsbilder av, men jeg fikk da tatt over 100 bilder av ymse kvalitet mens jeg var i farta :P
(Lurer på hvor mye mer bilder denne pc'en min egentlig takler, som blir matet med 50-100 bilder hver eneste dag;)


Det var veldig uvant med hvite stoler, men jeg ble kjempefornøyd! Og jeg skjønner jo nå at jeg antakeligvis kan bytte ut den brune sofaen uten å bli arrestert, husbonden (som hevder at han har øye for detaljer) har nemlig enda ikke lagt merke til at stolene har blitt hvite!! ;)



Bordet vårt er et Bombay/India bord, som jeg pusset ned i fjor sommer. For en jobb! Bordet er vokset, og voksen har trukket veldig langt ned i treet, som forøvrig er av en spesielt hard sort. Ettersom jeg pusset meg nedover i treet, traff jeg på enkelte partier der de har lagt i formtre...Dette er hvitt og kunstig, så disse partiene måtte jeg rett og slett skjære ut. Bordet har derfor en del grove hakk, noe jeg syns er bare sjarmerende:) Akkurat som malingssølet enkelte steder...Jeg er veldig fornøyd med bordet, selvom andre kanskje vil karakterisere det som et arbeidsbord...


Dagens store høydepunkt: Idag ble det avklart at MammasHus og GodtIsolert kommer på besøk til meg i høst!! Muligens reiser vi alle 3 for å besøke CELINES HUS i Narvik:) Som jeg gleder meg!!! Da blir det BLOGG-CAMP i Vika, med masse skravling, god mat og drikke;)



Etter 2 dager på rad hos tannlegen, blir det full arbeidsdag i morra, så hjem og pakke til Oslotur på torsdag:) Men før det må jeg enda en tur til tannlegen...3 ganger på ei uke - det SVIR i lommeboka, men tenner må man ha:))


Det var alt fra vår lille spisestue for denne gang, et laaaangt innlegg ble det visst også;)
Håper dere har hatt en flott sensommerdag!
♥♥♥
Til slutt vil jeg igjen takke Hilde for Ikea-shopping, og ikke minst for at hun har 
stukket et par aviser fra Home & Cottage ned i esken:)) Du er en knupp!


♥♥♥ Nå er det mørkt og kveld i Vika ♥♥♥


27 kommentarer :

Sìv`s verden sa...

Hei! Er spisestuen din fra Bombay? Stolene ble kjempefine!

Har lagt meg til som følger hos deg:)

Hilsen Siv

Anonym sa...

Hei
Er inne på bloggen din for første gang, og den er så utrolig koselig å lese :)
Jeg falt så for putene i spisestu-stolene dine, og løperen på bordet! Har du sydd dem selv? Hvor kan man få kjøpt det trykte stoffet??
Lykke til videre med bloggingen!
jeg stikker gjerne innom den igjen.
Mvh Wenche i Kr.sand

Lenekatt sa...

Så fint det ble!!!!!! Synes bordet ditt er vannvittig kult, akkurat som jeg liker det!

Landlige Hjem sa...

Sååå utrolig flott dette ble!!♥
Nå tror jeg at jeg også kommer til å kjøpe trekk på Ikea, det ble knallfint ;)
Så gøy med bloggtreff!!♥ Narvik er en vakker by så det blir sikkert stas ;)
En nydelig dag ønskes deg fra meg!♥
Klem Anki

Martilie sa...

Kjempelekkert! Og så herlig m blonden som er knytt bak..

Jeg skaffet meg også hvite trekk i sommer og er bare såå fornøyd. Selv med små barn fungerer det ypperlig, vaskemaskinen går jo kontinuerlig uansett :)

Herlig med mannen som ikke har lagt merke til en for oss -sååå stor foranding-

Nyt dagen!

Tove

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjempefine ble de....hadde kunnet tenkt meg slike....men tror stolbaken min er for lav til trekkene:(
kos deg og nyt dagen
eddaKlemmer

Lottemora sa...

Bombay-bordet ble utrolig fint når du pussa det ned! Jeg har et slikt på hytta, som enten skal males hvitt eller pusses ned. Ikke helt bestemt meg enda. Stolene ble kjempefine med de blondebånda!

Jennys fire vegger sa...

Bordet er kult i lange baner, arbeidsbord eller spisestuebord, what the heck, hva? =)

Stolene ble såå koslige med trekk på, og herlig med knyttet blondebånd bak.

Så tøff du er som klarer så mange tannlegebesøk på 1 uke! Fysjamei! =)

Når du tar bilder, blir de så lyse liksom? Eller har du høy eksponering? Prøver å lære meg mitt eget kamera, og bildene dine er så flotte! =)

Ha en fin dag.
Klem Jenny

Livs Lyst sa...

Så lyst og delikat og søtt med sløyfer på stolene. Og Home&Cottage-katalogen var veldig fin denne gangen. Et skikkelig sett. Og bildene er tatt i byen jeg bor. Juhuu! ;O)

Liv

Vibeke / Mammas Hus sa...

Ååååh! Fiiiiine! :)))))) *lurerpåomdetpassertilmine*


Gleeeeeeede seg til tur!
Det blir MYE skravling, og mye vin. *fnise*

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

SO fint det vart!!☺
Eg har og Ikea trekk på mine rottingstolar og angra ikkje eit sekund☺
Kjempefint med slike band rund...hmm...kanskje eg hermar bittelitt...viss det er ok for deg...??☺
Var fint med putene oppå. Eg har puter under trekka, men det var veldig fint slik du har gjordt det☺

Koseleg med bloggbesøk☺

Klem M♥

Karma sa...

Skjønner godt at du ventet i spenning på de trekkene, det ble jo kjempefint! Super ide å lage sitteputer av putetrekkene fra H&M også! Og blondene var herlige og bordet var herlig, ALT VAR HERLIG!!!

Stor klem Kaja:)

Romantikk-takk. sa...

Ja enig,alt var herlig,nyyydelig spisestue. Så fint med de blondene. :)Klems. Det er give away hos meg,bli med da vel. :))

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Så fint som det blei! Helt nydelig.
Du er virkelig flink til å ordne rundt deg Monica.
Vakkert var det

Ha en flott dag
Klem Janne Merethe

HusmorDronninga sa...

Så bra det ble!
Stolene ble kjempefine, og de passet godt sammen med spisebordet! (som jeg forøvrig syntes va meget tøfft!) Kan levende se for meg hvordan det så ut FØR.. og dette likte jeg mye bedre :)

Barbro sa...

Fantastisk flott ble det!!
De flotte båndene var en enkel detalj som gjorde hele susen...rålekkert!
Ha en fin kveld :)
klem fra Barbro

Monica sa...

Hei Wenche!
Takk for hyggelig hilsen:)

Putetrekkene og løperen er kjøpt hos H&M Home, de har masse fint der:)

Hulda sa...

Å, jøss, så flott!! Helt herlige stoltrekk, og for et herlig bord!! Du tar de lekreste bilder og formidler alt så fint. Her likte jeg meg godt. Vil gjerne linke til din blogg, så kommer jeg snart igjen. :)

Takk for at du heier på meg! :)

Stunder av lykke sa...

Hei!
Ble veldig fint! Lurt med litt mørkere sitteputet på det hvite trekket. Jeg har også kjøpt meg ett av de trekkene som står her på prøve på en sån stol.Syns det ble litt trangt helt øverst på stolen men det strekker seg kanskje til...?
Fint ble det uansett:-)

Godt Isolert/Victoria sa...

Det ble kjempefint, Monica!!

Ja, GJETT om det blir kos med bloggecamp i Vika! :) Jeg gleeeeeeeeeeder meg!

Anonym sa...

Hei,
Hvor har du kjøp de blonde båndene til stolene? De avr kjempefine:-)

Siw Aina sa...

For en flott spisestue du har, og den ble riktig så lekker med de trekkene :))

Randi sa...

Den ble flott!
Han er jo bare n mann som gjør så godt han kan....:-)


Ha en fiiin helg

Home By Virginia sa...

Hei Monica ☺

Wow så flott det ble...!!! Lekkert med de blondene på... ♥

*God Helg*

Klemmer fra MV ♥

ennahs lille hjørne sa...

wow trekkene ble kjempe fine,og den blonden som du har knytt sammen var bare prikken over I`en.
Bombay-bord, jøss d må jeg si. Det ble LEKKERT... hmmm jeg har også et stående her som vi har tenkt å kasta når vi flytter.. Takk for tisp:) mulig jeg også pusser litt ser jeg istedet for å kaste!!

Monica sa...

Hei anonym!

Blondebåndene er kjøpt hos en gardinforretning:)

Godt Isolert/Victoria sa...

De hadde ikke fine nattbord så vidt jeg kunne se, men det var MYE folk og MYE trengsel! ;)

Skal se på lekebutikken på storsenteret etter lekemat. :) Nå har jeg bestilt kasserollesett fra Tumleplassen så snart er det klart for matlaging på nykjøkkenet!